werken met een depressie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ikke1984, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke1984

Ikke1984 Actief lid

17 jul 2008
    279
    0
    0
    Hallo,

Vorige week heb ik eindelijk aan mezelf toegegeven dat ik wel weer eens depressief kan zijn.. vorig jaar heb ik bijna 6 maanden thuis gezeten!
    Ik maak me nu ontzettend veel zorgen om de kleine.. maar voel me niet eens zwanger.. ben niet eens blij.. kan om elke scheet huilen en ben ontzettend moe.. heb er geen zin in.. uit bed komen smorgens om naar mn werk te gaan kost me super veel moeite.. ik zit gewoon echt niet lekker in mn vel.. eten doe ik ook erg slecht.. rugklachten beginnen al aardig te komen.. na het stofzuigen kan ik zowat niet meer van de bvank af komen.. morgen ga ik naar de huisarts maar ik weet toch wel dat het weer de zelfde symptomen zijn..
    nu heb ik sinds dit jaar een nieuwe baan en heb al behoorlijk veel thuis gezeten.. we hebben afspraken gemaakt dat ik 6 uur per dag werk met pauzes als ik die nodig heb.. maar ik moet om half 9 beginnen en moet daarvoor om 6.30 mijn bed uit om vervolgens om 07.15 in de trein te zitten en als ik naar huis ga stop ik om 15.00 en ben ik om 16.45 thuis.. zijn alsnog lange dagen..
    Ik weet gewoon niet hoeveel invloed het heeft op de kleine doe ik er nu al goed aan om minder te werken? of is dit eigenlijk nog te veel?
    kun jij me misschien een beetje advies geven of vertellen of dit veel invloed heeft op de kleine?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ikke1984,

ik denk dat je je niet al teveel zorgen moet maken om die kleine hoor, die red zich wel. Je moet gewoon goed voor jezelf zorgen. En als dat betekent de ziektewet of aangepaste werktijden (bv toch later beginnen) dan moet je dat gewoon doen hoor. Het is heel goed van je dat je het toch onderkent en hulp zoekt via de HA. Die kleine heeft veel meer aan een moeder die goed aan zichzelf denkt, dan dat je je schuldig voelt en ondertussen toch niet genoeg aan jezelf denkt. Wij zeggen altijd; wat goed is voor de moeder is goed voor het kindje. Ik zou het bespreken met de ARBO-arts en een gepaste oplossing zoeken. Wie weet ben je er dan al met een paar weken bovenop en kun je weer moet goede moed verder. Hopelijk heeft je HA je gisteren ook kunnen adviseren.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina