Baby zet voet heel ver naar buiten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij de meiden is het me eigenlijk nooit zo opgevallen, maar bij onze jongste zoon zie ik het nu al een tijdje. Hij is nu bijna 9 maanden en begint nu te lopen achter zo'n loopkarretje.
    Bij bepaalde bewegingen (draaien), ook als hij kruipt of zit, zet hij zijn voet echt heel ver naar buiten.
    Zeg maar zoals een clown. Mij lukt 90 graden nog net, maar hij zet hem nog verder dan dat.
    Het ziet er echt heel onnatuurlijk uit voor mijn gevoel.
    Herkent iemand dit?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne loopt natuurlijk nog niet, maar heeft dit met 1 voetje ook. Die kan ze zo ver draaien, gewoon eng. Ik denk omdat ze op dr buik slaapt.
    Denk dat je het beste even in de gaten kan houden en als het blijft, kinderfysio.

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn dochter doet dat ook bij het lopen achter haar loopkar. 1 voet zet ze helemaal naar buiten en dan loopt ze op de binnekant van haar voet zeg maar. Ik ga het bij het volgende cb bezoek even na vragen.

4. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Had mijn dochter bij beide voeten heel extreem. Zo erg dat het bijna leek alsof ze op het bot aan de binnenkant van haar enkel liep. Weet even niet of dat je scheen of kuitbeen is haha. En na een jaar lopen, niets meer aan de hand. Ben er ook mee naar de huisarts geweest en die zei dat het gewoon recht zou trekken.

5. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Dit deed mijn docher ook. Dit is normaal zeiden ze bij cb. Ze willen voldoende ruimte hebben om te leren lopen.
    Ze loopt nog niet los maar wel aan de hand en achter loopkar. En je ziet nu al dat het minder wordt. Tip van cb was om geen schoenen aan te doen.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn jongste liep ook met krap 9 maanden al achter zo'n karretje en had het ook. Ik ben zelfs nog een keertje extra naar het cb geweest hiervoor. Volgens de arts had dit waarschijnlijk te maken met het feit dat ze zo vroeg liep. Ze legde uit dat babybeentjes heel krom staan en over tijd langzaam iets rechter worden (en dan weer krom de andere kant op gaan staan bij 5+). Wanneer ze heel vroeg lopen zie je die kromming extra duidelijk, soms ook in het raar neerzetten van één of beiden voeten. Dit kon totaal geen kwaad volgens haar en zou snel moeten verbeteren. Dit was hier het geval. Binnen twee weken liep mn dochter "normaal" (voor zover je een babywaggel normaal kunt noemen ;)).

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank dames! Ik ben wel een beetje gerustgesteld denk ik.
    Maar blijf het wel een heel bizar gezicht vinden.

Deel Deze Pagina