nodig weet ik niet... handig wel. Mijn kindjes schelen 20 maanden en vooral in het begin heb ik het toch nog best veel gebruikt. Verder ook in de winkels vind ik het gewoon handig als ze allebei in de wagen zitten. Mijn dochter is nu 2 jaar en 8 maanden maar ik gebruik hem nog wel af en toe voor lange afstanden. Ik zou er een op marktplaats kopen. Ben je ook niet zo veel geld kwijt.
ik heb trouwens een phil en teds. Deze is gewoon even groot als een monowagen met een extra zitje. Dus dat past makkelijk in onze auto.
daniel was 1,5jaar toen lydia kwam. Heb geen duowagen gekocht omdat ik weinig alleen wegga en hij kon al hele stukken lopen. Heb wel een draagdoek gekocht dus op langere stukken kon lydia in de doek en daniel in de wagen. Maar daniel vond het ook leuk om aan het voeteneind bij lydia te zitten met zn benen over de rand
Ik heb twee pleegkindjes gehad van 7-1 jaar en eentje van 1,5 tot 2 jaar. Dat was echt nuttig. Beiden konden ontzettend snel lopen, maar het gemak om zelf boodschappen te kunnen doen door ze er allebei in te zetten was de doorslag. We hadden een topmark buggy. Beviel voor die leeftijd prima. Maar voor andere leeftijden zou ik het persoonlijk niet doen omdat het eenvoudigweg niet goed past. Ik denk dat je goed moet nadenken waarvoor je hem moet gebruiken. Moet je veel lopend doen omdat je bv geen rijbewijs hebt of geen auto, dan is het wel bijna noodzakelijk (denk je in dat je boodschappen doet; een in de draagzak, ander aan de hand of boodschappenkarretje, niet echt ideaal maar het gaat op zich wel totdat je ook zware boodschappen moet sjouwen, dan wordt het echt lastiger), heb je hem nodig om je te kunnen verplaatsen om een keer naar buiten te kunnen en een kort boodschapje te doen, dan zou ik zeggen nergens voor nodig. Verder is van belang om te kijken hoe goed de oudste loopt. Valt hij/zij nog veel, is het een weglopertje, luistert hij/zij goed en zou het even kunnen helpen in wat vast te houden (sleutels bv als jij je handen vol hebt of dat pak wc papier). Een plankje is handig maar ook niet echt ideaal. Ze kunnen er nog steeds vanaf springen en er vandoor gaan en ze moeten de tijd krijgen om eraan te wennen maar vooral ze moeten de kracht hebben om een tijdje te kunnen staan en vergis je daar niet in! Ook is het slim om te kijken hoe je je dan vervoert. Bv openbaar vervoer; hoe zet je de een in de bus en de ander laat je even staan? Hoe doe je een roltrap? Je moet wel veilig op pad kunnen en niet vertrouwen erop dat de medemens je altijd helpt want dat is gewoon niet zo.
Hier een verschil van 21 maanden en geen duowagen gehad. Ik denk dat ik 5 x heb gedacht 'was wel handig geweest' maar nodig? Zeker niet. De eerste 2-3 maanden ging het prima met de draagzak en een buggy en daarna liep de oudste goed genoeg om niet persé een wagen te hebben. Ik zou iedereen eerder aanraden om er eentje te huren voor een paar maanden maar aanschaffen lijkt me niet nodig. Oja wij hadden gewoon een plankje (geen zitgelegenheid). Dat was vanaf zo'n 2 jaar ook meer dan voldoende. Voor lange afstanden (bos/strandwandelingen) of pretparken ging voor zoonlief een eigen buggy mee Het hangt er natuurlijk ook allemaal erg vanaf hoe goed je kindje loopt en hoe makkelijk. Ik heb hier twee kindjes die goed kunnen lopen (met 12 maanden en 13,5 maand) en dit ook lang kunnen volhouden. Dat maakt het makkelijker.
ik zou voor de kidsit gaan. wel kijken of het op de wagen past. laatst eentje gkocht, zoontje is 2,5 en hij vindt het geweldig! ik ook trouwens hahaha
Ik heb straks exact hetzelfde leeftijdsverschil, 2 jaar en 2 maanden. Ik koop zeker een duowagen, de Bugaboo Donkey. Deze wagen is wel duur, maar ultiem handig, omdat dit exemplaar makkelijk een mono kan zijn als de duo niet meer nodig is. Mijn zoontje loopt goed, maar ik kan er niet vanuit gaan dat hij 15 minuten heen en 15 minuten terug kan lopen (in zijn tempo wel iets langer) en dan ook nog de winkel(s) in. En ik ben veel alleen met m'n kindjes, de wagen gebruik ik nu ook dagelijks. Een draagdoek, daar ben ik geen type voor en vind dat ook niet handig. Een kidsit achter de wagen, dat vind ik echt niet handig lopen, plus dat mijn zoontje er echt niet op blijft zitten....... Dus, ik ga zeker voor de Donkey!
Jaaaaa lastig dames! hahahah ik lees terug en denk ja daar zit ook wel weer wat in... We gaan het wel even aankijken en indd een aanschaffen via MP is zo gebeurd. Ik ben 3,5 dag alleen thuis, en mn partner heeft 1 papadag. Dan past ook nog 1 dag mn schoonmoeder op, dus is het wel handig om in ieder geval iets te hebben voor allebei. Mn schoonmoeder en mn partner zijn beide geen types voor een draagdoek. Pfff lastig hoor. Nouja voorlopig eerst nog maar even een tijdje zwanger zijn en dan zien we straks wel weer. Misschien gaat Tycho zn fietsje ineens heeel erg leuk vinden of gaat aan de hand lopen/zelfstandig lopen zonder weg te lopen opeens heel erg goed. xx
hier zit 20mnd tussen de kindjes en ben erg blij met mijn duo wagen heb een urban jungle helemaal compleet via marktplaats gekocht voor 270,- Ik gebruik de wagen heel veel mijn dochter kan prima lopen maar alleen als het haar uit komt, ook is het handig om haar lekker vast te gespen als ze een dwarse bui heeft. en valt mij mee kom overal langs met de duowagen, zelfs de kruidvat
Hier draagdoek en normale wagen en een duowagen geen seconde gemist! DL wil inmiddels alleen nog maar zelf lopen en kan dat ook prima!