help, provera maar niet ongesteld geworden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lvdm, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdm

lvdm Niet meer actief

hallo,

ik heb van 26 t/m 30 augustus provera (10mg) geslikt. Vorige keer werd ik 7 dagen na de laatste tablet ongesteld. Maar nu...zit ik dus al op dag 8 na de laatste tablet en nog steeds niet ongesteld... De vorige kuur provera is alweer 4 maanden geleden dus het lijkt me niet dat mijn lichaam er niet op reageert door gewenning.

Vind het maar niks, wil gewoon ongesteld worden zodat ik met de clomid kan beginnen! Bij wie duurde het ook zo lang voordat je ongsteld werd?

Wat het nogal verwarrend maakt...afgelopen maand heb ik niet elke dag getemperatuurd maar vanmorgen wel even. Temp was 36,97 :confused: zo'n hoge temp heb ik tot nu toe alleen maar gehad toen ik zwanger was (is toen helaas al heel snel misgegaan). Morgen nog maar eens temperaturen en kijken of het dan nog zo hoog is. En als ik morgen nog niet ongesteld ben bel ik toch maar even het ziekenhuis denk ik :(

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi ivdm

ik heb een week aan de provera gezeten en werd na 4 dagen ongi ze zeiden tegen mij eerst 2 dagen dus ik idd ook bellen maar ze zeiden dan is niet zo dus verkeerde info gekregen. het is per persoon verschillend hoorde ik van een andere gyn dus gewoon rustig afwachten. maar ze zeiden ook tegen mij als je niet ongi word moet je even een zwangerschapstest doen want het kan dan zijn dat je wel zwanger bent geworden en dan is clomid niet goed voor de baby natuurlijk dus dat kun je ook even doen

hoor ik het nog van je?

3. lvdm

lvdm Niet meer actief

sunlight, dankjewel voor je antwoord. Als ik morgen nog steeds niet ongesteld ben geworden dan bel ik naar het ziekenhuis en doe ik misschien ook een testje. Ook morgenochtend nog even temperaturen.

tot nu toe nog steeds geen bloed verloren, ook geen bruinverlies :(

4. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik zou ook eerst een testje doen, mijn moeder werd ( lang geleden ) ook niet ongesteld na provera en toen bleek ze zwanger van mijn oudste zus.

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    mij is eens verteld dat het wel tot 14 dagen na de laatste pil provera kan komen... ik weet het ook niet hoor, denk afwachten of een testje doen

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja ik zou eerst ook even testen en dan pas bellen hoor. want het is niet erg als je nog niet ongi geworden bent het kan idd bij sommigen erg lang duren voordat de ongi komt. gewoon even een testje wagen en dan zie je wel of je alsnog het ziekenhuis kan bellen of even afwachten. ik weet na dat telefoontje dat het helemaal geen ramp is als je nog niet ongi geworden bent je moet er anders toch nog opwachten van het ziekenhuis tenminste dat moest ik wel totdat ik ongi werd en anders na 2 weken weer bellen

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik heb 1x gehad dat het 13 dagen duurde, dat was erg lang vond de gyn. Gemiddeld was het bij mij 6-8 dagen!

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Bij mij werkte provera pas na 3 weken.

9. lvdm

lvdm Niet meer actief

bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Toch vreemd dat het zo lang kan duren bij sommigen terwijl in de bijsluiter staat 3-7 dagen. Dat mogen ze dan weleens aanpassen in de bijsluiter!

Het is zo balen, omdat ik de vorige keer na 7 dagen ongesteld was geworden, ga je ervan uit dat het de volgende keer ook wel zo zal zijn. Maar niet dus... Ga inderdaad zo even voor de zekerheid een testje doen en bel wel even het ziekenhuis om te vragen hoe of wat.

10. minny1985

minny1985 Actief lid

25 jan 2008
    260
    0
    0
    hey meis,
    bij mij duurde het 15 dagen voor dat ik ongesteld werd....
    en en weet je al wat meer?

xxxx

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Bij mij duurde het na de provera 11 dagen..
    Laatste keer heb ik Primolut gehad 5 dagen pillen slikken (ipv 10 bij Provera) en 2 dagen erna ongi! Ik wil nooit geen provera meer :)

12. lvdm

lvdm Niet meer actief

Net het ziekenhuis gebeld. Ik mag morgenochtend langskomen voor een echo om te kijken wat er aan de hand is. De assistente zei namelijk dat het weleens voorkomt dat je niet genoeg baarmoederslijmvlies hebt opgebouwd om een bloeding te krijgen. Dus morgenochtend naar de fertiliteitsarts en dan heb ik gelukkig meer zekerheid!

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    o nou super dan krijg je dan meer zekerheid!
    \we horen het morgen wel

14. lvdm

lvdm Niet meer actief

Kom net uit het ziekenhuis. Baarmoederslijmvlies is gelukkig wel dik genoeg om een bloeding te onttrekken. De fertiliteitsarts verwacht dat ik deze week ongesteld zal worden. Als ik volgende week nog niet ongesteld ben, kan ik weer langskomen en dan gaat ze me iets anders geven om de boel op te wekken. Ben dus wel opgelucht dat ik weet hoe het zit! Aan de andere kant wel balen dat ik nog geduld moet hebben...had er eigenlijk op gerekend dat ik eerder ongesteld zou worden en eerder met de clomid kon beginnen. Maar goed, nog eventjes geduld hebben dus...

Deel Deze Pagina