duowagen nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door me24, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Als het enig zins mee zit ;) zou onze dochter 2 jr en 3mnd zijn als de 2e geboren wordt. Nu is mijn vraag is het dan nog nodig om een duowagen aan te schaffen?
    Onze dochter loopt nu al ruim 4mnd en ook al stukjes buiten. De baby kan in het begin in de draagzak, maar wie weet er uit ervaring, of het verstandig is om een duowagen te gaan kopen?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou er nu zeker nog geen kopen. Een draagdoek (als je daar voor kiest) kan je echt lang gebruiken. Dus zolang de oudste nog niet lang genoeg kan lopen, kan je de jongste in de doek bij je dragen.

Als na de geboorte in de praktijk blijkt dat een duowagen toch handiger is, kan je er altijd nog eentje kopen (bijv. op marktplaats, dan heb je geen levertijd).

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.395
    113
    Ik heb er wel een gekocht. Mijn zoontje kan nog niet zo heel ver alleen lopen en de winkels zijn toch wel 15 min lopen. Ik ga graag naar buiten en ivm met waarschijnlijk een ks ga ik eerst niet zo veel kunnen tillen, dus lijkt het me ideaal. Wel heb ik een via marktplaats aangeschaft, een nieuwe vond ik zonde van het geld.

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik zou er nog mee wachten en je dochtertje leren om langere stukken mee te lopen (ben ik ook mee bezig)
    een draagdoek is een optie inderdaad of een meerijdstoeltje (kiddiesit).

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik vind het ontzettend handig. De oudste is nu 2 jar en 7 maanden en de jongste 9 maanden en ik maak er nog bijna elke dag gebruik van. De oudste kan goed lopen. (Liep voor zijn eerste jaar al), maar is soms zo eigenwijs dat ie niet meer wil lopen (of op het plankje), niet dezelfde kant op wil, er snel vandoor rent, etc etc. Dan ben ik heel blij met mijn duowagen. Bijkomend voordeel is ook dat er een grote boodschappenmand onder zit. Heel handig!
    Ik heb hem voor 50 euro incl. babynestje overgenomen van iemand. En dat geld heb ik er al lang weer uit.

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Mijn zoontje is nu 2 en half en kan elk moment bevallen, ik heb wel weer een duowagen aangeschaft, ik heb geen zin om met het zweet op de voorhoofd met een baby in de draagzak te lopen en een peuter die niet in de buggy wil achterna gaan. En alles zelf laten lopen is al helemaal gekkenwerk want hij loopt me alle kanten op, zeker als hij doorheeft dat ik straks gebonden aan de baby ben.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje is straks ook 2 jaar en 3 maanden als onze 2e geboren word. Ik heb ervoor gekozen om er nog geen 1 aan te schaffen. Wij hebben een bugaboo en daar heb ik een meerijdplankje met twoo stoeltje bij gekocht. Zo kan ze de gezellig over de wagenbak en naar haar broertje kijken. Overigens heb ik wel een tuigje gekocht die ik aan de wagenbak kan bevestigen zodat ze niet weg kan rennen (dat zie ik namelijk al gebeuren) Mocht het toch niet gaan is een duowagen zo gekocht.

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb er wel één, voor 60 euro overgenomen via mp. we gaan in principe de bugaboo met plankje en zitje gebruiken, maar voor dagjes uit (ben vaak alleen weg) of even snel een boodschap oid hebben we dus de duowagen. er zit straks bijna 2,5 jr tussen.

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik wil zonder beginnen. Mijn dochter is ruim anderhalf als nummer 2 geboren wordt. Ik wil eerst een draagdoek gebruiken (wel effe een goede zoeken) en dan zie ik wel.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ga er niet op voorhand een aanschaffen. Onze kleine man is straks bijna 2 als de tweede komt. Hij loopt al echt goed, hoewel hij vooral in z'n eigen richting loopt (eigenwijs!!!).
    Straks kan de baby in de draagzak en hij in de buggy, of we proberen een meerijdplankje. Of we gaan met z'n allen, dan kunnen we een kinderwagen en een buggy gebruiken.
    Als dat niks is, kunnen we altijd nog een duowagen kopen.

Deel Deze Pagina