Hallo allemaal, Ik lees weleens mee, maar nooit actief gereageerd. Maar nu heb ik een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen! Precies 2 weken geleden heb ik mijn tweede IUI behandeling gehad, voor het eerst met Duphaston, omdat ik vaak last heb van spotting al lang voor mijn menstruatie doorbreekt. Ik slik hiervoor 1 tablet per dag. Ik heb tot dag 8 spotting gehad, maar daarna helemaal niet meer. Waarschijnlijk vanuit de baarmoedermond omdat de IUI niet soepel ging. Officieel moet ik morgen mijn laatste tablet slikken en ongesteld worden. Nu mijn vraag: tot op heden heb ik nog geen spotting gehad. Dus tot zover werkt de Duphaston goed. Weet iemand alleen of morgen gewoon mijn menstruatie doorbreekt, of pas een paar dagen na het stoppen met de Duphaston? Hopelijk kan iemand mij helpen!
Sowieso vind ik het (persoonlijk gezien mijn ervaring) vreemd dat je maar 1 tablet hoeft te slikken. Ik slikte er 3 per dag bij IUI en IVF. Puur om de LF te verlengen. Ik werd tussen de 4 a 7 dagen na het stoppen ongesteld.
Bedankt voor je reactie! Wellicht is het omdat ik het in natuurlijke cyclus doe zonder medicatie (behalve de Duphaston)? Of had jij dat ook? Ik lees bij meer mensen dat het een paar dagen duurt voordat de menstruatie doorkomt, maar omdat ik zo'n lichte dosering heb, was ik benieuwd hoe dat zat.
Heb bijna al mijn 13 IUI in natuurlijke cyclus gehad heb er maar 2 met clomid gehad dacht ik en pas de laatste 2 met duphaston. Daarna 2 ICSI behandelingen ook met duphaston. Andere 2 IVF had ik utrogestan.
2x duphaston in 3 maanden (zonder gesprongen ei overigens) 1x na 8d en 1x na 15d. Enkele jaren daarvoor 9d