Mijn dochter heeft na 8 maanden het buikslapen uitgevonden! wat nu? Moet ik haar laten liggen? Leggen jullie je kindje dan ook op de buik te slapen of leggen jullie je kindje evengoed op de rug/zij? met dekentje of zonder dekentje? nu slaapt (sliep) ze met slaapzak en dekentje...
Nou ja zal het aan de leeftijd liggen?Hier slaapt ze ook opeens sinds een ruime werk ook op haar buik.Ik leg haar sindsdien in haar slaapzak want ik dacht dat ze dan minder goed kon draaien maar dat maakt niets uit.Het was in het begin een gevecht om de laken dan goed te krijgen omdat zij naar haar buik wilde draaien.Nu leg ik haar standaard op haar rug maar kijk ik gewoon wat ze wil.Gaat ze draaien laat ik haar gewoon op haar buik liggen.Niets mis mee.Ik vind haar dan ook wel eens o haar zij terug.
Ons dochtertje is nu 6 maanden en heeft sinds een week of 2 ook het buikslapen uitgevonden Wij zijn eerlijk gezegd blij, want ze slaapt vele malen rustiger dan voorheen. Ze heeft nooit op haar rug willen slapen, altijd op haar zij. Maar nu rolt ze dus door op haar buik. We leggen haar nog wel weg op haar zij, maar vinden haar daarna altijd op haar buik terug. Ze kan gemakkelijk omdraaien, ook in slaapzak met lakentje erover (want zo slaapt ze dus). Als ze zelf kunnen draaien is het op zich niet erg geloof ik.
Ik zeg lekker laten liggen.. Ons zoontje slaapt al zo sinds 4 maanden.. Toen hij het draaien had uitgevonden begon hij zo te slapen.. Met 8 maanden heeft dat geen nut meer om terug te draaien.. Ze nemen een houding aan waar hun het lekkerst mee slapen..
joh, met 8 maanden zijn ze echt wel sterk genoeg om hun hoofd de goede kant op te krijgen. Niet te druk over maken! hier slaapt meneer vaak half op zijn zij / half op zijn buik. 's Nachts grappig genoeg wel altijd op zijn rug (maar dan ligt ie ook in het herfstdeel van de puckabag, is best log om te draaien denk ik dan). Met een laken en deken er over.
Lekker laten slapen zoals het zelf wil slapen! Dan maken ze vaak de meeste uurtjes . Idd, met 8 maanden zijn ze sterk genoeg. Lucas slaapt ook sinds hij kan rollen op zijn buik. We leggen hem weg op zijn rug, maar hij draait zelf snel om en valt als een blok in slaap. Prima! In principe is alleen een slaapzakje het veiligst, zeker als je het een beetje griezelig vindt. Probeer het anders eens zonder lakentje, wie weet is het helemaal niet meer nodig nu het wat warmer wordt. Lucas kreeg/krijgt er hier soms wel een dekentje overheen als het echt koud is 's nachts, maar er zijn wel hele warme slaapzakken te koop waarin ze prima de winter kunnen doorkomen. Ook een beetje afhankelijk van je kindje uiteraard, de ene is een koukleum, de ander een kacheltje...
onze dochter ligt overdag soms ook op haar buik of op haar zij.. 's nachts ligt ze altijd dwars in bed, echt heel apart als ik haar dan weer terug leg, ligt ze kwartier later toch weer dwars.. Ze heeft trouwens alleen een slaapzak aan, dekens gebruik ik al drie maanden niet meer.
Hier een kindje wat ook rond de 6 maanden op dr buik wilde slapen. Hebben haar wel altijd weggelegd op haar rug (doen we nog steeds), maar ze draait binnen een paar minuten (soms seconden) al op haar buik. Heb gewoon altijd het slaapzakje gebruikt icm lakentje en dekentje. Ze zijn dan inmiddels wel sterk genoeg om hun hoofdje op te tillen of te draaien wanneer ze het evt benauwd krijgen.
Gewoon lekker laten liggen! Of zelfs al op de buik in bed leggen, dan hoeft ze niet alsnog om te draaien en heeft ze de slaapzak niet zo gedraaid. Waarom klieren..? Mijn zoontje slaapt sinds 2 week oud ook op de buik. Toen alleen onder een dekentje, nu in een slaapzak en dun dekentje. Als het straks warmer wordt of hij kruipt er nog meer ponder weg, dan doe ik alleen een slaapzak. Ik zou je dochter ook alleen een slaapzak aan doen, als ze veel draait.
Ons mannetje slaapt ook regelmatig op zn buik. Hij heeft 's nachts zo'n dikke slaapzak aan. We leggen hem wel weg op zn rug en onder de dekens, maar vaak ligt hij snel op zn buik. Soms draait hij zo netjes dat hij onder de dekens blijft liggen en anders heeft hij die weggetrapt of ligt er bovenop. Als ze zelf kunnen omrollen is het hoofdje sterk genoeg om het tijdens het slapen ook goed te houden.