Duowagen ..... Naast elkaar of....

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cicey, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Wij zijn er vandaag achter gekomen dat we zwanger zijn van een tweeling. Het is nog pril, maar toch ... We zijn super blij...

Nu hadden we al een mooie kinderwagen, alleen is deze nu te klein.. we moeten dus op zoek naar een duo wagen.

Nu zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met duo wagens. Wat is handiger, naast elkaar of achter elkaar ?

We willen hier ons toch al een klein beetje op voor kunnen bereiden ...

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Absoluut de bugaboo donkey duo, zó fijn, handig en gezellig!

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik ben ook zwanger van een tweeling, en wij hebben een duo aangeschaft NAAST elkaar.
    Ik heb al een aantal malen achter een wagen gelopen, achter elkaar. Maar ik vond het maar niks hahaha.
    Dus gekozen voor een wagen naast elkaar, en ik vind het ideaal lopen. Goed zicht op beide kindjes, en straks als ze kunnen zitten en de wagen omgebouwd wordt tot buggy, zitten ze lekker naast elkaar.
    Gefeliciteerd trouwens !!!!

Bijgevoegde bestanden:

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook voor de Bugaboo Donkey, ik ga 4 dagen per week als gastouder een baby'tje opvangen en heb dan dus 2 kindjes onder de 1 jaar plus mijn oudste dochter. Kindjes boven/achter elkaar in een kinderwagen trekt me gewoon niet zo, naast elkaar lijkt me praktischer en voor de kinderen ook leuker. Daarnaast kan ik buiten de opvang-uren de wagen ook gebruiken als mono voor mijn jongste.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf recentelijk de bugaboo donkey (naast elkaar) aangeschaft. Ben hier erg tevreden over, vind hem ten eerste super mooi en hij is erg praktisch in gebruik.

Toen ik aupair was had ik de iCandy duo (achter elkaar). Ook over deze wagen was ik erg tevreden. Ook fijn en praktisch in gebruik, beide kindjes goed in het zicht.

Uiteindelijk ben ik voor het uiterlijk gegaan en dat was dus in mijn geval voor de bugaboo.

6. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hier geen tweeling (tenminste niet dat we nog weten ;)) maar straks wel een peuter en baby en wij hebben gekozen voor de bugaboo donkey (2e hands voor een leuke prijs). En als ik zwanger zou zijn van een tweeling had ik hem sowieso gekocht. Ideale wagen!

7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik ga ook voor de donkey voor mijn dreumes en zijn aanstaande zusje. Ik zou de baby iig niet onder willen. Bij een tweeling zou ik beide kindjes hetzelfde willen behandelen en even goed kunnen zien. Dan zou ik helemaal voor naast elkaar gaan!

Succes!

8. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Wie weet waar de Bugaboo Donkey nu met de meeste korting te krijgen is? Vind het zo'n hoge aanschafprijs! Op mg zie ik dat er voor de Bugaboo Donkey Duo 1400 euro gevraagd word terwijl deze nieuw ong. net zo duur is! Dat ga ik dan dus echt niet doen.

9. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dat in de winkel is het 1400 euro zonder extra's en op mp vaak met. Al vind ik 1400 ook wel iets te gortig hoor. Dat was de reden dat wij ook voor nieuw zijn gegaan..

10. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt tijdens de MMM dagen bij de prenatal trouwens wel leuke kortingen krijgen. Op de wagen mogen ze geen korting geven maar wel op alle extra's!

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik zou ook voor naast elkaar gaan. Zie soms die achter elkaar en ik vind dat er best onhandig uit zien. Al heb ik zelf ook een wat langere wagen straks.

Wat een geld trouwens voor die kinderwagen! Ben ik nog goedkoper uit met de drielingwagen. Maargoed, het is wel belangrijk dat het een goede wagen is.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

12. minon

minon Niet meer actief

Hier de andere kant. De abc design zoom. Achter elkaar dus. Hier in de stad kan ik met mijn huidige maxicosi mura al een aantal winkels niet of nauwelijks in waar ik wel moet zijn (nettorama, etos, kruidvat, intertoys, blokker) Daardoor gekozen voor achter elkaar omdat er anders nog veel meer winkels komen waar ik niet kan komen. Het zijn allemaal van die oude pandjes met smalle deuropeningen en volgepropte winkels. Hij is wel lang dus ik zal wel moeten wennen denk ik.
    Ik heb hem tweedehands gekocht op marktplaats voor 200 euro.

13. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ik heb ook de abc design zoom nu voor middelste en jongste , straks voor jongste en baby .
    Ik heb bewust acher elkaar ekozen omdat ik vaak alleen moet gaan winkelen en weg moet , echter is het hier vaak eel druk en met een naast elkaar raak ok nergens bijna binnen en door laat staan als et vakantie of verlengt weekend is en je kunt koppen lopen , ik vind ht wel een fijne wagen en rijd heel soepel had hem zwaarder verwacht

14. Blizz

Blizz Lid

19 feb 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een baby van 10 maanden, en verwacht over 4 maanden de tweede. Ook wij zijn voor de abc zoom gegaan (achter elkaar).
    Qua winkelen leek me het ook handiger om langer te zijn dan dat brede...

15. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Heb drie kindjes vlot achter elkaar gekregen (oudste was 3 jaar en 3 maanden toen nummer 3 werd geboren). Ik ben nog steeds heel blij met onze Phil en Teds sport. Achter/onder elkaar dus. Je kijkt schuin de wagen in als je erachter loopt, dus kunt nog steeds beide kindjes zien. En de grap is dat als ze wat ouder worden het onderste zitje het meest gewild is! Ik vind juist ook dat hij smal is erg fijn en praktisch. Daarnaast heb je een fijne eenling wagen op het moment dat je het tweede zitje eraf haalt.

Overigens: toen nummer 3 werd geboren liep de oudste nog niet echt heel lange afstanden. Die ging dan heerlijk op het voetenplankje zitten (ging prina) en dan had ik dus alle drie in een wagen! Trek je wel bekijks mee... :)

16. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik heb bij onze tweeling de EasyWalker duo aangeschaft via mp. Echt een heerlijke wagen en een stuk vriendelijker qua prijs dan de bugaboo donkey.

17. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Dank jullie voor de reacties...

natuurlijk beslissen we nog langer niet over wat voor een wagen, maar was gewoon eens benieuwd. We gaan gewoon testritjes maken met verschillende wagens en kijken dan welke we kiezen...

Ik kwa op het internet ook de Kees K2 wagen tegen die heeft al helemaal een zeer gunstige prijs ten opzichte van al die andere kinderwagens.

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hier de easywalker duo van mp gehaald.
    In de winkel wat verschillende wagens getest..naast elkaar reed toch makkelijker...zeker een stoepje op etc.

19. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Wij hebben voor de Phil & Teds Vibe gekozen (300 euro op MP heul compleet, zelfs een cupholder..). Wij wonen in een oud huis en een wagen met de zitjes naast elkaar zou simpelweg niet door de voordeur passen. Kijk hier dus ook goed naar! Als je vaak met de bus gaat, zou ik ook voor een wagen achter elkaar kiezen. Dat soort dingen moet je denk ik mee laten wegen.
    En ik vind de Vibe stoer en lekker rijden. :)

Gefeliciteerd en een fijne zwangerschap toegewenst!

20. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb zelf de abc zoom gekocht. dus achter elkaar.
    Vond hem tijdens proefritje fijn rijden. voor de rest weet ik nog niet hoe die gaat bevallen

Deel Deze Pagina