Wanneer zijn jullie voor een 2e/3e enz. enz. gegaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loetje88, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd wanneer jullie voor een 2e of 3e enz.enz. zijn gegaan?

Ondanks dat ik een hele zware zwangerschap en een helse bevalling heb gehad begint het nu langzaam aan na 4 maanden toch al wel weer te kriebelen. Niet dat ik nu meteen wil hoor maar ik had niet gedacht dat ik het nog aan zou durven. Na mijn bevalling heb ik het er echt een tijd moeilijk mee gehad hoe het allemaal is gelopen maar voor mijn gevoel begint het nu eindelijk een plekje te krijgen allemaal. Dit geeft mij weer moed voor de toekomst en stiekem ook al wel weer een beetje de kriebels voor die fase.

Mijn man en ik hebben het er al even over gehad en we willen na onze verhuizing in September wel weer beginnen. Dan is ons zoontje 10 maanden oud. Vorige keer was ik binnen 2 maanden zwanger maar ik verwacht dat niet persé nog een keer. Zou wel fijn zijn natuurlijk.

2. Elyn

Elyn Actief lid

3 feb 2013
    103
    0
    16
    NULL
    Overijssel
    Wij zijn bezig voor een tweede kindje sinds hij 1jr en 8mnd is.

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wij zijn bezig sinds januari voor de tweede en onze dochter is nu 2 jaar en 7 maanden

4. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Toen onze dochter 1,5 was begonnen we er weer aan te denken. Snel zwanger geworden wat we niet hadden gedacht

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.151
    113
    We hadden afgesproken weer bewust bezig te zijn met zwanger worden als onze dochter één zou zijn. Een paar weken daarvoor waren we wel al gestopt met anticonceptie. De reden hiervoor was dat het bij onze oudste dochter bijna een jaar duurde voor ik zwanger was. En nu ik raakte al zwanger voor haar eerste verjaardag

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Net voor ze 2 werd. Veel eerder hoefde voor mij niet. We wilden echt de tijd nemen om van haar alleen te genieten. En vind het fijn idee dat ze wat ouder is als baby komt. Meer zelfstandig.

7. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    We zijn voor de tweede gegaan toen onze dochter 11 maanden was, mocht niet eerder ivm keizersnede. Direct zwanger geraakt. Nu zijn we net bezig voor de derde. Oudste is ruim 4, jongste ruim 2,5.

8. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Toen hij 1 was ... hij is inmiddels al 2.5 dus duurt erg lang helaas!

9. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ha alsof je mijn verhaal verteld! 🙈 Bij mij kan het ook allemaal niet snel genoeg gaan. Voor mn lichaam is het verstandig dat we nog even wachten maar mn hart zegt toe maar weer!

10. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Oudste was 6 mnd toen het begon te kriebelen voor nr 2. Toen ze 8 mnd was zijn we gaan proberen. Ronde 1 meteen raak :)

11. Prj

Prj Niet meer actief

Bij 2 maanden kriebels 2e ronde raak en er zit exact 13 maanden tussen.

Voor nr 3 kriebelde het rond de 5 maanden 2e ronde raak en er zit 15m2d tussen.

De jongste wordt volgende maand 2 en zitten nu in ronde 1 voor nr 4. Zit inmiddels op cyclusdag 40 en helaas nog niets te bekennen qua zwangerschap en menstruatie...

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.239
    1.892
    113
    Vrouw
    Tijdens de bevalling zei ik: in geen 100 jaar meer ;)
    Maar t ging uiteindelijk toch weer kriebelen.
    Toen was zoontje 1.5jr oud. Maar toen zat mn partner ook werkeloos thuis, dus geen goed moment. Daarna ging t erg slecht met mn moeder, zei is vorig jr overleden aan kanker.
    We waren het rond die tijd wel al aan het proberen maar door de stress lukte het niet (denk ik)
    Nu zijn we een jaar verder en is het nog niet gelukt (wel 2 miskramen)
    Zoontje wordt in Dec. 4jr.
    Had gehoopt dat er minder leeftijd zat tussen hem en zn broertje/zusje maar je hebt t helaas niet voor het zeggen.
    Hopelijk is het snel raak.
    Ergens denk ik wel dat t fijn is, als er een nieuwe baby is, dat de oudste naar school gaat en wat zelfstandiger is, je hebt je handen een beetje vrij.

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    We hebben vijf jaar op mijn zoontje gewacht, toen hij ongeveer 10 maand was hebben we ons bij de fertiliteitspoli gemeld voor een cryo terugplaatsing. We hielden rekening met het feit dat het meteen zou kunnen lukken, maar we gingen er eigenlijk vanuit dat het weer een lang traject zou worden. De verrassing was dan ook groot dat de eerste cryo was blijven plakken en ik een week voor mijn zoon zijn eerste verjaardag positief testte!

14. Puckeltje

Puckeltje Niet meer actief

Wat heftig zeg! Petje af! Ik hoop voor jullie heel snel raak! 🍼

Hier word zl in april 3 en zitten in ronde 1...

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hebben met een half jaar besloten dat een eventuele tweede vanaf dat moment welkom was en hadden we er niet teveel tijd/aandacht aan besteed omdat het gewoon altijd wel even duurt (en vooral bij mij). Met twee jaar en een maand was ik in verwachting van nummer 2. Ik had er niet eens meer bij stilgestaan en was serieus even in shock.

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wij zijn toen onze zoon 9 maanden was begonnen voor een tweede. Toen meteen zwanger.
    Toen onze dochter 1 werd zijn we begonnen voor een derde. Helaas nu al een aantal miskramen verder. Ze is inmiddels 1.5.

17. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Wij ook toen onze zoon 7 maanden was, kijken of het via de natuurlijke weg kon. Met 9 maanden weer IUI gedaan en nu zwanger van nr. 2!

18. 2boyss

2boyss Actief lid

29 jan 2015
    133
    13
    18
    NULL
    NULL
    Na de eerste verjaardag van de boys :)

19. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Bij onze eerste zoon na 6 maanden weer begonnen. Was na 2 maanden raak.

Nu rond augustus weer. Kiezen er toch voor om er iets langer tussen te laten, maar niet teveel.

20. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Toen dochter 9 maanden was gestopt met de anticonceptie, en positief getest toen ze 13 maanden was.

Deel Deze Pagina