wij hebben zo goed als zeker de babykamer uitgezocht en nu moeten we nog een matrasje. Maar ik vind het lastig in de winkel een keuze te maken... Het zijn er zoveel... dus mijn vraag aan jullie is: Welk matrasje hebben jullie en hoe bevalt ie en zouden jullie hem aanraden??? Alvast bedankt
Altijd deze aangeschaft.Nu weer,altijd naar volle tevredenheid gebruikt.En een leuke prijs. Babymatras Fenne
ik heb een matras van aerosleep met zon opdeklaag waardoor ze kunnen ademen. Echt een super fijn matras! Van de week had ze toevallig heel erg gespuugd in bed en dan kan je die toplaag eraf halen en wassen en het matras was nog gewoon schoon! Ideaal!
Wj hebben een koudschuim matras aangeschaft voor mijn dochter. Maar enkel omdat deze 50% korting was. Van 110 euro naar 50 euro (dus nog minder dan de helft). Vind het wel een supermatras! Oh en 1 tip... zowiezo gaan voor een matras waarbij je de hoes eraf kan ritsen. Zodat die ook gewassen kan worden. Ondanks bescherming enzo wil het nog wel eens voorkomen dat het doorlekt op het matras.
Je kunt eigelijk geen verkeerde beslissing maken. Het belangrijkste is dat het matras minimaal 8 cm dik is en goed past in het ledikant. Max 2 cm speling om je lakentjes nog in te kunnen stoppen. Verder heb je verschillende soorten vullingen. Meestal kun je aan de prijs de kwaliteit zien. En nee dat wil niet zeggen duurder is beter. Maar hoe duurder hoe duurder de matrialen die gebruikt worden. polyether is bijv de goedkoopste variant. Polyether is een foam soort waarbij je het matrasje regelmatig moet keren zodat je geen ligkuiltjes krijgt in het matras waardoor je kindje een voorkeurs houding kan gaan ontwikkelen. Koudschuim-Traagschuim-Nasa schuim is vaak weer een stukje duurder. Een eigenschap van dit soort schuim is dat het altijd terug veert in oorspronkelijke staat en dus geen ligkuiltjes ontstaan. De duurtse variant is altijd het binnenveringsmatras. De structuur van deze matrassen zijn helemaal open waardoor het een heel goed ventilerend matras is. En aangezien een baby het grootste deel van de dag slapend door brengt is dat wel fijn maar niet noodzakelijk. De veren hebben pas effect vanaf 15kg dus daar hoef je het niet voor te doen. Aerosleep is iets wat je moet kiezen op je eigen gevoel. Sommige mensen vinden het grote onzin en andere zweren erbij. (En ik ben iemand die erbij zweert.) Gewoon op je eigen gevoel af gaan.
Voor Beau hebben we destijds deze gekocht: ABZ Pocketveer Matras 60x120x13 | Matrassen | Baby-Dump Ukje nummer 2 krijgt dit matrasje ook
kopen jullie telkens een nieuwe matras voor elke baby? Mijn dochter heeft een dure matras van ABZ gehad en we hebben die vaak verlucht en een matrasbeschermer opgelegd, dus er is eigenlijk niks aan.
Het wordt wel altijd geadviseerd om elk kindje een nieuw matras te geven. Een matrasje is eigelijk net zo iets als een schoen het past zich aan aan het kindje wat erop heeft gelegen. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is om hem door te gebruiken als jij vindt dat het nog wel kan kun je het gewoon doen.
hier ook de aerosleep, ben er erg tevreden over. Mijn zoon wilde nog wel eens naar zijn buik draaien en kon dan gewoon doorademen. Ook kan je alleen de toplaag wassen, ideaal! succes met je keus! Miek
aah dat wist ik niet! Dan zal ik ook gaan kijken voor een nieuwe matras voor onze 2de spruit. groetjes
Dat vind ik dus ook zo ideaal dat je die toplaag steeds kunt wassen. Heb er 2 en als zoonlief bij schoonmoeders is (roken niet zeggen ze, maar ze roken wel. Je ruikt het aan alles. Ze roken niet waar de kids bij zijn) Als ik dan mijn aerosleep terug krijg dan zit heel die rook geur erin. ben dan altijd zo blij dat ik dat ding weer lekker fris kan wassen en mijn zoontje elke week op een frisse laag ligt. Ipv op zo'n stink matras.
Ok, wij gebruiken gewoon het matrasje waar mijn dochter nog geen jaar op heeft gelegen. Ze is 16 maand en ligt nu in een peuterbed en de eerste tijd in een wiegje. We hebben hem wel altijd regelmatig gekeerd en het is een schuim matras. En niet alleen van onder naar boven gedraaid maar ook van voeteneind naar hoofdeind zeg maar. Moet dat nog een kindje meekunnen?
Als er geen voelbare kuiltjes in zitten zou je hem nog gewoon kunnen gebruiken vooral omdat je hem maar heel kort hebt gebruikt en je hem regelmatig omgekeerd hebt.
Wij hebben er een van celcius,ook met zon laag waar je door heen kan ademen!Gebruik hem weer voor de 2e,je ziet er niets aan en de hoes eromheen kan je gewoon uitwassen.
Je kan een matrasje best voor een 2e gebruiken... Tis denk ik meer je eigen gevoel erbij. Ik denk dan, wat heeft een matrasje nou te lijden? Wat weegt zo'n kindje nou? en als je het regelmatig omdraait...en er zitten geen rare bulten/vlekken/deuken e.d in waarom niet gebruiken voor een 2e? Een 2e hands matrasje van een ander vind ik weer wat anders, je weet nooit wat daarmee is gebeurd.
Hier voor de eerste de aerosleep! De toplaag is idd ideaal om uit te wassen. Alleen daarom al een aanrader. Voor onze 2e spruit hebben wij een goedkoper matrasje gekocht bij de Ikea. Hij krijgt wel het aerosleep deklaagje erop. Onze dochter blijft dan op het aerosleepmatras.
Hier geen aerosleep. Is niet bewezen dat het voor baby's echt minder gevaarlijk is en ik vind het erg duur. Heb een ikea matrasje van schuim (pocketvering heeft onder de 40 kilo geen nut) matrasje is 10 cm dik, en ziet er prima uit.
zelf hebben we gekozen voor een binenvering matras van leenbakker destijds in de aanbieding. Niet voor de vering. maar puur omdat het open is van binnen en hierdoor nog enigzins ventileert. hier op ligt een aerosleep. werkt prima ook voor de 2de gebruikt en wordt ook gewoon voor de derde gebruikt. Ieder zijn ding. Het enige is dat het advies bij een polyether en koudschuim matras je matras het liefst wel regelmatig (1 keer pw) zou moeten luchten bij het raam. zodat eventueel vocht toch weg kan en je minder kans hebt op schimmel vorming IN het matras.