Hallo, ik ben na aan het denken over wat ik nog allemaal extra nodig heb voor ons 2e kindje. De eerste zal 14 maanden zijn als de 2e geboren wordt, als we rond de uitgerekende datum zitten. Maar goed... logische dingen als een 2e bed, babyfoon e.d. snap ik meteen. Maar door mijn hevige vermoeidheid kan ik niet helemaal helder denken en daarom roep ik even jullie hulp in. Wie wil mij even op weg helpen?
Ik zou nog even lekker wachten met kopen hoor. Ik kocht alles toen ik 20 weken was. Iedereen zei dat ik het heel snel moest doen. Nou, ik heb àlles binnen 2 weken bezorgd gekregen (babypark). Dan kan je nog weeeeeeeken lekker nadenken wat je wil hebben. Volgens mij kan je heel veel dingen ook gewoon hergebruiken. Dus alleen een peuterbedje erbij.
Ik wacht ook nog even, maar ben al aan het inventariseren.... dingen met beetjes doen en alvast de voorpret met op internet zoeken wat ik wil e.d.
Hier tweede ook een jongen dus bijna niets gekocht, alleen: Duowagen via marktplaats Duofietskar marktplaats Kruiken ( hadden we bij de eerste geleend) Verder een paar kleertjes en een omslagdoek
Weet je wat ik deed?! Haha vond het echt leuk! Ik maakte een profiel aan op Babypark en gebruikte het 'winkelwagentje' als een soort wenslijstje. Ik was echt uuuuuuuuuuuuren zoet! Uitenindelijk heb ik alle leuke dingetjes in m'n 'winkelwagentje' bewaard en heb het met 20 weken besteld.
Babyfoon Meerijplankje Wandkastje Extra kleertjes Gordijntjes En dat was het wel geloof ik... hadden echt niet veel nodig, want alles kon doorschuiven.
Hier ook al lekker aan het denken. Onze eerste is straks 1 jaar en 9 maanden als de 2e komt. Hier komt er zeker: Duowagen, (meerijd plankje vooral in jou situatie niet handig) Kamertje, commode, ledikant, kast Wat kleine kleertjes en iets meer als het van het andere geslacht wordt. Badcape erbij Als het een jongen is wat hydrofile luiers in jongenskleuren. Nieuwe fles Nieuw wiegdekentje (alleen bij jongen) Nieuw wikkeldekentje (alleen bij jongen) Paar nieuwe schone slabbetjes Verder heb je volgens mij alles al in huis, het valt dus best mee bedenk ik me nu
hier ga ik wat dingen vervangen door "mooiere" varianten. En omdat we nu een winterkindje krijgen en de vorige een zomerkindje was moeten we toch wat andere dingen kopen: Voetenzak maxi cosi Mooie ergonomische draagzak (vorige was een geleend oud ding) Nieuwe kruiken (vorige waren geleend en amper gebruikt in de zomer) Mooie wipstoel (vorige was erg cheap en zit vol vlekken) Paar warme wikkel doeken Afhankelijk van geslacht nieuwe kleertjes en warmere kleertjes Nieuwe hydrofiele luiers (mijn oude zijn na 3 jaar intensief gebruik erg versleten) Newborn set van marktplaats Bakfiets van marktplaats
Wij krijgen nu ook een winter kindje ipv zomer en ook nog een jongetje! Wat wij aanschaffen: Kleertjes (veel over kunnen nemen van vriendin) Familyfix, hadden we bij de eerste niet Stokke trip trap met newbornset Rompers, hydrofiele luiers, hoezen voor waskussen moet allemaal nieuw Kruiken, na mijn dochter heb ik ze zelf gebruikt vertrouw ze nu niet meer Nieuwe wikkeldoek, gebruik geen roze bij mijn zoontje Nieuwe wipper (overgenomen van vriendin) Zal vast nog wel meer bijkomen maar dit is het eerst!
Wij hebben voor onze tweede meid erbij gekocht: - Wiegje (1x geleend) - 1e pakje + at andere nieuwe kleertjes - Family Fix - Wat extra hydrofiels, we gebruiken ze ook nog voor dl - Nieuwe wiegdeken (had er 2, maar dl had het vaak koud, dus een 3e is wel handig dan).\ - ByKay Voor de rest schuift eigenlijk alles door, de beeb slaapt ws een half jaar in de wieg, tot die slaapt dl nog in haar ledikant. Daarna schuift ze door naar een gewoon bed en de beeb naar het ledikant.
- een nieuwe kinderwagen (die wij hebben is niet al te best meer) - Badcape's, hydrofielluiers (paar roze erbij als het een meidje word) - kleertjes en 1e pakje - rompertjes, waskussenhoes, badstofhoes voor de MaxiCosi - Rolgordijn en overgordijnen (baby komt op andere kamer) - Ledikantdeken (als he een meisje word, heb nu een blauwgrijze) En misschien nog wat, maar kan er zo niet op komen
Bij mij zit er ook 14 maanden tussen. Maar de eerste is een meisje en krijg nu een jongetje. Dus kon weer lekker shoppen voor kleertjes. Verder een duowagen en een compleet kamertje gekocht. Verder tot nu toe weinig bij gekocht. Wat bedgoed en hydrofielen doeken maar dat was het wel. Krijg van familie nog een kinderstoel en een. Nieuw boxkleed is nu namelijl roze. Dus valt eigenlijk allemaal wel mee.
Tussen onze dochter en onze zoon zit ruim 4 jaar. De basis-uitzet als kamertje, kinderwagen, maxi-cosi, badje, wipstoeltje, hydrofielen, en dat soort spulletjes hadden we toen allemaal neutraal gekocht, en wordt dus nu weer gebruikt. Kleertjes, aankleding, beddengoed ed. heb ik wel allemaal nieuw gekocht, vooral nadat we wisten dat we deze keer een zoon verwachtten. En ik heb nu wat meer 'leuke' en 'luxe' dingetjes gekocht, die ik bij onze dochter niet had. Zoals een mooie wikkeldeken, een mooi boxkleed enzo. Heb uiteindelijk toch nog veel geshopt, haha.
Bij ons zit er meer tijd tussen (2 jaar en 9 maarnden). Wij kopen erbij: - 2e Stokke Trip Trap + newborn set. - Ergonomische draagzak (had ik niet bij de 1e). - Wiegje/Co-sleeper + lakentjes (1e keer onveilige familiewieg geleend van schoonmoeder). - Wat extra kleertjes, 1e pakje. - Wat nieuwe hydrofielluiers (degene die versleten zijn, gaan weg of worden poetsdoeken.) - Nieuwe hoezen voor het aankleedkussen (zijn wel erg smerig geworden, of nog een keer wassen op inweekprogramma met Vanish misschien...) - 2e (Beeld-)babyfoon (voor onze dochter hebben we een gewone. Ze gaat nu naar zolder, dus dan wil ik haar wel goed horen als ze roept). Verder zijn we in het begin vooral bezig geweest met de nieuwe grote-meisjes-kamer van onze oudste, want de nieuwe baby krijgt gewoon haar kamertje. Dus hadden we voor haar nodig: - Groot bed, matras - Kledingkast - Boekenkast - Rolgordijntjes - Dekbed, peuterkussen, dekbedhoezen, onderlakens - Lampen voor op haar nieuwe kamer - Aankleding van de kamer, zoals tapijtje
Dank jullie voor de input. Ik heb voor nu het volgende: - bed - commode - kledingkast - eetstoel - babyfoon - extra avent flesje klein + speentjes - extra onderlakens - extra slaapzakje 60 cm - aanvullende babykleertjes indien jongen. Sowieso eigen 1e pakje. - extra verschoningskussen met hoezen - duowagen - kruiken weer lenen - nog wat slabbetjes Lakens zijn allemaal neutraal, kunnen hergebruikt worden. Hebben ze overigens weinig gebruikt. De hydrofiele luiers zijn ook wit en ik gebruik ze ook weinig.
Leuk topic fijn om mee te lezen. Hier ook een tweede onderweg, Feline zal dan 1,5 jaar zijn. Bij mij tot nu toe op de lijst: -Duo wagen (wij denken aan een Phil en teds) -Babyfoon -Nieuw waskussenhoes omdat sommige blijvende vlekken hebben. -Eerst setje -Luiers maat 1 en 2 -Nieuwe flesspenen -Wieghemel (hadden we eerst niet) -Nieuwe maillootjes als het een meisje is -Paar witte rompers (omdat ze niet meer wit waren)
- tweede bedje - tweede commode - duo wagen (donkey gekocht en onze Joolz verkocht) - wat kleertjes voor de leuk - nieuwe wieg (de oude daarna verkocht) - nieuwe kleertjes - nieuwe wikkeldoek voor in de maxi cosi En dat was het dan wel, vond ik wel jammer hoor want het shoppen bij nummer 1 vond ik heerlijk om te doen. Nu voor nummer drie alleen kleertjes en wikkeldoek. Wij hebben maar 1 babyfoon (met camera) prima voor het 1e jaar maar daarna niet meer nodig gehad.
Ik zou toch wel veel nieuwe kleertjes kopen. Sommige kleding is al zo vergaan door het vele wassen en flink boenen. Lekkere frisse rompers en shirts. De mooie dingen zou ik her gebruiken. Hetzelfde voor de hydrofielen. Sommigen zijn zo versleten al. Ik zou voor mijn kinderstoel (stokke) een newbornset willen. Hebben we nu niet gehad. Ik zou ook iets leuks voor de oudste willen hebben. Een cadeau als de kleine wordt geboren. Een shirt wat hij kan aantrekken (met grote broer ofzo). Iets stoers omdat hij nu de grote broer wordt.