Duowagen?? of anders op te lossen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bubsie, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leilani

Leilani Lid

25 mei 2011
    97
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Noord Brabant
    Ik lees ook mee!
    Onze jongste is nu bijna 15 maanden, en zal hopelijk 2,5 zijn ongeveer, als we ons 4e wondertje mogen verwelkomen. (*duimt*)
    Helaas heb ik vanaf de zwangerschap van de jongste wel bekken-problemen, dus een draagzak/doek is voor mij absoluut geen optie. Ik heb soms al last van mijn eigen tas!:(
    Vooralsnog staat voor ons de ABC Zoom boven aan...

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
  3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

over de breedte van de kinderwagen.
    ik heb een kees naast elkaar! ik kan overal naar binnen,de wagen is 5cm breeder dan onze quinny. We hebben het opgemeten.
    Ik moet alleen niet op maandag hier bij het kruidvat komen, dan zijn ze aan het vullen.
    Maar moest ik ook al niet doen bij een gewone kinderwagen.

Ik denk dat je keus afhankelijk is van je kind. We hebben plankje geprobeerd, onze zoon vond het geweldig, totdat hij naar huis moest en niet wilde, nou ik was net bevallen en ik heb hem in 1 week al 2x naar huis moeten dragen. Daarbij kan ik niet rustig winkelen als hij rond loopt en niet luistert en dan nog de kinderwagen doen.
    Nu kan ik veel boodschappen kwijt in de kinderwagen, kees heeft veel ruimte onderin. Vind ik ideaal.
    En onze jongste is 7 maand en die wil echt rondkijken en de oudste vind geweldig om naast elkaar te zitten.
    Vind dat echt leuk......
    En ik vind de kees persoonlijk ook goed geprijst.

gr brenda

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb zelf via mp een zitje voor bovenop de kinderwagen gevonden. 10 euro, je kunt achter de kinderwagen lopen ipv ernaast en mijn moeder zwoer erbij vroeger.

Denk dat het voor mijn dreumes ook interessanter is dan achter de kinderwagen zitten, dat had ie nooit gepikt.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben de kees ook via mp gekocht.

onze oudste wilde niet meer in een buggy....
    dus had zoiets, straks koop ik het nieuw en wil hij er niet in...en gil hij alles bij elkaar....
    Nou hetis de beste aankoop ooit, ik gebruik hem dagelijks, aangezien zijn broertje erin zit, wil hij er ook graag in.
    En de ouste is echt een wegloper, hij mag nu mee lopen met mij, loop hij een keer weg, dan moet hij in de wagen....
    Ik heb dat dwangmiddel nu ook......
    en ook naar de dierentuin of dagje uit is het ideaal.....

6. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    wat voor wagen heb jij dan, dat zitje daar op kan??

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    die dingen zijn inderdaad erg handig.
    Alleen passen ze absoluut niet op (bijna alle) de wagens van tegenwoordig.
    Dus ben wel benieuwd welke wagen je hebt.

8. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    ok ben terug van prenatal...
    Zal even mijn bevindingen op een rijtje zetten...

*heb voor de gein even naar de P&T gekeken...en zoals ik al zei vind ik het niets...heb ons meisje er eens vanonder ingezet en ze zat echt met de voetjes in het bootschappenmandje...die valt af dus.

*EW: vrij smalle wieg,L. paste er in de breedte nog wel in maar in de lengte niet...het zitje was redelijk ruim maar vond het er niet zo stevig uitzien als je het plat legde...was met ritsen en een hele dunne achterwand.
    Verder reed die redelijk soepel,zelfs met 1 hand...

*urban jungle: zelfde als EW,de zitting van het zitje was ook niet zo stevig en dat moest je aanspannen met riempjes of losser maken wilde je het zitje platter of rechter... Plus de duwstang was verder van de wieg/zitje verwijderd...

*bugaboo donkey: prijzig is die. Het wiegje is lang en iets breder dan dat van de EW of UJ... L. paste er nog helemaal in :p
    Het zitje was smaller dan onze cameleon maar zeker niet minder lang.
    De duwstang leek me breder dan die van de EW of UJ maar op zich zou de bugaboo donkey ongeveer even breed moeten zijn...
    rijd iets stroever als de gewone cameleon maar nog steeds erg soepel.

Dat is het tot hiertoe wel...Wil nog eens naar de ABC en de icandy peach gaan kijken...

Er stond ook een topmark maar heb het sowieso niet voor nestjes en die reed voor geen meter...

Heb er nu 4 getest en bekeken (op het inklappen na :)) maar heb nog geen voorkeur.
    Ik twijfel dus nog steeds tussen de bugaboo,de EW en de UJ ;)

9. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    ooh ja,een zitje is niets voor ons :) maar dat is dan mijn persoonlijke mening ;)

10. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Hier wordt een Mutsy Urban Rider/4-rider duo aangeschaft.
    Kan je zowel als enkele wagen gebruiken, zowel reiswieg als buggygedeelte. (dan komt er een staan of zit plankje achter)
    En als duowagen, achter elkaar.

Alle onderdelen zijn er heel makkelijk op en af te klikken.
    Vind hem zeer compact. En kan hem voor allerlei situaties gebruiken. Ideaal.

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    #91 wonderbaby1, 29 mei 2011
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
    De afmetingen van de donkey zijn
    60cm in mono versie (net zo breed als de cameleon)
    74cm in duo versie (andere EW enzo zijn 76 of breder)
    De buggyinzet is net zo hoog als de cameleon en bij de schouders net zo breed alleen bij de heupjes is ruimte bespaard..

Ik zag trouwens de iCandy peach lopen maar dan zit de reiswieg dus bijna op de grond en vond het er persoonlijk niet uitzien

12. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik ben verliefd.......

Op de donkey :).. Ging na prenatal om een eerste pakje te kopen dus liep met mijn vriend ook langs de kinderwagens.. Eerst na de donkey en toen naar de easy.. Nou zei mn vriend het wordt die donkey hoor, die is mooier en rijdt soepeler..

Dus nu mag ik weer dromen hahaha, we wachten tot de 16wekenecho want als het 2 meiden zijn willen we roze en anders off white..

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja klopt daar zitten ze onderelkaar.........maar ik verwacht dan ook niet dat is ze heel lang samen in de buggy zal hebben.
    Voor de eerste maanden kan het makelijk met de maxicosi en de wagenbak.
    En ik woon in zandvoort waar het heel vaak waait en dan is het wel zo prettig voor de kleinste van de 2 dat die een beetje beschut zit :D

14. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    @wonderbaby ja het was inderdaad alleen wat smaller bij de heupjes ;)

@Lt haha hebben we elkaar misschien gezien :D

@sloppyslayer jij hebt de icandy he? kan je wat foto's plaatsen? :)

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Lt is in den Bosch geweest jij in Breda toch? :p

16. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    haha foutje :D

17. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Wijsneus ;)...

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    :D:D

19. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    hier is de phil en teds binnen en ben er nu al dolblij mee, nu ik nog zwanger ben van nr 2 gaat dochter van 17 mnd erin als bij een enkele wagen
    en de dubbele spullen al uitgeprobeerd
    ben helemaal tevreden
    voor nog geen 800 euro!

20. 4days

4days Niet meer actief

*ff off-topic*

Oehh, wonder baby 1, wist helemaal niet dat jullie weer aan het klussen waren! :D :D

*weer on-topic*

Ik gebruik zelf een draagdoek voor de baby, en dan een buggy voor de oudste. Was mij veel te duur om een duowagen aan te schaffen. En ik vond die wagens ook zo groot en lomp. Draagdoek werkt ideaal voor mij. En als mijn vriend (of iemand anders) er dan bij is neem ik gewoon de kinderwagen en de buggy mee. Hoewel ik dan ook meestal de draagdoek neem, maar da's gewoon een persoonlijke voorkeur.

Deel Deze Pagina