De titel zegt het eigenlijk al. Is het volgens jullie nodig om apart een vierseizoeendekentje aan te schaffen? Of kun je bij koud weer ook gewoon twee dekentjes over elkaar leggen?
Ik wist niet eens dat er vierseizoenendekentjes bestaan! Is dat net zoiets als een vierseizoenendekbed, dus twee delen die met drukknoopjes aan elkaar kunnen? Wij gebruiken gewoon twee dekentjes, dat gaat prima.
Ik heb spijt dat ik het niet gedaan heb. heb nu twee dekentje. en een woelwater van kind. dus die ligen vaak los van me kaar. ik zou eigelijk nog wel een duo deken willen dus dat je hem hemaal vast maakt met kliteband.
Ik heb beide, maar gebruik de 4 seizoenen niet. Mijn meisje ligt onder een dubbelgevouwen dekentje met slaapzakje. Warm zat.
Heb je ook echt twee dekentjes nodig? Onze uk wordt als het goed is begin juni geboren...dus ik heb er nu maar 1 gekocht (met het idee het te vragen bij het gesprek met de kraamzorg)
hier ook zo. Fae is in juli geboren, in het begin had ze een dun dekentje en een lakentje en lag ze zonder slaapzak en soms zelfs alleen in een rompertje te slapen of met rompertje en broekje -indertijd was het minstens 26 graden ophaar kamertje (dus ook snachts)
onze dean heeft altijd een slaapzak aan en slaapt zonder deken (blijft toch niet zitten) gewoon pyama eronder... ik zou er niet extra geld aan uitgeven tot je wete hoe je kindje is..
Ik heb zo'n 4 seizoendeken aangeschaft. Had ik nooit moeten doen. Toen ze net geboren was,w as het over de 30 graden. Dus gebruik je niet zo'n dikke deken. Toen het wat koeler werd vond ik ze groot genoeg om in slaapzakje te slapen. En voordat ze 1 jaar was ben ik over gestapt op een combi sleeper. Geweldig ding vind ik het. Heb er ondertussen 3 (wat goed van pas kwam afgelopen week, ze heeft 6 dagen lang alle eten en drinken eruit gegooid)
mijn ervaring is dat kindjes de eerste tijd (1,5-2jr) met de armen, schouders en deel vd romp, boven de dekens liggen. Daarom heb ik winterslaapzakken met mouwen... Daaroverheen nog een dekentje, maar altijd maar 1 tegelijk. (heb wel 'n duo-deken, maar gebruik de dekentjes nooit op elkaar). Groetjes, Happymam
ik zou het niet doen... als het echt koud is zou ik gewoon een extra(dik) slaapzakje aandoen!.... hier nog nooit een dubbele deken gehad!