Bij ons zit er straks 20 maanden tussen maar ik koop geen duowagen. Ik ga wel een meerijdplankje kopen en veel gebruik maken van de draagzak. Ik kan altijd nog een duowagen kopen als ik het niks vind.
@elf, ja dat is heel stom dat ze dat niet heeft genoemd! Ze gaf aan dat de buggy zitjes enkel naar voren konden. Ik ga toch even terug hierover want dan blijft hij misschien toch een optie. Kan je 1 zitje vooruit en 1tje naar je toe zetten? @appel, met 2 jaar nog in die wieg liggen? Ik vond hem echt een stuk kleiner ogen dan andere wiegjes. De verkoopster gaf aan dag dat ook zo was en dar de meeste kindjes in die wagen eerder over moeten omdat het zo krap is.. maar naar aanleiding van elf dr bericht vraag ik me af of die verkoopster wel genoeg info over die wagen had of enkel een heel duidelijke voorkeur voor andere wagens
Klopt! De buggyzit voor de oudste vooruit en het 'babyzitje' naar je toe. Hier even een linkje voor je van een plaatje http://2.bp.blogspot.com/--HyGvc5KjUY/VMWnsYXDKZI/AAAAAAAAB9o/Exb9z17zRQk/s1600/000duet%2Brear%2Bfacing%2Bseat.jpg
Wij hadden destijds ook een mountainbuggy duet, maar hebben hem niet zo lang gebruikt. Ik gebruikte vaker onze enkele wagen voor de oudste en de jongste in de ergonomische draagzak (Manduca). Ik zou dan ook op voorhand nog geen duowagen kopen wanneer je oudste twee zal zijn wanneer de jongste komt, maar te investeren in een goede ergonomische draagzak waar je beide kinderen mee zou kunnen dragen (ik heb mijn oudste ook nog best lang gedragen, vond hij heerlijk, helemaal toen zijn broertje er eenmaal was).
Wij twijfelen ook over al dan niet een duowagen aanschaffen. Maar onze zoon (nu bijna 1,5) loopt motorisch wat achter en staat bijvoorbeeld nog niet. De verwachting is dat het zeker nog wel een half jaar duurt voordat hij uberhaupt begint met lopen, en dan is de 2e er al. Wij hebben dus besloten om even af te wachten hoe hij zich ontwikkeld, en ons intussen te orienteren, zodat we als het nodig is alsnog wat kunnen kopen.
Onze dochter zal 19 maanden oud zijn als haar broertje geboren word. Wij hebben besloten om geen duowagen te kopen. In plaats van dat hebben wij een goede ergonomische draagzak gekocht waar mijn man en ik de jongste straks allebei mee kunnen dragen. De oudste kan dan in de wandelwagen. Zo nu en dan zullen we dit afwisselen, dan mag de baby in de reiswieg en onze oudste lopen of fietsen maar dit zal ik in het begin alleen doen bij korte afstanden.
wij hebben precies 2 jaar tussen onze mannen en hadden wel een duowagen. Voor 25 euro op mp gekocht. Had het echt niet zonder willen doen. Daarna ook weer voor hetzelfde bedrag verkocht
Hier 20 maanden tussen eerste twee kindjes. Ondanks ergonomische draagzak toch een duowagen aangeschaft. Had hem niet willen missen! We gaan er dan ook veel op uit, dis dan is dat echt wel handig. De wagen nu twee jaar lang best veel gebruikt, ondanks dat de oudste al vroeg prima kon lopen. Langere afstanden of in drukte was dan de wagen ideaal. Het is erg persoonlijk denk ik en misschien ook afhankelijk van je budget. Hier de duowagen via MP gekocht. Beste aankoop voor het tweede kindje geweest (en eerste).
Ik zou dan een bugaboo donkey doen. Die is niet zo lomp en door de slimme plaatsing van de wielen past die gewoon door een normale deurpost en bij kassahekjes in musea en supermarkten. En met een kind op stap heb je een makkelijk opbergvak waarvoor je niet hoeft te bukken of moeilijk iets in kan leggen.
Ik had in de eerste instantie geen duo wagen aangeschaft (20 maanden verschil). Ik had zoiets als we lange afstanden weggaan neem ik de buggy voor de oudste mee. Maar na de kraamweek heb ik heel snel mijn Bugaboo verkocht en een Bugaboo donkey gekocht. Man ik werd helemaal gek. Zoontje liep de andere kant op , zoontje wilden niet meer lopen kon ik tillen etc. Had net voor ik moest bevallen een mee rijd plankje gekregen maar daar wilden die helemaal niet opstaan. Voor mijn jongste 14 dagen oud was had ik een duo wagen gekocht. En wat ben ik hier super blij mee !! Absoluut geen spijt van gehad!! Moet ik er wel bij vertellen dat ik geen drager ben , wellicht is het dan een ander verhaal. Maar voor mij is dit de ideale oplossing.
16 Maanden verschil. We hebben echt teveel: Drager voor oudste Drager jongste Duowagen Combiwagen Buggy 0M+ Fietskar die later als buggy gebruikt kan worden. Toch vind ik de duowagen het fijnste. Geen gedoe in de supermarkt. Een flinke boodschap kan makkelijk mee. Jammer dat hij niet in de auto past anders zouden we hem altijd mee nemen. We hebben beiden een zwakke rug, de draagzakken worden daarom bijna nooit gebruikt. Meer handig voor op vakantie als er geen ruimte is voor de wagen. Zodra de kleinste in de fietskar kan vermoed ik dat die het meeste meegenomen zal worden. Lekker makkelijk achter de fiets etc.
Ik heb ook niet veel gedragen, dus denk nog steeds aan een duowagen. Maar is er ook een duowagen die je weer van 2 naar 1 kindje kan maken? Zodat je niet meer zo'n groot ding hebt tegen de tijd dat dat niet meer nodig is? Want ik verwacht misschien een half jaar tot een jaar hem als duowagen te gebruiken en daarna alleen nog maar voor nr 2
Met de icandy Peach duo kan dat ook. Bevalt me hier echt ontzettend goed. Is lekker smal en ook compact op te klappen. Voor mij echt de beste aanschaf geweest die ik had kunnen doen. Alhoewel ik ook wel graag draag, maar dat is gewoon moet altijd even praktisch.
Verschillende modellen van Phil en Teds! Ik heb een Sport via marktplaats, maar deze worden niet meer gemaakt. De oudste zit boven en kan goed alles zoen en de jongste licht onder. Voor ik bevallen was gebruikte ik hem al voor alleen een peuter.
Mocht je degenen die voor 1 of 2 bruikbaar zijn niks vinden kan je altijd nog besluiten om je oude kar te bewaren. Maarja daar moet je wel de ruimte voor hebben. Ik heb er toen de tijd niet over na gedacht (daarbij zou ik het niks vinden om een wagen boven elkaar te hebben). Ik ben voor een duo gegaan die met alle delen wisselbaar was met de enkele. En ik merk dat het toch heel handig is om ook een enkele te kunnen gebruiken. Voor als je bijv even alleen de oudste mee neemt met boodschappen, cb, speeltuin etc Er is ook nog een duo waar je het tweede stoeltje met stang en al eraan kunt schuiven (achter elkaar). Ik heb alleen geen idee hoe die heet.
Mijn kinderen schelen straks 24 maanden. Ik heb bedacht om voor kleine stukjes te kijken of de oudste gewoon kan lopen (en anders misschien zo'n plankje aan de wagen) en we gaan een goede buggy aanschaffen waar nummer 2 in kan en een fijne draagzak voor de kleinste. Zo kunnen we langere stukken doen. Als we samen weggaan kunnen ook alletwee de kinderen in een wagen/buggy. Ik moet natuurlijk nog ervaren hoe het uitpakt in de praktijk.
Wat is er eigenlijk 'mis' met gewoon een leeg deel in de duowagen? Als ik bijvoorbeeld alleen met de jongste op pad ga, dan dacht ik het buggygedeelte voor de oudste gewoon te laten zitten en leeg te laten. Ziet er vast gek uit... maar ben eigenlijk op het punt om de huidige Mutsy kort na de geboorte van nr2 te verkopen op Marktplaats. De Mountain Buggy Duet is ook om te bouwen naar een enkele wagen trouwens. Zitje en boodschappenmand naast elkaar.