jongenskleren

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door evamerel1, 23 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Wat moet ik nu aanschaffen? Ik krijg in dec een jongen maar ik heb geen ervaring met jongenskleren. Ik heb nu 2 meiden en ik had van de 1e alles bewaard voor de 2e.

Maar kan iemand mij helpen met een begin? Ik dacht zoiets van 6 rompers maat 56/62, winterjas en een paar pyama's. Maar dan?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    pff 6 rompers is basis..maar echt, spuitpoep, overgeven?
    Ik had er 12 in 50/56 en als Tygho echt op dreef was dan moest ik nog turbospeed wassen om op tijd weer wat rompers schoon te hebben. Zorg echt dat je ook iets van het kleinste maatje hebt.
    Tygho was 7 pond maar verzoop in maat 50 van de Hema...

Mijn adies:
    Schaf zowieso een slaapzakje aan, niet alle baby's slapen lekker in alleen hun pyama.
    Het is DE stap tussen niks en inbakeren.

Vooral veel boxpakjes... de een zweert bij sokbroekjes omdat ze nooit sokken kwijt zijn maar ik vond het verschrikkelijk.
    Maar gewoon zoveel mogelijk kleertjes die uit 1 stuk bestaan... daar komt weinig koude lucht achter en is dus lekker warm

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier ook meer dan 6 rompers in maat 50/56, zeker zo'n 15 stuks.
    Pyama's gebruikte ik in het begin niet bij Milan, nu zelfs nog niet maar dat is ivm die warmte.
    Ik liet Milan lekker slapen in de kleertjes.
    Hier veel zachte setjes kleertjes en boxpakjes.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ik deel je dilemma hoor.. wij krijgen in dec. ook een jongen, vind het onwijs moeilijk.. heb nu ongeveer 10 rompertjes, komen er nog wel meer bij hoor, maar alles gelijk halen vind ik niet nodig.. verder ook een paar boxpakjes, in maat 50 en 56.. weet niet zo goed welke maat haha... verder wel al 3truitjes en broekjes en wat vestjes...

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Huh, dit snap ik niet...
    Waarom is het kleren kopen voor een pasgeboren jongen anders dan voor een pasgeboren meisje? Ze dragen allebei rompers, pyjama's en zachte broekjes en truitjes lijkt mij... Die verschillen in kleding krijg je toch pas later, als ze wat groter zijn?

Ik had voor mijn knul een stuk of 10/12 rompers in 50/56, een stuk of 7 zachte broekjes, ongeveer 10 truitjes met lange mouwen (het was toen winter), en een stuk of 4 warme vestjes. Pyjama's ben ik pas later gaan gebruiken, want die eerste kleertjes zijn zo zacht dat hij gewoon in zijn kleren van die dag kon slapen.

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Het lijkt mij inderdaad meer gaan om de aantallen. Ik koop nu nog alles in dezelfde hoeveelheden:
    minimaal 14 rompers
    minimaal 14 truitjes (meestal iets van 20)
    minimaal 10 broekjes
    pyama's gebruik ik nooit. Koop altijd bij de zeeman losse leggings en dan effen shirtjes. Hier passen de broekjes echt nooit!
    Iets van 14 paar sokken
    2 jassen (1 aan, 1 in de was)

En ja, de maat: een beetje van alles (50/56) denk ik. Mijn man kon altijd nog gauw even iets halen wat te kort was.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Qua geslacht lijkt het mij ook niets uitmaken.
    Heb tot nu toe nog niet veel hangen in 50/56, onze dochter heeft daar wel lang ingekund...die was met de geboorte 49 cm en 3210gr...
    Maar ja van onze kleine man weten we t niet he, volgende week krijg ik de groei/liggingsecho en aan de hand daarvan koop ik mogelijk wat bij in die maat.
    Want mij ervaring is ook, rompers heb je nooit genoeg!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Ik had een stuk of 4 nieuwe rompers gekocht in maat 50-56. Verder had ik er toch nog een aantal van mijn dochtertje (aangezien ik het geslacht toen ook niet wist).
    Een boxpakje, 4 truitjes, 4 broekjes, een tuinbroekje, 1 t-shirtje, sokjes, mutsje, slofje en wat slabben. Ben blij dat ik niet teveel heb gekocht, want ik kreeg nog het e.e.a. en bovendien is hij zo enorm dat hij nu al het meeste niet meer past.
    Maar ja, het is verder precies hetzelfde als bij meisjes hoor, alleen wat andere kleurtjes soms ;).

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Denk ook dat het redelijk hetzelfde is voor een meisje of een jongen. Vooral in het begin (afgezien van de jurkjes oid...hahah...), gewoon zachte pakjes etc in dezelfde hoeveelheden als bij een meisje.

Deel Deze Pagina