Duowagen: naast elkaar of achter elkaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Storm, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #21 Lisszy, 30 okt 2010
    Laatst bewerkt: 30 okt 2010
    Tussen mijn meiden zit straks ook 19 maanden.
    Ik heb best lang getwijfeld of we voor een duo-wagen moeten gaan, maar omdat wij ook een hondje hebben en mijn vriend horecatijden werkt, moet ik er vaak met de dames uit voor een flinke wandeling.

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de Urban Jungle, maar dan wel tweedehands want zijn nieuw zo duur!
    We hebben er via mp 170,- voor betaald. De wagen heeft 2 x een wandelwageninzet en 1 reiswieg. De kinderen zitten naast elkaar en het valt me 100% mee hoe breed hij is, scheelt niet veel met onze Mutsy 4-rider!

Wel ga ik de kleinste meid ook dragen in een draagdoek en als we met z'n allen zijn, gebruiken we de Mutsy als kinderwagen en de Maclaren voor de oudste. Want eerlijk is eerlijk, ik vind een duowagen (naast of achter elkaar) nou niet bepaald heel mooi! ;)

2. Storm

Storm Niet meer actief

Ben ook al op mp aan het kijken hoor. Vind het nogal een uitgave. Eigenlijk hadden we nog niet gerekend op een zwangerschap (maar zeer zeker blij mee:D)en hebben we net een goede vrij dure buggy aangeschaft. Goed, die wordt nu nog steeds natuurlijk wel volop gebruikt, maar om nou weer zo'n mega uitgave te gaan doen.
    We speuren gewoon nog even door.
    En ondanks dat het mij opgepropt lijkt is de Phil en Teds ook nog een optie. Vond hem niet lelijk en als de kinderen er zelf geen bezwaar tegen hebben...

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Nou, dat hadden wij dus ook! We hebben een goeie en mooie kinderwagen en een dure buggy voor de oudste, waarom dan nog zo'n wagen?! Maarvoor de zekerheid en ik denk dat ie best goed van pas komt tijdens het wandelen. En anders verkopen we 'm gewoon weer!

Het was wel even zoeken op MP, ik had namelijk geen zin om helemaal naar andere kant van het land te rijden. Maar de meeste mooie wagens stonden helaas niet in het Noorden te koop. Na lang zoeken toch één in de buurt gevonden! :)

4. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Hier hebben wij ook naar gekeken maar nadeel vond ik dat bij dit model het wiel niet zwenkbaar is.

Ik vond de kees ook niet supermooi ofzo maar heb gewoon geen zin om er mega veel geld voor uit te geven :) en daarnaast, moooigheid is ook niet alles, moet ook nog fijn rijden en functioneel zijn.

Vorig jaar dure maxi cosi mura gekocht, deze neemt mijn broertje nu dus die komt goed terecht ;)

Wij waren trouwens 390 kwijt vlgs mij voor de duowagen en een nestje.
    En je kreeg er t/m vandaag! een gratis maxi cosi bij en een luiertas, als je dit niet wilde hebben ging dehelft van de waarde nog van de wagen af, was ook nog de moeite waar.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Wij zijn geslaagd, we hebben een gevonden. goed dat we een garage hebben met 1 duo wagen, 1 kinderwagen en een buggy hiihi dit is hem!
    tot op heden heel blij mee, hij is 5 cm breeder op de wielen als de quinny.
    En de kids kunnen er goed in. Maar ook de boodschappen! Er zijn 2 ruime laadruimtes onderop. We hebben de winkels op 200 meter afstand, opvang 250 meter afstand en uitlaatruimte voor de hond achter het huis en overal in de wijk speeltuinen.
    En huisarts, consultatieburo op z;on 400 a 500 meter.
    Dus alles binnen loopafstand. Dus ja superwagen.
    We zijn er erg blij mee. Gelukkig ook in het rood, momenteel de lievelingskleur van mijn oudste zoon. Dus ja daar hou je maar rekening mee :)
    thanks voor de tips.

voordelen, luchtbanden, voor 1 wiel, makkelijk sturen, niet te breed voor appie of zo. Straks zit gedeelte voor beide kids. Grote boodschappengedeelte. Hoogte verstelbaar van handvaten.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Dat probleem heb ik ook al ondervonden. Heb ook geen zin het hele land door te crossen voor een duowagen. Mijn moeder belde dat mijn nicht de duowagen wilde verkopen, maar mijn tante zei gisteren dat ze die dus gisteren verkocht had. Beetje jammer. :(
    Maar we zoeken gewoon nog even door.

@brenda: van welk merk is die van jullie?

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik had voor de tweeling een duowagen naast elkaar. Het was er één met nestkussentjes, dus géén reiswieg, maar dat heb ik helemaal niet als storend ervaren.
    Ook in de nestkussens konden ze heerlijk liggen en slapen.

Maar ja, met een tweeling heb je ook niet zoveel keuze dus ben je misschien iets minder kritisch ;)

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij is dat dezelfde als wij hadden! Alleen hadden wij hem in ijsblauw.

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier doen we het net zo :)

10. Storm

Storm Niet meer actief

Maar welke is het dan?

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Zo irritant, maar ik kan niet op de naam komen!

Zal ff zoeken of ik hem op internet kan vinden :)

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nou het slaat echt helemaal nergens op, maar volgens mij bestaat dat merk niet meer ofzo, ik kan hem nergens vinden.
    Het was iig Orbit Twin, van..uhmm... Happybaby volgens mij?
    Die KEES duowagen lijkt er wel verrekte veel op.

Hier een foto van die van ons, maar dan zonder nestkussens:

13. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Vlgs mij ook de kees alleen met 1 wiel voor, wij hebben 2 wielen voor.

Vlgs mij is deze iets groter/breder dan de kees k2.
    Maar dat weet ik niet zeker hoor.

14. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Bovenstaand plaatje, die rode lijkt op de kees twin jogger, moet je maar eens op marktplaats zoeken, kan ff zo snel geen plaatje van google afhalen, vlgs mij is dat dezelfde.

Dit is de kees k2 duo, die hebben wij dus besteld

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk dat die KEES Twin Jogger gewoon in de plaats is gekomen voor de Orbit Twin.
    Toen wij voor de duowagen bestond dat keesmerk nog helemaal niet, en heb toch echt wel alles bekeken wat er was.

Deel Deze Pagina