Hallo, Mijn zoontje is nu 6 maanden oud en wil dan over naar nutrilon 2,maar daar mag je maar en bepaalde hoeveelheid van binnen krijgen dus zou ik wel naar drie flessen moeten gaan. Maar dan vervalt er wel weer een fles en mijn zoontje eet nog niet goed groente. Hoe deden jullie dat? Ik hoor het graag van jullie Liefs jessica
Wij hebben Dano zelf laten bepalen hoe of wat. van de week ging hij ineens veel mer tijd tussen de fles laten. toen kwam hij uit op 3,5 fles. die halve was troost en toch ook gewenning. nu heeft ie de ene dag 4 flessen en de andere dag 3 flessen. ritme van Dano is nu meestal 9:00 1ste fles 210+7 + 3 rijstepap 11:00 fruithap (100CC) zelfgemaakt 14:00 2e fles 180+6 16:00 liga en diksap 17:30 groentehap 120CC 19:00 3e fles 210+7 + 3 rijstepap 19:30 naar bed
danisha had dat net zo dus ik gaf wel gewoon groente en daarna nog klein flesje na (lag er aan hoeveel groente ze at) dus kreeg ze 3,5 fles en die vervalt dan vanzelf.
Met 6 maanden mag je nog rustig 4 flessen van 200cc geven hoor. Pas af gaan bouwen als je kindje voldoende bijvoeding eet...Meestal rond de 7 a 7 1/2 maand gaat dat goed en laten ze zelf wel een fles vallen..
Angel eyes: Geef jij die liga gewoon in de hand? Ik heb nu nl liga gekocht vanaf 4 maanden, maar ben een beetje bang dat hij erin stikt. Wij komen nu inderdaad ook steeds uit op 3 flessen. Soms nog 4, maar dat komt omdat hij dan overdag helemaal niet wil slapen en dan waarschijnlijk meer voeding nodig heeft. Hier wordt ook nog geen groente gegeten. Het is dan echt kokhalzen en na twee happen houdt hij zijn mond gewoon stijf dicht of stopt zijn slab in zijn mond. Ben nu al 1,5 maand aan het proberen maar het is nog niks. Fruit is geen probleem. Ben toen wel met groente begonnen.
Ja wij houden Dano bij ons op schoot, breken de liiga door het midden en geven hem de liga. die van 4 maanden smelt zowat in je mond als hij nat wordt. als Dano nog een kwart over heeft krijgt hij de andere helkft, want zo klein stukje schiet indd makkelijk zijn keel in. hij vind het geweldig zit helemaal onder aan het einde. haha
hallo, Bedankt voor al jullie reacties ik ga gewoon door met vier flessen en zodra jeffrey goed groente eet dan vervalt er van zelf een fles. Liefs jessica
zo ga ik het ook doen....we zijn net over op nr. 2 en zo gauw hij genoeg fruit en groente eet en straks brood drinkt hij vanzelf wel een fles minder
Mijn schema is nu: 7.30 fles 210cc + 7 schepjes 9.00 fruit (half potje ca. 100cc) 12.00 180 cc + 6 schepjes 13.00 half broodje met smeerkaas 15.30 groentepotje (halve) en daarna yoghurt/danoontje. 19.00 laatste fles 210cc +7 schep + 4 schepjes bambix pap (6mnd). Zo zit ik nu sinds 2 weken ongeveer op 3 flessen....
mijn cb zei dat als je kindje nog boven de 700ml flesvoeding krijgt per dag, je niet naar de opvolgmelk mag maar nog ff op nr1 moet blijven, totdat je wel op maximaal 700ml uitkomt. maar ik geloof dat ieder cb een ander advies geeft
dat heb ik nog nooit gehoord niet bij mijn eerste en niet bij mijn tweede maar goed wat je zegt elk cb zegt wat anders hier gaan we vandaag automatisch op 3 flessen uitkomen denk ik 8.45 fles gehad 10.00-12.30 slapen 12.30 fruit 15.00 fles 17.00 warm eten 19.30 fles
Ik heb dat ook nog nooit gehoord bij het CB...... Ik ben gewoon automatisch met 6 maanden overgestapt op nutrilion nr 2. En met 10 maand ga ik over op nr 3.