Vierseizoenendekentje of twee dekens over elkaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marjannn, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    De titel zegt het eigenlijk al. Is het volgens jullie nodig om apart een vierseizoeendekentje aan te schaffen? Of kun je bij koud weer ook gewoon twee dekentjes over elkaar leggen?

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ik wist niet eens dat er vierseizoenendekentjes bestaan! Is dat net zoiets als een vierseizoenendekbed, dus twee delen die met drukknoopjes aan elkaar kunnen?

Wij gebruiken gewoon twee dekentjes, dat gaat prima.

3. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik kwam ze laatst tegen. Ik denk inderdaad dat het met drukknoopjes gaat.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb spijt dat ik het niet gedaan heb. heb nu twee dekentje. en een woelwater van kind. dus die ligen vaak los van me kaar. ik zou eigelijk nog wel een duo deken willen dus dat je hem hemaal vast maakt met kliteband.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb beide, maar gebruik de 4 seizoenen niet. Mijn meisje ligt onder een dubbelgevouwen dekentje met slaapzakje. Warm zat.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Heb je ook echt twee dekentjes nodig?
    Onze uk wordt als het goed is begin juni geboren...dus ik heb er nu maar 1 gekocht (met het idee het te vragen bij het gesprek met de kraamzorg)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo. Fae is in juli geboren, in het begin had ze een dun dekentje en een lakentje en lag ze zonder slaapzak en soms zelfs alleen in een rompertje te slapen of met rompertje en broekje -indertijd was het minstens 26 graden ophaar kamertje (dus ook snachts)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    onze dean heeft altijd een slaapzak aan en slaapt zonder deken (blijft toch niet zitten) gewoon pyama eronder... ik zou er niet extra geld aan uitgeven tot je wete hoe je kindje is..

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb zo'n 4 seizoendeken aangeschaft.
    Had ik nooit moeten doen.
    Toen ze net geboren was,w as het over de 30 graden. Dus gebruik je niet zo'n dikke deken. Toen het wat koeler werd vond ik ze groot genoeg om in slaapzakje te slapen. En voordat ze 1 jaar was ben ik over gestapt op een combi sleeper. Geweldig ding vind ik het.
    Heb er ondertussen 3 (wat goed van pas kwam afgelopen week, ze heeft 6 dagen lang alle eten en drinken eruit gegooid)

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    mijn ervaring is dat kindjes de eerste tijd (1,5-2jr) met de armen, schouders en deel vd romp, boven de dekens liggen. Daarom heb ik winterslaapzakken met mouwen...
    Daaroverheen nog een dekentje, maar altijd maar 1 tegelijk. (heb wel 'n duo-deken, maar gebruik de dekentjes nooit op elkaar).
    Groetjes, Happymam

11. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik zou het niet doen... als het echt koud is zou ik gewoon een extra(dik) slaapzakje aandoen!....

hier nog nooit een dubbele deken gehad!

Deel Deze Pagina