Goede draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda1979, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik ben op zoek naar een goede draagdoek. Ik lees veel slechte ervaringen over bepaalde dragers, dus ik ben nu aan het kijken bij de ByKay doek. Heeft iemand daar soms ervaring mee? Is het een goede?

Ik heb last van mijn bekken, dus ik zoek er eentje die ook goede rugondersteuning biedt. Het gaat er mij om dat ik zo recht mogelijk kan lopen met een peuter in de ene hand en de hondenriem aan de andere. Zodat ik geen wandelwagen ook nog hoef te duwen als ik de hond uitlaat met mijn peuter van 3 erbij.

2. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb geen ervaring met de bykay, maar heb de tricot slen, volgens mij ongeveer hetzelfde ben ik zelf erg tevreden mee.

3. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bykay en vind hem super! Onze meid ook! Ze ligt er heerlijk in en erg makkelijk om te knopen.. Heb zelf bekken inst. Gehad tijdens de zwangerschap. Maar kan met deze doek goed haar dragen en draag vanaf de rug.

4. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat je wil gaan dragen!
    Hoe lang wil je gaan dragen?
    Ik zou een geweven draagdoek aanraden.
    Met een bykay word het dragen op een gegeven moment niet meer confortabel.
    Doordat de doek wat elastisch is Zakt deze wat uit, dit is minder prettig voor de rug.
    Bij mijn eerste kindje gestart met by Kay, maar max. 5 maanden gedragen.
    Bij mijn 2de kennis gemaakt met een geweven doek, was echt een wereld van verschil voor mijn rug.
    Geweven zakt niet uit, waardoor het lekker draagt.
    Mocht je meer info willen stuur je me dan even een prive berichtje.
    Kan je Dan ook wel een website aanraden speciaal voor vragen over draagdoeken.

5. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Hoi!

Omdat mijn jongste zoontje in de eerste paar weken alleen maar huilde en niet wilde slapen heb ik de shelter van loger aangeschaft. Ook er fijn, enige nadeel is dat hij wel erg warm kan worden. Maar je kan hem ook gebruiken in de auto (maxi cosi)

6. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai, ook ik zou je een geweven draagdoek willen aanraden. Ik ben zelf begonnen met dragen toen ik nog gedeeltelijk rolstoel-afhankelijk was ivm ernstige bekkeninstabiliteit en de geweven draagdoek is voor mij eigenlijk mijn 'redding' geweest. Een rekbare draagdoek is leuk om mee te beginnen, maar je hebt er uiteindelijk veel minder plezier en comfort van dan van een geweven draagdoek.

Wat je ook altijd kunt doen, als je twijfelt, is een draagdoek of voorgevormde drager lenen via bijvoorbeeld Draagdoek Lenen of Babybij. Zij kunnen je ook de nodige antwoorden op je vragen geven.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Deze is echt niet aan te raden omdat je kindje er in kommahouding in ligt. Je kan best rechtop, buik tegen buik dragen. Bykay is hiervoor prima, een geweven draagdoek nog fijner.

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Heb op dit moment een doek van bykay en een geweven van Didymos. (Didymos is te leen) Ik was altijd weg van mijn bykay maar ik moet zeggen dat ik dat sinds ik een geweven heb geprobeerd ik eigenlijk niet meer zonder wil...
    Ons ventje zit zoveel beter in de geweven doek dan ik de rekbare. Qua knopen maakt het niets uit. Beiden zijn goed te doen. (Veel voorbeelden zijn te vinden op youtube)

9. bettypalma

5 aug 2012
    75
    0
    0
    eigenaresse van restaurant op la palma
    la palma
    Fijne info,ik.ben ook al de.hele tijd aan het zoeken met deze info kom ik een stuk verder, geweven doek dus. Bedankt !

10. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Dank jullie voor de info! Ik had nog helemaal niet aan een geweven doek gedacht. Misschien toch ook een betere optie; zeker omdat de dames met bekkenklachten dat aangeven.
    Zouden jullie mij misschien wat tips kunnen geven over welke geweven doek dan goed is? En waar je die kunt kopen?

Ik zit wat te googelen en ik zie echt door de bomen het bos niet meer :(:)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Draagdoek geweven - SlingoMama
    www.babybij.nl
    indedoek.nl | Baby Draagdoek | advies en webshop in draagdoeken
    Draagdoeken en Kraamkado's koop je bij Ooiebeest

ip zijn alle geweven doeken op deze sites goed. Mt 4,6 ofwel maat 6 als je niet groter bent als mt 42/44 daarboven geloof ik mt 7 of 5.2. Ik kan met mt 48 wel buikknopen met een 4,6 maar niet rugknopen.

Heb zelf 2 girasol doeken en een didymos indio, die echt geweldig is. Maar bij geweven is het net wat je mooi vind, betaalbaar vind, katoen, wol linnen zijde. Ik heb gewoon katoen. Een 2e hans doek //dragen en voeden forum // is vaak al lekker zacht.

12. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik heb ook een tijd met een doek gelopen. Maar pasgeleden de bondolino zak gekocht. Zo ontzettend handig. Niet te moeilijk met knopen omdat het geen doek is. En onze kleine man word er altijd heel snel rustig in. Heerlijk is dat. Misschien ook een optie ipv een doek.

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ga voor de Binana deze keer.

14. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik heb voor nu gekozen voor een geweven draagdoek. Omdat ik last van mijn bekken heb, is dat toch de meest ergonomische heb ik begrepen.
    Ik vond bij zitzakkenoutlet een Amazonas Lollipop afgeprijsd voor 39 euro! Ik ben benieuwd! Ik ga in ieder geval oefenen met de pop van mijn dochter.

Ik heb ook nog aan een draagzak gedacht, maar dan wacht ik tot baby wat ouder is, en of het dragen me bevalt

Deel Deze Pagina