Hallo, Tot nu toe doe ik alles altijd met de auto. Toen mijn dochter vroeger klein was deed ik alles met de bus. Als de kleine er dadelijk eenmaal is, is het natuurlijk kei leuk om een paar keer met de kleine in de wandelwagen mijn oudste naar school te brengen. Maar nu ga ik vaak met dochterlief naar de supermarkt of kinderboerderij etc na het ophalen uit school. Dus zou een bakfiets of een fietskar wel handig zijn. Net bij de fietsenzaak geweest en hele uitleg gehad over dat ding (ook te monteren voorwiel voor wandelingen met die kar). Heeft iemand ervaring met deze dingen? Wat is te adviseren of aanraden? Wat hebben jullie zelf?
Ik heb zelf een fietskar. Ik ben gastouder dus gebruik hem nu voor mijn 2 oppaskids maar als ik eenmaal zwanger ben is hij ook voor mijn eigen kindje. Voordeel vind ik dat als je zelf even weg wilt, je de fietskar er af kan halen en de fiets hebt zonder iets er aan. Met een bakfiets heb je altijd die bak voorop. Als je kind dan op een gegeven moment te groot wordt voor bakfiets zou je een nieuwe fiets moeten aanschaffen. Succes met de keuze
Ik vind t een eng idee dat je je kind niet ziet in een fietskar, terwijl je fiets wel langer is dan normaal. Ben zelf een echte stadsfietser met bijbehorende rijstijl, vind t geen fijn idee met een aanhanger met kostbare lading te fietsen!
Wij hebben een bakfiets. Echt helemaal super. Inderdaad fijn dat je zicht op ze hebt en de kids hebben ook overal zicht op. Je hebt veel interactie. Ik zat ook te twijfelen tussen fietskar en bakfiets maar net in de tijd dat ik twijfelde kreeg een kennis een ongelukje met de fietskar. Zoon had z'n riempje los gemaakt (5 jaar oud), was gaan staan en omgevallen op z'n hoofd. Toen was mijn keuze gauw gemaakt. Ik heb wel nog een tipje. Wat je ook kiest. Ga een stukje proefrijden. Wij dachten dat we voor een bakfiets met twee voorwielen wilden gaan, maar vonden uiteindelijk met één voorwiel veeeeel lekkerder fietsen. Succes met je keuze!