Hallo dames afgelopen donderdag hebben wij een punctie gehad waarbij ze 15 eitjes aangeprikt hebben en 1tje hebben laten zitten. gisteren een terugplaatsing van 2 top embryos. Nu hoorde we gisteren dat we woensdag terug moeten komen om eerst bloed te prikken en een uur daarna een echo.. Ook hebben we vrijdag een telefonische afspraak.. Heeft iemand hier ervaring mee?? en kan die mij vertellen waarom ze dat doen?? xxx alvast bedankt
Misschien om te kijken of je geen OHSS (overstimulatie) ontwikkelt? Ik denk dat ze dan willen kijken of de waarden in je bloed goed zijn en dat ze willen controleren of je vocht in je buik hebt en of je eierstokken al dan niet vergroot zijn. Dit kan namelijk gebeuren als er erg veel follikels aangeprikt zijn. Heb je ook klachten van overstimulatie? Zoals gewichtstoename, een opgezette buik, buikpijn, moeilijk kunnen lopen/gaan zitten/gaan staan, het advies gekregen om 2 liter water te drinken op een dag? Het heeft niks met de terugplaatsing te maken, want ze kunnen nog niks in je bloed zien wat betreft een zwangerschap en ook nog niks op een echo. Succes!
Dank je jippie.. dacht idd dat het niets met eventuele zwangerschap te maken zou hebben want dat is idd te vroeg. ik moet me dagelijks wegen en tempen of ik niet boven 38 gr kom.. verder hebben ze niets gezegd heb idd nog steeds buikpijn en last met opeens gaan zitten staan.. bedankt voor je berichtje hopelijk valt het mee woensdag xxx
Het is standaard bij 15 eitjes of meer dat je op controle moet komen. Dit is vanmorgen ook tegen mij gezegd omdat ze 15 follikels hadden aangeprikt. Inderdaad om te controleren voor overstimulatie. Ik had alleen maar 10 eitjes dus nu hoef ik niet terug te komen maar inderdaad wel elke dag wegen en goed opletten. En bij klachten donderdag alsnog echo voor de tp. Succes! Gr Noekie
Inderdaad ook goed in de gaten houden of je geen koorts krijgt. Bij koorts meteen aan de bel trekken! Maar ik hoop natuurlijk dat je geen OHSS ontwikkelt, succes met de wachtweken!