Omdat ik het voorlopig nog niet op mijn werk wil/kan vertellen, vroeg ik me af tot wanneer jullie het, qua buik, hebben kunnen verbergen. Is het afhankelijk van je gewicht hoe snel je een buik krijgt? Het is overigens mijn eerste, dus dat zal hopelijk ook helpen
Waarom wil je het tot zolang verborgen houden? Ik kan mijn buikje nu al bijna niet meer verstoppen. Daarom ga ik het einde deze week bekend maken. Ben blij als het zover is ! Ja ik denk dat je echt wijde kleding moet gaan dragen ..
Volgens mij is het niet afhankelijk van je gewicht hoe snel je een buik krijgt. Ik heb persoonlijk superslanke vrouwen gezien die in no-time overal zwaarder werden, en ook gezette vrouwen bij wie het bij 20 weken nog nauwelijks te zien was. Ik kon het zelf al snel niet meer verbergen (week of 12)doordat ik normaal gesproken altijd superstrakke kleding droeg; en toen ik ineens wijdere dingen begon te dragen, viel het een aantal mensen algauw op. Ik zou dus vooral proberen niet ineens heel andere kleding te dragen, maar het geleidelijk te doen. Tuniekjes met een legging vind ik persoonlijk een outfit waarmee je het lang vrij makkelijk kan verbergen. Succes!
Hoe snel je buik groeit verschilt énorm, je gewicht kan er mee te maken hebben maar ook gewoon je bouw en wat voor kleren je normaal draagt. Tijdens mijn eerste zwangerschap droeg ik met 10 weken al positiekleren, terwijl mijn schoonzus -die ook zwanger was!- met 20 weken gewoon haar eigen kleren nog aan kon. Nu ben ik 14 weken zwanger van de tweede en heb echt al een flinke buik. Mensen begonnen met 8 weken al opmerkingen te maken, zo duidelijk was het dus. Ik zou het met geen mogelijkheid meer kunnen verbergen, krijg mn jas zelfs haast niet meer dicht! Maar er zijn dus ook meiden die dat heel anders hebben. Ben bang dat je het gewoon maar moet gaan beleven
Poe dat is per persoon verschillend. Mijn buik is eigenlijk nu pas goed zichtbaar aan t worden (terwijl ik wel slank ben) maar dat is extreem laat. Ik had t dus wel kunnen verbergen haha. Maar je zult in elk geval zeker geen grote buik hebben rond die tijd, dus mocht je iets kunnen zien gewoon wat wijdere truitjes aan
Ik had het prima kunnen verbergen tot die tijd maar voor mij was het niet nodig en wilde ik 'm juist showen. Het koude weer komt eraan dus daar heb je al mazzel mee. Ik draag meestal een strak shirt met daarover heen een vestje die open hangt en een sjawltje. Ik denk dat het daarom lang heeft geduurd dat mensen bij mij iets zagen..
Met 16 weken kon je een beginnend bolletje zien, maar niet direct dat je zegt: "die is zwanger!" Dit is pas echt met 23 a 25 weken gekomen, dat mensen konden zien dat ik zwanger was.
Dank jullie voor alle reacties! Het blijft dus inderdaad even afwachten. Gisteren heb ik het overigens aan mijn familie verteld dat was erg leuk! Meestal draag ik ook vrij strakke kleding, maar zal de komende tijd gaan grossieren in wijdere tunieken Reden dat ik eventjes wil wachten, is dat ik een leuke nieuwe baan heb..., maar me dus nog even in deze proeftijd moet bewijzen. Erna denk ik dat het wel goed komt. Mocht het niet te verbergen zijn (omvang of gezondheid) dan vertel ik het vanzelfsprekend wel eerder.
bij een 1e kindje is het vaak langer verborgen te houden dan met een 2e. ik ben nu 19 weken en met iets wijdere shirts zou ik het prima verborgen kunnen houden, ik kan mijn eigen broeken ook nog aan. inderdaad tuniekjes die nu in zijn en iets lossere vestjes ofzo. dan kun je het hopelijk nog even voor je houden. enne, gefeliciteerd!
DAAR is echt niets van te zeggen.... bij mijn eerste heb ik mn buik (om diverse redenen) ook zo lang mogelijk verborgen gehouden.... daar kun je je op kleden... bij mijn tweede zag iedereen (met 8 weken) al dat ik zwanger was... was niet te verstoppen..... en nu weten nog veel het niet... (hele kleine buik, zie album) dus niet alleen per persoon maar ook per zwangerschap dat het verschilt!!
Kijk dat klinkt als een goed vooruitzicht! Het is wel een beetje dubbel, want ben er zo blij mee dat ik het liefste nu al mijn (darmen)buikje met iedereen deel
Haha ben nu 26 weken en sinds vanmorgen denk ik: mwah mijn spijkerbroek gaat strak zitten Kreeg vanmorgen nog de opmerking: nou je ziet er ook geen r**t van he?! (Wel op een lieve manier hoor) Dus tja verschilt enorm! Gefeliciteerd in ieder geval!
Bij de eerste reageerden zelfs toen ik aangaf dat ik over een week of 6 met verlof zou gaan....he? ben je zwanger dan? en nog echt serieus ook. Tot 26 weken kon ik mijn eigen kleding dragen.Je zag er ook niet heel veel van. Maar vanaf 35 weken ging het zo snel! niet normaal... 26 weken zat ik vol met vocht en was de buik huge... geen striemen gelukkig! Nu net 12 weken en ik kan het niet lang meer verborgen houden...volgende week vrijdag functioneringsgesprek... dat moment grijp ik maar ns aan.
Wat een lieve berichtjes allemaal! Meiden ook van harte!! De meesten hebben al de mooie 20-weken echo gehad! Leuk zeg! Het is wel hoopgevend al jullie berichtjes!
t is ook afhankelijk van je buikspieren! Die van mij waren behoorlijk sterk bij alle 2, waardoor je pas laat wat ging zien
Dan ga ik voorlopig nog maar even trouw door met mijn BBBB Ik begreep echter dat na vier maanden dat beter is niet teveel de rechte buikspieren meer te trainen?
Ik heb mijn buikje niet kunnen verbergen.. 't was gewoon al te zien. vrij vroeg, en met week 20 heb je al wel een buikje hoor.. Geen Joekel, maar er zit wel wat.
Ik weet niet wat voor een baan je hebt, maar ik heb een collega gehad die het ook pas met 20 weken melde. Vervolgens kwam het kindje 7 weken eerder. Je hebt het recht het pas 3 maanden voor je uitgerekende datum te melden, maar ik weet nog wel dat wij het haar niet in dank hebben afgenomen. Verder als jij je ziek meld en op je werk is bekend dat je zwanger bent krijgen zij die kosten volledig vergoed. Daarbij komt dat juist door het zolang stil te houden, je bent dan misschien wel door je proeftijd, maar als ze het je niet in dank afnemen dat je hun zo kort de tijd geeft om tijdelijke vervanging voor je te regelen je contract vervolgens niet verlengt word. Dus ik zou er nog even goed over na denken.