Ikea ledikant beschermer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meis28, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wie heeft hier ervaring met de ikea ledikant beschermer? Zon witte reep stof zegmaar die je langs de spijlen knoopt van het bedje. Ik wilde het net gaan uitproberen maar kom er achter dat dit echt niet gaat werken met instoppen van de deken. Want dan moet je het matrasje wat omhoog tillen en neem je die hele ledikant beschermer natuurlijk ook mee omdat het allemaal nogal krapjes is.
    Sowieso is het heel irritant want ik heb een speciaal baby dekbedje gekocht maar die is vrij groot (100 bij 130 cm) en de helft daarvan moet onder het matrasje gestopt worden omdat je het bedje natuurlijk kort moet opmaken. Wat een gedoe! :$:x

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een ledikant beschermer wordt afgeraden, is ook niet nodig om te gebruiken. En ik zou zeker in het begin geen dekbedje gebruiken, laken en deken zijn veel makkelijker met instoppen. En ik weet niet wat voor dekbedje je hebt, maar een dekbed wordt ook afgeraden tot 2 jaar.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb een speciaal dekentje van 100% katoen die meteen vanaf de geboorte al gebruikt kan worden, welke als dekbedje gebruikt kan worden, dus met een overtrek er over heen. Maar hij is dus vrij groot (op maat van ledikant) en dit is in het begin niet echt handig geloof ik..! Heb daar niet zo over nagedacht dat het zo ver ingestopt moet worden

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dekens zijn altijd wel groot natuurlijk omdat je ze ook wil gebruiken als je kindje groter is. Maar ze zijn ook niet zo dik, dus instoppen moet wel lukken. Je kan de ledikantdeken ook dubbelvouwen en dan overdwars gebruiken. Of een wiegdeken erbij halen.

Maar hier sliepen ze al snel in slaapzakjes, helemaal zonder deken.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja ik denk dat ik m ga dubbelvouwen. Het zijn twee dekentjes aan elkaar met klitteband (soort winter/zomer idee). Dus dan pak ik er denk ik 1, dekbedovertrekje er overheen en dan dubbel vouwen en instoppen. Anders moet ik nog weer extra lakentjes aanschaffen en die zijn hier niet zo makkelijk te krijgen (geen hema oid :D). Het moet wel lukken maar is wel een beetje gedoe dat instoppen. Die ledikant beschermer kan ik dan wel opbergen!

6. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    De hoofdbeschermer heb ik ook gekocht, maar die kun je in t begin beter niet gebruiken dus zij zit er nu op voor decoratie hha, straks haal ik m eraf.
    Dekbedjes worden idd afgeraden. Dekentje en lakentje moet je idd ver onder het matras leggen in het begin

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wordt hier later dan misschien ook even voor decoratie hihi en anders pech gehad dan blijft ie in de kast.. Dekbedjes worden idd afgeraden maar ik heb een dekentje wat meteen na de geboorte gebruikt kan worden (100% katoen) en die gebruik ik als dekbedje door er een overtrek overheen te doen. Dit leek me wat makkelijker dan lakentje en dekentje want als t kindje wat groter wordt dan wordt dat zo slordig elke keer

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je kindje wat groter wordt wordt het bedje sowieso redelijk slordig. Je kindje gaat namelijk echt niet stil blijven liggen. Dwars of ondersteboven, dubbelgevouwen enzovoorts... allemaal heel gebruikelijk!
    Pas je wel op met dubbelvouwen dat het niet te warm wordt? Warm is gevaarlijker dan kou voor je kindje, dus ik zou het dunne deel nemen in eerste instantie.

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja ik neem 1 dekentje ipv twee (twee is voor de winter) en doe deze dan dubbel. Alles moet nog even drogen, heb het net gewassen en dan ga ik het weer eens opnieuw bestuderen :D

Deel Deze Pagina