reiswieg heb je die echt nodig???

Discussion in 'De babyuitzet' started by patricia24, Aug 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    Wij krijgen een kinderwagen van mijn ouders, das natuurlijk hartstikke fijn, maar me vriend en ik zijn het niet met elkaar eens, of we een reiswieg echt nodig hebben hij vind van wel en ik van niet.
    Ik wil graag een combi kinderwagen die van quinny sx (groen,blauw), ik wil er alleen een maxi cosi bij, omdat ik een reiswieg nooit van ze leven in me auto mee krijg, en als ik naar de familie zou gaan dan zou ik een camping bedje meenemen, en als ik met de kleine zou gaan lopen, dan ben ik niet langer dan 2 uur weg.

wie o wie kan ons advies geven???

patricia

2. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Het is een persoonlijke keuze, maar ik zou de reiswieg er wel bij doen. Je kindje kan in het begin nog niet in de buggy van de wagen en ik zie de maxicosi echt alleen als een autostoeltje. Het is niet goed voor de rug van je kindje om lang in de maxicosi te liggen. In de reiswieg liggen is voor je kindje volgens mij een stuk comfortabeler dan in een maxicosi.

Pim

3. Batchie

Batchie Fanatiek lid

Apr 6, 2006
    1,002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    idd, bij de prenatal hadden ze ons aangeraden om zowieso een reiswieg erbij te kopen want een baby mag maar max 1,5uur in een maxi cosi liggen.
    Je kan trouwens die reiswiegen best goedkoop op marktplaats vinden en complete sets van speedy's en reiswiegen soms voor maar 359 euro. Dat zijn dan bij online winkels. Wij gaan daar ook kijken..

4. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    bedankt voor jullie antwoord dames!! :)

patricia

5. Batchie

Batchie Fanatiek lid

Apr 6, 2006
    1,002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    geen dank :)

6. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik heb er bewust voor gekozen voor een reiswieg...
    maar jah als jij denkt dat je het niet nodig hebt...
    ik ben zelf namelijk van plan veel te gaan wandelen... :D
    dus dan zijn ze ideaal

7. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    ik dacht dat de reiswieg er altijd standaard op zat...
    het lijkt me wel dat je hem veel zou gebruiken vooral omdat ze idd niet te lang in de maxi cosi mogen... alleen voor kleine eindjes in de auto enzo of als je even snel naar de supermarkt gaat ofzo...

8. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    dat is die grote bak op de kinderwagen die je eraf kunt halen.

patricia

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @ Melody: Een wandelwagen kan bestaan uit een buggy zitje en uit een bak waar de baby in ligt. Die bak heet een reiswieg.

Ik zou m ook kopen. Om dezelfde reden als hierboven al gezegd wordt.

10. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    haha ja dat had ik ook ineens door! toen wwas ik het aan hetveranderen maar toen had jij al een reactie geplaatst dus... ;)

11. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ja ben weer snel vandaag ;)

patricia

12. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Dit staat op de site van www.maxicosi.nl

Je hoort vaak dat een baby max. 2 uur in een baby-autozitje mag liggen. Wat is daar van waar?
    Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. baby’s en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor baby’s in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden.

13. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Je zou eens op ebay kunnen kijken, daar verkopen ze (nieuwe) quinny's en dat scheelt al een heel stuk met de winkel!

14. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik snap het niet je hebt een combi kinderwagen van quinny maar daar zit toch een reiswieg bij anders is het toch geen combi wagen of zie ik iets verkeerd? het is in de winter ook wel lekker warm die bak, je kan hem ook makkelijk van het onderstel halen dus misschien dan makkelijker te vervoeren?

15. Niet meer actief

die reiswieg kan vaak achter die stoel van de bestuurder of bijrijder!

16. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Ja en maxicosi zal zelf NOOIT hun eigen produkt afraden.

Ik heb bij een orthopeed gewerkt die die dingen het liefst allemaal zou willen verbranden.
    Als snel vervoer is het leuk, je kan ook voor de auto eigenlijk niets anders krijgen voor de kleintjes.

Een maxicosi geeft een kromme houding van rug en heupjes. Dit is zeer slecht voor de periode dat het ruggetje en de heupjes nog aan het vormen zijn.
    De botstruktuur is nog zo zacht dat de beste houding plat op de rug is.

Als je dus langere tijd van huis gaat (lekker de stad in ofzo) dan is het het beste om dan de reiswieg te nemen.

Idd wordt aangeraden om je kindje niet langer dan (afhankelijk van de adviseur) 1,5 a 2,5 uur in de maxicosi te leggen.

17. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Wij wilden ook geen reiswieg (bak) en vonden het maar onnodig, de baby kan toch gewoon in de maxicosi. Nu hebben we echter de bak van mijn schoonzus een tijde geleend en hij vindt het heerlijk om er in te liggen als we gaan wandelen.
    Voordeel is ook nog 's dat ie thuis gewoon verder kan slapen... Het is wel aan te raden als je het mij vraagt!

Share This Page