Duowagen nodig bij baby en kind van anderhalf jaar oud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merel79, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merel79

merel79 Lid

11 dec 2008
    16
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nieuw, maar heb me ingeschreven omdat ik een brandende vraag heb. Ook zal ik wat vaker hier meelezen en posten.

Ben momenteel zwanger van 2e kind. Mijn 1e is nu 11 maanden en wanneer de baby geboren is is de 1e anderhalf jaar oud.

Wij hebben een bugaboo en ik weet dat er een meerijdstoeltje te verkrijgen is. Maar ik vraag mij af of dit bij zo'n kleintje wel te doen is.
    Of moet ik bij zo'n klein leeftijdverschil echt overstappen op een duowagen?

Wat zouden jullie doen en zijn er mensen die ervarig hebben met zo'n kleine leeftijdverschil. Hoe hebben jullie het opgelost?

2. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hoi,

De leeftijdverschil was bij ons 1 jaar.
    Wij zijn voor een duowagen gegaan omdat de oudste echt nog te klein is en zeloopte ook nog niet.
    Nu is mn oudste 15 maanden en ze loopt nog steeds niet dus voor ons was iets anders sowieso geen optie.
    Ik zou voor een duowagen gaan want als je verder gaat dan een blokje om dan kan je kindje nog echt niet de heletijd lopen of staan.
    Tenminste dat is mijn ervaring.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes Sylvia

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik zou ook voor een duowagen gaan, kijk goed welke!

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wij hebben als alles goed gaat er 1 van 16,5 maand en een een baby. Wij gaan ook voor een duo wagen.

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ja een duowagen, je wilt in de supermarkt toch niet de hele tijd achter je oudste aanhollen?

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Mijn 2e komt ook als de 1e 1,5 jr is, maar ik heb geen duowagen en ben ook niet van plan er een aan te schaffen. Het lijkt mij erg onhandig (wat als je een x alleen met de een weg gaat?, hoe pas je nog door een winkel-?)
    ik heb een mutsy gekocht met kiddyboard.

7. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wij verwachten baby 2 als Arend 20 maanden oud is en de duowagen (via marktplaats) staat al klaar op zolder!

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier een leeftijdsverschil van 23 maand.
    Ik heb de quinny voor de baby en de buggy voor de oudste als we met het hele gezin weggaan. Maar ik heb een duobuggy met babynestje voor als ik alleen met de 2 kids ben. Zo ben ik vrij om overal naar toe te gaan.

Mijn oudste kan prima lopen, maar het is voor haar ook lekker om zo af en toe eens te zitten. En daarbij heeft ze haar nukken (peuter-puberteit) dan is zo'mn duobuggy heel erg handig ;)

9. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Wij hebben de phil&teds kinderwagen. Erg practisch, kan overal in en tussendoor en is ook nog eens makkelijk en klein op te vouwen voor in de auto.
    Daarnaast kan je 'm ook ombouwen tot wagen voor 1 kindje voor als je 'm in de toekomst nog maar voor eentje nodig hebt.
    Ik vind het een aanrader!

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Heb eens geggoogled op die phil&teds.
    Is het niet verschrikkelijk voor de achterste om daar te zitten? Ik zou er niet willen zitten.

11. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Nou ik vind het echt wel zielig als die zo jong al moet lopen of moet staan..
    Ja of je gaat niet vaak weg dan kan het.
    Als ik of mn vriend alleen met een van de meiden gaat dan gaat Danique met de buggy of Luna in een draagzak.
    En zovaak gaan we niet met 1 van de 2 weg.
    Bijna alle kinderwagens zijn afgesteld op de standaard deurmaten en de meeste winkels zijn daar ook op afgesteld wat dacht je van mindervaliden mensen met een rolstoel die kunnen ook gewoon naar de winkels..
    Wij hebben de koelstra flexxo twin erg fijn niet zo groot,best compact ding en ik pas overal in, tenminste ik heb nog niet meegemaakt dat ik een winkel niet in kwam :)
    En je heb ze ook met achter elkaar dan kom je overal gemakkelijk in want je wagen is alleen maar wat langer ;)
    Maar ieder voor zich maar ik zou het echt niet doen zou t echt sneu vinden als mijn meisje moe is en niet lekker zou kunnen gaan zitten omdat ik geen duowagen wou aanschaffen...

12. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    nee die vind ik echt afschuwelijk het lijkt net alsof je kind in de boodschappenmand zit :)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wow.... dat gaat best goed bij jullie :)

gfeliciteerd!

14. augustus

augustus Niet meer actief

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Die vind ik ook heel leuk om te zien.
    Maar als ik dan vooruit denk, als de kids wat ouder zijn en allebei hun benen lang zijn, dan denk ik dat ze elkaar gaan schoppen. Dan zou je ze dus achter elkaar moeten zetten en dat lijkt mij weer niet leuk voor de achterste.
    En in de beschrijving staat..ruim boodschappennet, waar zit dat dan? Veel ruimte onder t zitje is er niet meer.

16. merel79

merel79 Lid

11 dec 2008
    16
    0
    0
    Hee,

Wat een boel reacties al. Top! Ik zal later vandaag uitgebreider reageren.

Groetjes Merel

17. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik zit met hetzelfde
    onze meid is 1 jaar en 9 maanden ( 21mnd)
    ze kan lopen doet dit ook maar ja is het niet makkelijker en vriendelijker om ze ook een zitplek aan te bieden?

18. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    De zoom is idd heel leuk, maar ook heel duur. Ik ben er een poosje mee bezig geweest en in duitsland koop je hem (via internet) voor 550 euro, in nederland ben je zo meer dan 700 kwijt.

Onze oudste is nu 17 maanden en de jongste 2 maanden. Wij hebben sinds kort een stoeltje voor op de kinderwagen. Voorlopig redden we het daar wel mee.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou wel gaan voor een wagen waarbij de oudste kan zitten en dus niet op een plankje hoeft te staan ;)! Ik vind het nog gewoon te jong zegmaar.

Of misschien dat je kan kijken voor een draagdoek/draagzak voor de jongste en dan gewoon in de enkele wandelwagen. En dan voor als je met zn tweeën weg gaat een paraplu-buggy voor de oudste en dan de wandelwagen voor de jongste ;)!

Maar een enkele kinderwagen hebben ze al, dus ombouwen naar een enkele wagen is niet nodig ;)! Daarbij komt dat ik het werkelijk niks vind die P&T wagen ;)!

Liefs, Hanneke.

20. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben 17mnd leeftijdverschil, en zijn heel erg tevreden over de koelstra flexxo twin. mijn oudste is echt nog niet fit en gehoorzaam genoeg om zo mee te lopen, en zo'n plankje om op te staan vind ik persoonlijk vragen om problemen op zo'n jonge leeftijd.
    dus tsja.. kan je de flexxo aanbevelen :D vind het wel een smal reiswiegje, mijn zoontje van 4,5mnd past er niet meer in (maar hij is erg lang en breed gebouwd), gelukkig kan de wandelwagenzit behoorlijk plat dus hij ligt gewoon in de wandelwagen in de voetenzak, dat ligt veel fijner dan in de reiswieg, en gaat eigenlijk perfect!

nieuw bestwel duur, maar als je geld wil besparen, kun je MP eens in de gaten houden. wij hebben voor 400 euro er eentje overgenomen in absolute nieuwstaat (was ook amper mee gelopen wegens langdurige ziekte), met 1 reiswiegje en een voetenzak

Deel Deze Pagina