Welke buggy?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linana, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ja, ja... Het zoveelste 'welke buggy' topic :cool:

Ik heb nog even om een beslissing te nemen, aangezien ik hem nog niet nodig heb. Maar ik ben dus aan het oriënteren en kan zo alvast gaan sparen, want ik heb een paar dure op het oog ;)

Mijn eisen:
    - makkelijk op/uit te klappen
    - zo licht mogelijk
    - stevig
    - ligstand

Nu heb ik de volgende buggy's op het oog:
    - babyzen yoyo; 5,4 kg en dus enorm licht en het design etc spreekt mij ontzettend aan. Kan zo klein opgeklapt worden dat hij mee mag als handbagage in het vliegtuig. Enige nadeel: bijna 400,-
    - easywalker mini. Mooi ontwerp etc en 6,8kg
    - nuna pepp; mooie en ook lekker ruime buggy. Wel een gewicht van bijna 8kg wat ik vrij zwaar vind voor een buggy

Verder vind ik het belangrijk dat een buggy fijn loopt. Uiteraard loopt niks zo lekker als een kinderwagen, maar ik wil niet het gevoel hebben dat ik de poppenwagen van mijn schoonzusje van 5 mee op pad heb ;)
    Nu denk ik dat ik voor de yoyo elders voor ervaringen moet kijken, maar de easywalker en nuna en misschien een ander merk?
    Wat zijn de ervaringen en wat raden jullie aan?

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik ben zeer tevreden over de nuna pepp. Ideaal ding en loopt heerlijk. Dat gewicht merk ik niet, maar wanneer til je nou een buggy op? In en uit de auto/fiets. Dat zijn geen afstanden.

3. Fay87

Fay87 Lid

7 mei 2014
    33
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ik heb zelf de Nuna Pepp en ben er erg tevreden over. Ik wilde graag een buggy die je makkelijk met 1 hand kan besturen, beschikt over een ligstand en die een beetje hoog is qua handvat (ik ben 1.84 en vriendlief 1.95). Daarnaast vond ik de Nuna ook gewoon mooi.

De nuna kun je alleen niet met 1 hand inklappen, ik vind dat niet zo'n probleem, maar sommige mensen vinden dat niet handig. Het zijn wel weinig handelingen dus wat dat aan gaat is het wel eenvoudig.

4. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Wij zijn ook op zoek. Dit weekend wat orientatie opgedaan en we denken voor een maclaren quest te gaan. De koelstra Simba sprak me ook wel aan maar die vond ik onhandig met de rugleuning omlaag doen. De easywalker mini vonden we wat stugger lopen als de koelstra.
    De maclaren is wel prijzig dus vandaar nog even twijfelen maar denk wel dat deze het wordt.
    Bij babypark kan je alle wagen gewoon testen.

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben de Babyzen Yoyo en zijn super tevreden. Meegenomen op vakantie naar Griekenland. En hij reed heerlijk op de slechte Griekse wegen. Ons meisje heeft er heerlijk in geslapen. Het in- en uitklappen is zo gemakkelijk. Dat gaat net zoals in de filmpjes en kan met één hand. Echt een aanrader.

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ik vind de nuna ook erg mooi, maar de babyzen yoyo dan weer iets mooier. Ook in en uitklappen is bij de yoyo wat makkelijker.

Ja en wat het tillen betreft... Met het OV moet je af en toe wel tillen. Op de fiets met de buggy ben ik niet van plan te gaan doen, dus daar hoeft het ding niet uitermate geschikt voor te zijn.

Maclaren vind ik vrij prijzig, je krijgt er niet veel meer of minder voor als bij een simpele topmark buggy (vind ik dan). Maar daar kan ik mij in vergissen hoor... Een babypark zit niet echt in de buurt, maar ik kan eens kijken bij een babydump. Voor zover ik weet hebben zij ook een vrij groot assortiment.

Wat ik trouwens wel erg fijn vind bij de easywalker, is de goed gevulde zitting. Lijkt me erg comfortabel zitten voor zo'n ukkie. Net als de nuna trouwens, lekker comfortabele zittingen :p

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Deel Deze Pagina