Duowagen verkopen en goeie fietskar aanschaffen?

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Wie oh wie helpt me!
    heb ooit al een topic hier over geplaatst maar kreeg toen weinig reacties, dus hopelijk nu meer! Ik heb een dikke vette duowagen .... super mooi stoer ding. Maar hij is zo groot, en ik kan hem niet mee nemen in mn auto en ook niet als we gaan fietsen, en we vinden het zo leuk om te fietsen...

dus ik zit er aan te denken om een goeie fietskar te kopen die je makkelijk en snel om kan bouwen tot wandelwagen.. en mijn duowagen te verkopen . Maar ik zie er zo vreselijk veel op internet/marktplaats staan. dus ik hoop heel erg dat iemand hier ook zon ding heeft en mij kan helpen.. mijn eisen..

voor 2 kindjes
    vering
    ruimte voor boodschapjes
    tot een jaar of 6
    3 puntsgordel

Ik hooop zoooo dat jullie me kunnen helpen! hij moet natuurlijk ook lekker fietsen en goeie vering vind ik belangrijk zodat ze niet bij elke hobbel door elkaar worden gehusseld :D

Liefs Muis

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

weer niemand? :D

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee sorry, kan je niet helpen heb hier geen ervaring mee.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind de fietskar heel fijn als ze nog niet mee kunnen op de fiets. Maar jouw kleinste is ook alweer 8 mnd dus nog even en hij/zij kan mee op de fiets. Dan gebruik je de fietskar al minder want voorop de fiets is gezelliger om te kletsen en dieren aan te wijzen.

En (duo)wagen vind ik fijner om ver mee te wandelen dan een fietskar. Wagen kan ook platter als ze willen slapen. Mijn kinderen sliepen wel prima in de babyschaal, maar als jij een beetje een flinke baby hebt past hij/zij er amper nog in die dingen zijn nml tot 9 mnd. Je hebt dan nog wel een peuterschaal, maar dat lijkt qua houding meer op een gewone autostoel.

Zelf zou ik in jouw situatie de duowagen houden en er eventueel een 2de hands fietskar bij nemen voor de tijd dat hij/zij nog niet mee kan op de fiets.

5. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Waarom geen bakfiets. Passen je twee kindjes in en je duowagen denk ik ook wel.. (in mijn geval dan)

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja dat wilde ik ook zeggen. Ik ben gastouder en onze jongste zoon word volgende maand 2 jaar. En ik HAD dus ook een duo wandel wagen maar die heb ik verkocht (via MP) en ik heb nu dus een hele gave bakfiets met hulpmotor (accu, trapondersteuning). Echt super en iets wat ik al veel eerder had moeten doen! Er kunnen 5 kids mee, 4 in de bak en 1 achter op, de boodschappen en weet ik veel wat nog meer. En de kids in de bak zitten altijd droog, en je kan zien wat er gebeurt want ze zitten VOOR je.

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wil je de fietskar werkelijk tot 6 jaar gebruiken? De meeste kindjes zitten niet zo lang in een wandelwagen hoor, en ik dacht eigenlijk dat een fietskar ook maar tot een jaar of 3 maximaal was? Maar ik weet het ook niet helemaal zeker.

Ik denk dat een bakfiets wel een goede optie zou kunnen zijn,..

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik ben helemaal fan van de fietskar.

Isabella is 4 en als ik haar uit school haal samen met Julian vindt ze het heerlijk om ook lekker even te zitten. Ze kan nog niet echt goed meefietsen dus dit is ideaal.

Onze kar kun je erg snel ombouwen en ook erg makkelijk. Je kunt er lekker de stad mee in omdat hij ook elke winkel in kan.

Kinderen zitten ook met slect weer droog en warm ( lekker dekentje en in de winter lekker kruikje erbij)

Ik heb trouwens de Kidcar.

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Hier ook een fietskar fan...
    ik heb de croozer for kids 2.
    de tweeling zit in de kar en de oudste zit achterop... achter in de fietskar neem ik de buggy mee voor de oudste (quinny zapp)
    en in het dorp koppelik de kar af en n man rijd met de oudste in de buggy en ik met de kar met de tweeling erin...ideaal....

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien mijn kleine mannetje nog geen enkele poging doet om zelfstandig te gaan zitten, heb ik ook een fietskar aangeschaft.
    Ik heb hem nu een paar weken en hij bevalt uitstekend!

Ik heb alleen via mp een hele eenvoudige aangeschaft omdat ik eerst wou zien of het echt wat voor ons is. Dus deze is helaas niet om te bouwen tot kinderwagen. Maar goed ik weet nu wel dat het wel wat voor ons is en ik probeer nu steeds wat geld apart te leggen om te sparen voor een goede fietskar die ook als kinderwagen te gebruiken is.
    Ik twijfel nog tussen een kidcar en een croozer want ik heb van beide goede ervaringen gehoord.
    Succes met je keuze en alvast veel fietsplezier gewenst!

11. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ja hier ervaringen.
    Ik heb voor mijn meiden altijd een dubbele kinderwagen gehad,maar mijn moeder heeft vanaf het begin gebruikt van de kidcar.Ideaal,fietsen,afkoppelen en lekker wandelen.
    Veel praktischer dan 2 kinderen op de fiets en dan ook nog boodschappen erbij hebben.
    Mijn moeder heeft trouwens de kidcar te koop.Is in perfecte staat met 2 kogels(om aan twee fietsen te bevestigen).

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb (nog) geen ervaring. Ben ook van plan om de duowagen te verkopen, vind het een rotding. En een fietskar aan te schaffen. Via Optimel Eurosparen heb je er nu 2 staan met korting. Ben aan het kijken of dat misschien iets voor ons is.

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mammaSuusenTessa
    Tot welke leeftijd (lengte/gewicht) denk jij dat 2 kindjes comfortabel kunnen zitten in een kidcar?

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Er is ons verteld dat er max 60 kg in mag zitten.Maar weet niet met hoeveel jaar dat is(voor 2 kinderen dan).Maar denk zeker dat er 2 kinderen van 6 best relaxed in kunnen zitten(moeten natuurlijk niet te flinke kinderen zijn).

15. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb net een Kidcar gekocht! ideaal!
    hij is niet zo breed, dus past door de deur heen, en je bouwt hem heel snel om! ik laat als ik een boodschap ga doen de stang er gewoon aanzitten en zet dan alleen het buggywieltje er onder, ideaal! zeker straks met 3 kids!

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier ook een kidcar, als je via marktplaats koop moet je wel de bikebuggy hebben en niet de comfort, want die hadden wij dus eerst en die kan nergens doorheen ;)

de bikebuggy is de nieuwere versie en die hebben een boodschappen tas achterop de kar hangen en deze is 78,5 cm en kan dus ook door gewone deuren, wij hebben hem nu gewoon in de schuur staan en die andere stond buiten.

ik vind het in ieder geval ideaal, wij hebben er ook een babyschaal en peuterschaal bij gekocht (allemaal via MP) :)

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

super! bedankt voor alle reacties, dus kidcar of croozer is goed.... las net ergens dat de winther de rolls roys is onder de fietskarren. iemand daar nog ervaring mee? hij moet in ieder geval door de deuren heen passen dus dat van die kidcar is een goeie tip! zal er op letten!

18. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    winther past zeeer zeker niet door de deur!
    Ik had er 1 gekocht maar die was echt heel breed, dus meteen weer op MP gezet!
    Croozer pas niet door de deur heb ik gelezen

De kidcar past bij ons trouwens niet door de schuur en poort, ik heb hem buiten staan met een speciale parkeerhoes. Hij moet dus door het huis heen naar voren als ik hem wil gebruiken.

19. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik lees hier even mee, en had een paar vraagjes als dat mag?
    Voor de meiden die een kidcar hebben, waar hebben jullie die gekocht en wat moest je er allemaal nog bij kopen om hem compleet te maken?
    Ik zie wel nieuwe staan, maar dan moet er weer apart een wandelset bij enz.
    De bikebuggy kom ik ook bijna tweedehands niet tegen, en nieuw heb je weer de twister en comfort enz.
    De twister is dan weer alleen een basis volgens mij en dan moet er dus van alles nog bij.
    Iemand tips.
    Ik zat trouwens ook te twijfelen tussen de croozer en de kidcar.
    Ik hou overigens we de duowagen erbij, altijd makkelijk met een dagje uit ofzo;)
    Gr MB2005.

20. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    @Muis26, ben jij er al een beetje uit wat je wilt?
    Gr MB2005.

Deel Deze Pagina