Matras babybed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Momof3, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Dames, wie oh wie kan me dit vertellen?

Ik heb net het bedje in elkaar gezet, matras erin. Op de verpakking staat dat het matras 72 uur moet liggen. Er staat niet bij of je het al kunt opdekken.

Na 72 uur heeft het als het goed is de juiste stevigheid enzo.

Hoe hebben jullie het gedaan met een nieuw matrasje?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Geen idee meer hoe ik dat gedaan heb.. maar anders laat je hem toch gewoon zo liggen en maak je het bedje over een paar daagjes op? Het staat nog wel niet zo leuk dan maar ach.. wat geeft het? Of is dat niet je vraag en heb ik je verkeerd begrepen..Succes!

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Meestal is het dat je het even moet laten luchten? Dus ongedekt laten en kamertje goed ventileren.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik laat nieuwe matrassen altijd een paar weken luchten voor de chemische luchtjes die erin zitten. Voor de vorm is 72 uur genoeg.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier heeft de kraamhulp het bedje opgemaakt toen wij uit het ziekenhuis kwamen. Daarvoor heeft het altijd in het bedje gelegen gewoon met het plastic eromheen... Ik vond dat het zo'n stofnest zou worden als ik het bedje al voor die tijd zou opmaken... Ik had uiteraard wel de lakentjes en moltons enz gewassen van te voren.

xxx

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Oh oke,

Dan laat ik het gewoon zo liggen.
    Chemisch ruikt ie niet maar is misschien wel beter om het te laten luchten (moet sowieso nog HOPELIJK 20 weken staan hahaha)

7. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Nou je hebt nog 20 weken te gaan dus die 72 uur kunnen dr wel vanaf toch? ;) Maar waarom zou je je bedje nu al op willen maken?

Wij hebben een matras van Ikea en dit zat vacuum verpakt en opgerold.. dan moeten ze sowieso even liggen voor ze goed zijn.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou 'm idd lekker een tijdje laten liggen. Opmaken heb ik pas veel later gedaan aangezien ze toch eerst bij ons sliep in een wieg.
    Misschien dat ik 'm dit keer voor de leuk op maak haha.

9. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja ik wil ook eens opmaken om te kijken of ik het wel leuk vindt zo.
    en daarbij ben ik gruwelijk ongeduldig hahahahahaha
    bij mij neem de nesteldrang erg zwaar de overhand

Deel Deze Pagina