Ik heb een dreumes van 1,5 jaar en hij loopt nog niet zo goed. Het duurt nog even voor nummer twee komt, maar er zit straks iets meer dan twee jaar tussen. En ik wandel graag. Dan is een meerijplankje zeker niet ideaal? Maar is een duowagen niet eerder voor een kleiner leeftijdsverschil? Wat is jullie ervaring? En met wandelen bedoel ik een paar keer per week een uurtje in het bos.
Ik zou afwachten, nu loopt hij nog niet goed. Maar voordat je met nummer 2 naar het bos gaat duurt ook nog zo lang dat je het nu toch niet kunt voorspellen. En als je er een nodig hebt een tweedehands van Mp plukken. Meerijdplankjes in het bos zullen ook weinig succesvol zijn of je moet je beperken tot het rolstoelpad. En nog een optie zou zijn: uk in de wagen, nummer1 een stuk lopen en daarna op je rug dragen. Of nummer1 in de wagen en nummer 2 dragen in een draagdoek/ ergonomische draagzak.
Thanks voor de reacties. ik heb nu een gewone joolz, maar ik vind het er zo zielig uitzien bij de geo. Baby zo laag en ook nog eens van je af.. als ik een duowagen koop wil ik er 1 met de reiswieg naar me toe en daarachter een zitje voor mijn zoon, zodat hij gewoon wel voor zich uit kan kijken.
Mijn dochter was net geen 2 toen de jongste geboren werd. Wij hadden voor haar een plankje met zitje maar gebruikte dit bijna nooit Meestal zat de baby in de draagzak en peuter in de wandelwagen. En als baby in de wandelwagen lag dan ging peuter met haar loopfiets vaak mee.
Ik heb een duo wagen en zou em niet willen missen. Ik wandel veel en dan zitten mijn jongste twee dochters erin (2.5 en 1) maar als 1 van de dames er niet is dan gaat mijn zoon van bijna 4 met veel plezier op hun plekje in de wagen.
Hier 20 maanden verschil en geen duo wagen. Ik deed er 1 in de doek en 1 in de wagen, wisselde ze eventueel af (peuter kon prima zonder schoenen in de reiswieg zitten) In bos is een wagen toch super onhandig lijkt me? Lekker een drager gebruiken dan!
wij hebben ook een joolz maar nog nooit meegenomen naar strand of bos oid, dan altijd kindje lekker in de draagdoek. Denk dat we dat straks met de tweeling ook doen, als ik op 't dorp wandel voor school, boodschappen enz in de duowagen. Als we op uitstapje gaan of naar het strand oid manlief en ik allebei een baby in de drager. Heerlijk lijkt me dat! We geinen er al om; eindelijk allebei een baby voorop de fiets, zitten we beiden uit de wind!
Of een duowagen nodig is.. 'Nodig' is het sowieso niet vind ik. Hier straks 2 jaar ertussen en ik ga er geen aanschaffen. We hebben zowel een buggy als een wandelwagen, als we met zijn vieren weggaan nemen we beide mee. Ik koop dan wel zo'n plankje, meer voor een snelle boodschap in de supermarkt ofzo.. Zoontje loopt nu al best goed dus tegen die tijd zal dat nog wel beter gaan. Voor echte wandelingen in mijn eentje met 2 kindjes ben ik van plan de baby in de draagdoek te doen en m'n zoontje in de wagen, zoiets. Gewoon even uitproberen.. Een duowagen is zo duur! Mocht ik het allemaal lastig of vervelend vinden dan kan ik altijd nog overwegen om er eentje aan te schaffen.
Ik zou een bugaboo donkey kopen. Als je oudste dan niet meer in de wagen wil kun je hem inschuiven en een enkele wagen ervan maken. Persoonlijk vind ik de Joolz geo echt een hele lelijke wagen en vind het altijd een beetje zielig voor het onderste kindje.
De duowagen die wij straks gaan kopen is echt veel en veel goedkoper als onze Joolz Day die we toen hadden! Het verbaast me juist in verhouding hoe duur de mono wagens zijn itt de goedkope ( Dus niet de donkey ) duowagens.
Ik zou gaan voor de mountain buggy dust. Echte goede wagen voor in het bos en zitjes naast elkaar. Via marktplaats goedkoop aan te komen. Ideale wagen, gebruik 'm nog veel.
Ik heb een duowagen aangeschaft (mountain buggy duet) omdat ik straks 14 maanden verschil tussen mijn 2 dochters heb. Het lijkt me ideaal om voor hen allebei een plekje te hebben om lekker te liggen/zitten. Nr 1 loopt nog lang niet en als ze dat wel gaat doen dan zeker geen lange stukken. Draagdoek en -zak heb ik ook maar merkte aan nr 1 dat ze er op een gegeven moment genoeg van had. Dus ik ga gewoon op pad met de duowagen, baby evt in draagdoek en ik kan haar dan altijd in de wagen leggen. Vind ik zelf eerlijk gezegd ook handiger op terras ofzo
De mountain buggy duet werd mij in de winkel afgeraden gezien kindjes alleen van je af kunnen en de jongste vanwege de kleine wieg miss al wat sneller in de Buggyzit zal gaan. Tevens is het lastig om van achter te kijken door het zonneklepje en goed te zien wat ze nou doen. Oudste kan dingetjes in t mondje van de jongste stoppen en het tussenschot zit er amper waardoor als 1 slaapt de ander de ander wakker kan maken. Die vrouw had zelf 2 kindjes dicht op elkaar en ze gaf aan dat ze zelf daarom deze niet zou kopen. Ik zou voor een goedkope variant zoals de topmark toppi 2 gaan of een bugaboo (hierbij kan je stoeltjes afzonderlijk van en naar je toe zetten echter wel super prijzig)! Dragen moet je echt liggen en fijn vinden. Maar als je dat fijn vind zou ikn indd kijken hoe dat gaat en de oudste in de buggy/wagen. Indien het niet echt voor je werkt kan je altijd nog even een duowagen aanschaffen, zou dit miss indd via mp doenn omdat je oudste mogelijk jiet lang meer erin zal willen tegen de tijd dat jongste is geboren?
@babygirl2015: De mountain buggy heeft juist een tussenfase/zitje waarbij de jongste wèl naar je toe zit. Raar dat de verkoopster dat niet heeft genoemd.
Idd hele vreemde reactie. De wieg is smal maar mijn dochter kon er nog met 2 jaar inliggen. Dus zo smal is hij ook weer niet. Mijn dochter is met 6 maanden overgegaan. Dan zijn de meeste baby'tjes er echt klaar voor om in de buggy te zitten.