Duowagen e/o extra buggy nodig bij 21 maanden leeftijdsverschil?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sunnybaby, Mar 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ik heb een dilemma. Als de tweede wordt geboren is mijn zoontje ca. 21 maanden. Ik wandel heel veel met hem, omdat veel dingen op loopafstand zitten.

Nu vraag ik me af of ik echt een duowagen nodig zal hebben? Ik heb daar eigenlijk helemaal geen trek in. Ik heb hier een hele fijne Bugaboo staan die ik niet weg wil doen. Ivm BI en omdat ik vaak al snel 2 uur op pad ben wil ik ook geen plankje erachter. Ik ben van plan een Kidcar fietskar te kopen, waar ik ook mee kan wandelen. Maar ik denk dat die wel minder comfortabel zal zijn dan een echte wandelwagen.

Ik heb ook nog een draagdoek, maar die is mssn te warm omdat ik in juli uitgerekend ben.

Ik moet sowieso nog een wagen kopen, want we hebben naast de Bugaboo nu geen buggy. En de Bugaboo wordt straks weer omgebouwd in de babystand, dus ik heb toch iets nodig om hem alleen en/of samen te kunnen vervoeren.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan kopen:
    1. Een enkele buggy
    2. Een duowagen
    3. Beide

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja de beste aankoop die ik ooit gedaan heb is de duowagen!
    ideaal! Ik heb de Kees.
    Anders koop je er een op marktplaats....

gr brenda

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T schelen ruim 25 maanden. Wij hadden al een extra buggy en die hebben we in het begin wel eens gebruikt als we met het gezin op pad gingen. Veel meer gebruikte ik de draagdoek (er zijn ook luchtigere versies), ideaal!

Ik zou met 21 maanden denk ik geen duowagen aanschaffen: het hangt wel een beetje af van het uithoudingsvermogen van je oudste.

4. brenda1976

Tja ligt denk ik ook aan het kind.
    Maar ik heb een wegloper! Dit gaat zins heel kort iets beter.
    Nu doe ik het zo, we gaan met de duowagen op pad, hij loopt, luistert hij niet of loop hij weg dan gaat hij de wagen in. Werkt perfect.
    maar afgelopen maanden heb ik de duowagen minimaal 1x per dag gebruikt! Vooral de winkels zijn dichtbij en ik wil ook graag stuk wandelen, persoonlijk vind ik 2 uur lang om een kindje in een draagzak te dragen, maar ja Jasper woog ook al 4 kilo bij de geboorte en nu ruim 7 :)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter was 25 maanden toen hij broetje geboren werd, nu is ze 33 maanden en gebruik hem nog regelmatig. Ze heeft een topuithoudingsvermogen en daarom heb ik hem juist haha, anders kan ik constant alle kanten op rennen. Moet dus wel zeggen dat ze heel erg haar eigen gang gaat (met gevaar voor eigen leven wanneer ik haar niet constant bij me zou houden) en ik altijd alleen alle boodschappen doe en ik geen rijbewijs heb, en met een dwarse peuter is dat geen doen.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou wel iets extra's hebben, zodat je bijvoorbeeld met iemand anders wel kunt wandelen, met je partner of moeder ofzo. Dan kun je wel wat langer weg. Er zijn ook fijne fietskarren die fijn lopen, daar kom je wel een heel eind mee! En het zijn maar een paar maanden waarschijnlijk, dan kan je grote meid al een beetje beter meelopen!

7. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb er wel eentje aangeschaft, heel erg handig! Had m voor 80 euro op mp gekocht en laatst weer verkocht voor 90 euro haha.

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Mijn dochter is 20 maanden als nr 2 komt. Ik heb er ook over gedacht om een duowagen aan te schaffen maar ik ga het niet doen.
    Ze loopt nu al heel veel mee naast de buggy.
    Als ik met beide kinderen op pad ga, neem ik de Bugaboo mee waarvoor ik een meerijdplankje met zitje ga kopen.
    Het scheelt misschien wel dat ze totaal geen wegloper is.

9. brenda1976

ach het is gauw genoeg aangeschaft.
    eerste hoefde ik er ook geen. Totdat ik net na de bevalling 2x stond met een gillend kind die niet meer wilde lopen en hem moest dragen en een kinderwagen moest duwen.
    ik had de zelfde dag nog een duowagen hahaha

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

bij ons zat er 2 jaar en 3 dagen verschil tussen de oudste en de middelste. wij hebben heel veel plezier van een duowagen gehad. ik moest heel veel lopend alleen doen ( ben 12 jaar alleenstaand geweest) en dan was zo'n ding ideaal. later is er een losse buggie gekomen toen de oudste naar school ging. dat was een kind wat vrij gemakkelijk was met meelopen en luisteren enzo. mijn middelste was echt een complete ramp wat dat betreft.

11. sas2008

sas2008 Actief lid

Nov 24, 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    Ben ik het helemaal mee eens en dat is ook het grote voordeel van de duowagen. Die kleintjes zijn slim genoeg om te weten dat je geen alternatief hebt en zich dus lekker kunnen uitleven ;) Met de duowagen heb je nog een mooie oplossing voor vervelend gedrag, helpt hier ook perfect, ze gedraagt zich over t algemeen keurig! Ook hielp t in t begin qua jaloezie, het is al heel wat en als dan opeens de baby alleen nog in t karretje mag en zij zelf niet meer kan ook wat moeilijk zijn. Succes in ieder geval!

12. Meril

Meril Bekend lid

May 3, 2008
    671
    0
    0
    Voor de Bugaboo heb je sinds kort, of binnenkort, ook een duowagenoptie, Donkey heet het geloof ik...zal ook niet goedkoop zijn maar dan kan je wel de BB houden!

Hier 25 maanden verschil als de baby komt en ook een wegloper dus wil er wel 1 aanschaffen, via MP denk ik...

13. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Bij mijn verschillen de meiden 21 maanden. En ik heb een Bugaboo en de jongste gaat in de kinderwagen en de oudste gaat op de KidSit. En dat gaat hartstikke goed.

Daarnaast hebben wij eerder een buggy aangeschaft voor de oudste voor vakanties, maar als mijn man en ik samen zijn dan kan de oudste eventueel in de buggy en de jongste in de Bugaboo.

Gisteren ging ik de oudste van kdv ophalen en de jongste lag in de kinderwagen en de oudste ging lopen. Ik stond versteld, want het ging goed. Normaal gesproken wil ze alleen maar rennen en zo nu en dan een handje geven. Maar gisteren ging het goed.

14. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Hier 20 maanden verschil. Zoonlief liep nog maar net een maand toen zijn zusje geboren werd.
    Ik heb de duowagen welgeteld 2x gebruikt, vond het echt totaal niet praktisch. Mijn jongste is ook van juli (en het was deze zomer héél heet!) maar ik heb haar erg veel in de draagdoek/ergonomische drager gehad. Ging prima.
    Als we met z'n allen gingen wandelen ging de baby in de wandelwagen of draagdoek en de oudste in een extra buggy (die had ik toch al voor mee op de fiets). En sinds het niet meer vriest overdag en de jongste de draagdoek niet meer zo geweldig vindt, gaat de oudste op een meerijdplankje achter de kinderwagen, dat bevalt zowel hem als mij echt meer dan prima.
    Succes en veel plezier straks!

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Wij gaan wel voor een duo wagen.
    Onze kleintjes schelen straks 22mnd.
    Megan is heel ondernemend en snel ;) Ik moet alles lopend doen en ik zie het niet zitten om met een wagen achter Megan aan te moeten rennen.
    Wij hebben de Icandy gekocht en deze is compact net als een gewonen buggy.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje was ook (nog net geen) 21 maanden toen zijn zusje geboren werd. Het was mei en we hebben geen duowagen aangeschaft. De eerste tijd heb ik het met een draagzak en de wandelwagen (zoon) gedaan. Zoonlief was wel al gaan lopen met 12 maanden dus eigenlijk was het meer nodig omdat hij alle kanten opvloog. We hebben we een tweede buggy aangeschaft omdat dat met uitje wel makkelijk was. Ik heb de duowagen soms gemist maar ben achteraf blij dat ik 'm niet aangeschaft heb. Het was een desinvestering geweest.

Ik heb wel een polsbandje gebruikt en we hebben een staplankje achter de Bugaboo Bee voor lange stukken.

17. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Idem!

mijn oudste is ruim 2.5 maar zit er nog iedere dag in. ze luistert gewoon echt niet, rent alle kanten op of krijgt een driftbui en gaat midden op een drukke weg op de grond liggen. Toevallig vanmorgen dacht ik, ik ga het nog eens proberen, ze is toch oud genoeg, ze moet gewoon kunnen lopen. even naar de AH, 10 minuutjes lopen. Ben 2.5 uur weg geweest.. :(
    Duowagen meenemen en mevr laten lopen werkt ook niet, want als ze dan weg rent en ze moet er in, krijst ze alles bij elkaar. Enige wat hier werkt is 2 volwassenen en loslopen (maar ik ben alleenstaande moeder, dus dat gebeurt niet vaak), of in de duowagen.

Maar het is dus wel afhankelijk per kind. als jouw kindje goed luisterd en mee loopt, kan het dus misschien wel. Die van mij zal waarschijnlijk nog naar de middelbare school gebracht worden in een buggy ;)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha volgens mij hebben wij hetzelfde kind :p

Hier ging ze overigens net om 17.15 (lekker druk op vrijdagmiddag) languit op het zebrapad liggen ;)

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hier was de duowagen ook de beste koop!
    Ik heb ook zo'n dwarse peuter die tot een maand terug echt niet op een meerijdplankje zou gaan staan ;)
    Maar daarbij, zo'n plankje loopt echt voor geen meter, je kan niet zo goed achter de wagen lopen, al schijnt dat bij de buggaboo wel mee te vallen.

Als je echt 2 uur weg bent zou ik wel voor de duowagen gaan hoor! Mijn dochter kan nu sinds een paar mnd wel een poosje lopen maar zelfs 2 uur is voor een 2,5 jarig best veel. Helemaal als je boodschappen ed moet doen. Dan is het fijn als ze kunnen rusten.
    Wij hebben ook de kees duowagen, naast elkaar.

Share This Page