Welke kinderwagen voor grote mensen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BB10, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB10

BB10 Niet meer actief

Nou de vraag lijkt me duidelijk;)
    Ik ben redelijk lang en mijn vriend nog een stukje langer. Nu vind ik de kinderwagens die ik zie vrij laag. Niet alleen de duwstang maar ook de kinderwagen bak. Het lijkt me niet fijn als je telkens zo diep moet bukken als jeje kleintje in de wagen wil leggen of eruit wil halen. Ook heb ik bij vriendinnen gemerkt dat ik vaak met mijn voeten tegen de onderste stang aan loop/schop.

Wie oh wie is ook groot en wil haar ervaringen met mij delen zodat ik al een beetje een idee kan krijgen welke kinderwagens wel en welke niet te gaan bekijken. Alvast bedankt!

2. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi ik ben 1.85 en ik heb de mutsy 4rider, het is uit mijn onderzoek als allerhoogste frame gebleken en ik heb m hier nu staan...hij is echt goed op hoogte, op hoogste stand te hoog voor mij...En hij kan ook laag worden gezet (4 rider = 4 standen) en mijn dochter van 1.50 m kan er ook achter lopen bv :)

ik vind em echt SUPER!:D

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook een 4-rider van Mutsy, manlief is 2 m, hij heeft de duwstang op de hoogste stand dan staan, ik ben 1,65m, en kan de stang op een wat lagere stand zetten.

Van de mutsy's is deze de enige met een duwstang die 4 standen heeft, slider bijv heeft er maar 3.
    Vind het ook fijn dat de bak lekker hoog is, een vriendin heeft een bugaboo, maar daar viel manlief zowat in, om er in te kijken ;) :D

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    De Mura is ook vrij hoog, qua duwstang en bak.. De buggyzit is wat lager..

5. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
  6. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Wij hebben ook voor de Stokke gekozen!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij kochten in 2007 de Mutsaerts Style Combi, hier toen speciaal voor gekozen i.v.m. de hoogte. Wij zijn namelijk beide ook lang en tijdens proefrijden in de winkel was dit de enige wagen waar we zowel knap bij de wagenbak als knap bij de duwstang konden (en voor ons heel belangrijk een 4-wieler was!).

Ik zou gewoon eens wat verschillende wagens gaan proberen in een babyzaak.. Dan kan je zo zien hoe en wat het beste bij jullie past.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    wij hebben de urban jungle. De nieuwe modellen hebben een duwstang die verstelbaar is. Niet zoals de mutsy maar wel op een andere, ook fijne manier.

Wat ik heel belangrijk vond was niet (alleen) de duwstang, maar ook de wandelwageninzet. Wij zijn beiden ook niet klein, dus verwachte ook geen klein kind. De buggyinzetten van de mutsy en mc mura, zijn klein. Mijn dochter paste in de mutsy met anderhalf al niet goed meer. De kap moest er zeker af anders lukte het al helemaal niet.

Bij de urban past ze nu nog 3.5is ze nu. 105cm en 18 kilo, ze zit er als t moet nog heerlijk in en zelfs liggen kan moeiteloos en dat alles met ook nog eens een lichte wagen.

9. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier ook de MC Mura4
    Mooi hoog en lange bak. Mocht de kleine jullie lengte gaan krijgen.

10. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Wij hebben de Quinny Speedi uitgekozen op de hoogte omdat mijn vriend 2.03 meter is.
    Een Stokke hebben we ook naar gekeken maar die vonden we echt te duur.
    Zelf wilde ik graag een Bugaboo, maar die was te laag en dan niet zozeer het frame, maar vond de hele wagen zo laag bij de grond...

11. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Joolz Day, ook gekozen vanwege de hoogte! Dus ook zeker de moeite waard om even te bekijken :)

12. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Urban Jungle, perfecte hoogte van de bak en zoals al eerder gezegd grote wagenbak (ook breed!) en ruime zitting in de wandelwagen. Het verstellen in hoogte gaat heel makkelijk en zowel 1.93 als 98 cm lopen er lekker achter, al kan die laatste daarbij niets zien.... :D

13. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Quinny buzz. Mijn vriend van 190 loopt er prima achter... Maar de andere die ik hier lees ook, hebben we ook getest....
    Maar een kinderwagen is ook heel persoonlijk, iedereen heeft zijn eigen prioriteiten. Ga naar een grote babywinkel en probeer ze allemaal uit of tenminste waar je oog op valt..

14. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de winkel vertelden ze ons dat de STOKKE en de MUTSY de hoogste kinderwagens zijn. Maar alleen bij stokke is de reiswieg en het kinderzitje verstelbaar, waardoor ook het zitje hoog is. Bij mutsy is alleen de wieg hoog. Als ze dan gewoon in het stoeltje/zitje gaan, dan zit dat weer lager. Vervelend voor de rug van lange mensen... Wij zijn voor de STOKKE gegaan en zijn er SUPER blij mee!!!

15. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    man en oma zijn lang en we zijn allemaal erg tevreden met de instelbaarheid van de bugaboo chameleon

16. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij hebben ook de bugaboo, want bij ons was een andere vereiste dat hij heel klein inklapbaar moest zijn voor in de auto. En ik wilde een smalle voor in winkels, etc.

En de Jools en de Stokke vonden we niet zo mooi, dus bleef deze over :)

17. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Ha BB!!!
    Wij zijn ook niet de kleinste en wij hebben de Joolz day gekozen en echt hartstikke tevreden. Nu is ozne kleine man ook stiekum een reus geworden en ligt niet meer in z'n bak maar zit/hangt in de buggie. Vind hij helemaal geweldig. Wij nemen de buggie overal mee naar toe, ook in een restaurant. Omdat hij lekker hoog is kan hij mooi bijgeschoven worden als stoel. Ideaal!! Ook rijdt de Joolz als een dolle. Een echte aanrader dus.
    Verder alles goed??

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hey Kris,

jij ook hier? :D

19. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    Mutsy 4-rider.
    vriend van 2.00m en zelf 1.80m. loop niet tegen de onderste stang aan. en de reiswieg zit mooi hoog. ook rijd de wagen heel licht. stokke vonden wij ook erg prijzig (kregen de wagen kado) en de bugaboo vonden wij de reiswieg ook erg laag. vooral als je de maxi-cosi autostoel er heel even op zet.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Goed topic! Deze lange slungel word ook mama ;) en ben dus ook alvast aan het orienteren naar een kinderwagen waar ik mij rug een beetje lief bij behandel. Moet zeggen dat ik de Bugaboo echt super vind, maar die is idd te laag... Die moet ik maar snel uit mijn hoofd zetten.

Ik zat te denken om dan voor de Maxicosi Mura te gaan, maar ik las nu wat over de Joolz day... Hmmm die ziet er ook wel leuk uit... :D

Die gaan we dus ook testen als we eens bij een grote zaak zijn. Thnx voor de tips!! :D

Deel Deze Pagina