hej wie weet er of er nog zeiltje in de wieg mag om de matras te beschermen? is mij x verteld dat dat niet meer mag ivm verbranden van kind door lekkende kruik en water wat dan niet weg kan. krijg van de kraamverzorgster hier geen reactie..
Mag idd niet meer. Als je er perse 1 wil gebruiken, zorg dan dat altijd de dop van de kruik van het zeiltje af ligt en je kindje niet met het hoofdje op het zeiltje ligt.
wat doen jullie dan om het matrasje te beschermen? vind het beetje vies als de poep van de spuitluiers erin trekt...
Ik moest er een extra flanellen laken onder leggen. Bovendien is zo'n klein matrasje (als het al onder de poep komt te zitten) best goed te reinigen.
mijn kraam heeft er werkelijk niks over gezegd en zelf het bedje er weer mee opgemaakt! Kruik check ik altijd extra (dmv rollen en schudden) en ligt onder zijn voeten bij het einde van bedje, bovenop de deken. Het zeiltje ligt tot zijn middel ongeveer, dus niet met zijn hoofd erop.
hier niks gebruikt behalve een gewone molton. wij hebben ook met de spuitluiers nooit zo'n lekluier gehad dat t en door de pamper en door de pyama en dan door de molton en onderlaken kwam...
okej dus gewoon extra laag over matras heen. had wel moltonzeiltje gekocht van de week, kijk wel wat ik er mee doe.
Ik heb een gewone molton en een onderlaken om het matras heen. De matras is na bijna 2 jaar nog steeds schoon. Dochter is ook met spuitluiers/doorlekken nooit verder gekomen dan eigen kleding/slaapzak. Een keer heeft ze in bed gepoept (ze had haar kleren uitgetrokken) maar ook toen kwam het niet verder dan de molton.