Hydrofiel luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tania, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik lees hier heel vaak dat mensen heel veel hydrofiel luiers gebruiken. Ook voor het afdrogen van je kindje enz. Ik vraag me af waarom je daar niet gewoon een handdoek voor gebruikt?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Handdoeken zijn vaak nog te ruw, hydrofielluiers zijn zachter en nemen veel vocht op.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik moet opbiechten dat ik er heel snel mee gestopt ben... Ik föhnde mijn zoon vaak droog, op aanraden van de kraamzorg omdat hij er heel rustig van werd en daarna ben ik al snel overgestapt op van die badstoffen inwikkeldoeken. Als je die in de droger doet, zijn ze ook heel zacht.

4. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Met hydrofielluiers kun je ook makkelijk oortjes, plooitjes en teentjes drogen. Waar je met een gewone handboek niet bij komt omdat die te dik zijn.

5. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Je kan de hydrofiele luiers voor nog veel meer gebruiken. In de box leggen zodat je boxkleed niet meteen vies word, op je aankleedkussen.. als kwijldoekje, kortom erg praktisch!

6. appelthee

appelthee Niet meer actief

onze zoon is nu 1.5 en ik gebruik ze nog steeds :D

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier worden ze ook nog gebruikt. In combinatie met een wikkelhanddoek. In de handdoek van de badkamer naar de slaapkamer en daar drogen we haar verder af met 1 of 2 doeken. Ze wil nogal eens gaan spelen met de doeken (kiekeboe!) dus dan is een 2e handig om snel door te gaan met afdrogen ;) .

En in het zwembad eigenlijk op dezelfde manier. Voor het échte afdroog-werk, gebruik ik dus nog de hydrofiel doeken.

8. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Had er een flinke stapel van aangeschaft en geen moment spijt van gehad. Ik gebruik ze echt overal voor, afdrogen (om vooral tussen de teentjes en plooitjes te komen) in de kinderwagen, in de box, in zijn wiegje, in de maxi-cosi, op het aankleedkussen (heb er eerst een hoes overheen en daar weer een luier over tis al heel vaak overkomen dat meneertje plast als ik de luier verschoon en zo kan ik snel de hydrofiel luier ervoor houden!) En hij begint het nu heel fijn te vinden om op een hydrofiel luier te sabbelen.

9. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Inderdaad, zoals veel reacties al schrijven: ze zijn voor heel veel fijn in gebruik.
    Nog een extra gebruikding: ik stop hem altijd achter mijn BH als ik ga kolven. Wil nog wel eens wat druppelen en zo wordt ik niet nat ;)

De doeken worden ook vaak gebruiks als spuugdoek. Ze zijn fijn soepel en lekker groot. Handig voor over je schouder.

Ook drogen wij er de flesjes (drinkflesjes en kolfflesjes) mee af. Zo voorkomen we dat we de flessen afdrogen met gewone afdrooghanddoek, vind ik niet hygienisch.

10. juffie2008

Ik heb ze trouwens van de Ikea gekocht, erg leuk zien ze eruit.. Rood met oranje, 3 voor 3 euro, dus ook leuk geprijsd ;)

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin was een spuger, ik had overal hydro luiers in en onder liggen...
    In de wipstoel, in de box, in de kinderwagen, altijd minimaal 2 voor onderweg (1 voor op te verschonen, 1 om ander spuug te verwijderen), 1 in het bedje....
    Hij slaapt er nu mee ipv een knuffel en idd je kunt er goed oortjes ed mee schoonmaken....
    Van de zomer heb ik ze voor de autoramen gehangen ipv die uitvouwbare zogenaamde zonneschermpjes...
    Kortom voor 1001 dingen gebruik ik ze!

Voor het afdrogen gebruik ik ze naast een gewone handdoek nog steeds voor snoetje en als ie schrale billen heeft.

12. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ze zijn trouwens ook ideaal om de ramen mee te lappen, veel beter dan andere doeken :)

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    haha, wat een handige tips allemaal!! Hoeveel moeten we aanschaffen??? ik heb er al 12 :D

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is nu ruim 1,5 en ik gebruik ze nog steeds.
    in het begin en voor tig dingen zoals afdrogen, om over mn schouder te leggen bij het boeren, onder het hoofd in bed, in de box, op het aankleedkussen.

nu nog droog ik alyssa er vaak mee af, heb een tijdje gewone handdoeken gebruikt, maar met de hydrofiel gaat het makkelijker.
    ook ligt er nog steeds 1 in dr bedje tegen snotteren. (tegen spugen helpt het helaas niet)

liefs doris

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik gebruik ze ook dagelijks! Zou ook niet zonder kunnen. 12 lijkt me genoeg! Ik heb er zelf ook zoiets ongeveer.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind 12 altijd net iets te krap, anders blijf je aan het wassen. Ik ga zelf voor 18.

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou ook voor 18 gaan. 12 hadden we al snel te kort aan. 18 is net goed genoeg.

18. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ik denk dat ik er wel een stuk of 20 heb :D

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou ook voor 18 gaan... Er zijn er al zo een paar 'weg' voor in de wagen, bedje, en eventueel de box.

20. juffie2008

Ik heb er 36.. Waarschijnlijk veels te veel maar dat maakt me niet uit..

Deel Deze Pagina