samenlevingstest

Discussion in 'Zwanger worden' started by danielle2911, Apr 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi,

even een vraag: wij zitten sinds deze maand ook in de MMM. Vrijdag ben ik voor een samenlevingstest geweest. Toen bleek dat we te vroeg waren (slijm nog niet helder genoeg... :rolleyes: ) dus vandaag (dinsdag) weer en wederom te vroeg. In mijn slijm zagen ze maar enkele dode zaadcellen, dus voor een echo om te kijken of er wel een eitje groeit en dat was gelukkig zo :D . Nu moet ik donderdag weer heen. Mijn vraag is eigenlijk of die (evt) zaadcellen wel evengoed op dat eitje blijven wachten? Ik vond het zo raar dat er alleen dode celletjes in dat slijm zaten :( . Iemand een idee?

Daan

2. Dorientjuh

Dorientjuh Niet meer actief

Pff sorry hier weet ik echt helemaal niks van af

3. sookie

sookie Fanatiek lid

Dec 13, 2007
    1,727
    0
    0
    Middelrode
    Je moet zoiezo de avond voor die test weer voor zaadjes zorgen. Bij mij plande de gyn de test zo dat ik op dag 14 zat (eisprong-dag) en we moetsen de dag van te voren klussen zodat er "vers" zaad anwezig was. En ook die ronde ben ik zwanger geraakt, dus, tja, ik denk dat die dode zaadjes niet veel meer helpen, maar de nieuwe zaadjes.. die zijn er dan precies op tijd!

:) Vergeet niet, zo'n test kan niet slecht uitvallen, ook als ze geen zaadcellen in het slijm vinden, betekent dat nog niet dat de zaadjes niet al in je baarmoeder zijn (onderweg naar je ei :) )

Succes donderdag!
    Knuf Sookie

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Samenlevingstest... Praat me er niet van. Afgelopen zaterdag moesten wij heen (mijn vriend gaat altijd met mij mee, de lieverd). Vrijdagnacht moesten wij tussen 23.00 en 03.00 uur verplicht aan de klus. Nu is het ook nog eens zo dat mijn vriend onder druk bijna haast niet kan klaarkomen. Maar na een hoop gedoe, toch gelukt. Zaterdagochtend naar de gynaecoloog (een waarnemer, niet onze eigen). Zij heeft die test gedaan. Geen enkele zaadcel gevonden :cry: ...Afgelopen maandag is de samenlevingstest nog eens herhaald (dus moesten wij 's ochtends weer aan de klus). Weer geen zaadcel aangetroffen.

Mijn slijm blijkt te troebel, de PH-waarde is te hoog en ik heb waarschijnlijk een micro-infectie. Het gevolg is dat ik, zodra ik ongesteld ben, een antibioticumkuur + hormoonkuur moet innemen, 10 dagen lang. Ik zal die maand ook geen eisprong krijgen. Op cyclusdag 9 moet ik dan weer naar de gynaecoloog om te kijken of de kuur aanslaat en op dag 10 moeten wij nogmaals voor een samenlevingstest.

Ik weet niet of de zaadjes in jouw geval op een eitje blijven wachten. Heeft dus helemaal met de kwaliteit van het slijm te maken. Dat blijkt in mijn geval maar weer...

Jij veel succes in elk geval!

5. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    lieve dames nou is mijn vraag wanneer doen ze een samenlevings test?
    bij een vriendin van mij willen ze het pas doen wanneer ze over een half jaar nog steeds niet zwanger is(ze is inmiddels ruim een jaar bezig!)alle andere testen waren goed.jah haar man moest stoppen met roken omdat zijn zaad iets te traag was.maar verder alles dus goed.maar ben nu dus bang dta ze mij straks ook terug sturen.

6. sookie

sookie Fanatiek lid

Dec 13, 2007
    1,727
    0
    0
    Middelrode
    Bij mij was de samenlevingstest een onderdeel van de standaard vruchtbaarheidsonderzoeken. Maar ik heb er ook op aan moeten dringen, om reden dat mijn gyn er geen toegevoegde waarde in zag. Omdat het volgens haar geen uitsluitsel geeft (wat ik in mijn voriige berichtje schreef) Maar voor ons was het toch een belangrijk iets, en heb er net zo lang overgehad tot het geregeld werd.
    Aandringen dus, als ze het graag wil! En jij ook! Mijn ervaring is dat de gyn het wel prettig vind als je zelf ook het eea weet en vraagt.

Knuf Sookie

7. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    dank je wel meid!
    ik wacht eerst af wat de huisarts wil.
    omdat ik dus een verleden heb omtrend zwanger worden.
    maar idd ga er dan wel op aan dringen hoor.
    bij mij zouden ze het er zelfs op kunnen gooien omdat ik nog maar 23 ben.

die vriendin twijfeld gewoon aan de uitslagen vandaar dat ze die nog wil want verder was dus alles goed.maar dnek dta het ook met haar rokende man te maken heeft!

8. sookie

sookie Fanatiek lid

Dec 13, 2007
    1,727
    0
    0
    Middelrode
    @ Snippie, meid, Die vent van mij rookt ook.. maar volgens mijn gyn heeft dat geen noemenswaardig effect op de vruchtbaarheid van de man.. Ik denk eerder dat het vaak een samenloop van verschillende kleine oorzaakjes is, waardoor het zwanger raken niet lukt. En of stoppen met roken dan helpt, tja, ik weet niet of de stress van stoppen met roken goed is ;)

Oja, enne bij de huisarts ook geen afwachtende houding aannemen maar duidelijk zeggen wat je wil! HA's willen nog wel eens de neiging hebben te bagatelisen, terwijl het voor jullie wel een issue is. En of je nou 23 of 29 bent, jij/jullie willen nu een kind en da's het belangrijkste, niet of de HA vind dat je nog jong bent en dus tijd zat.

Knuf Sookie

9. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    tanx meissie.

ik baal er wel van dat ik niet een maand ereder ben gegaan toen hadden we een leuek vervangende arts die heeft mij ook heel goed geholpen om mijn vmk te verwerken!hoe vroeg het ook was ik was er helemaal stuk van!en nog heb ik er soms erg veel moeite mee.
    maar zei advieserede uit izch zelf dat ik naar der toe moest komen.
    nu heb ik weer een vervangende arts ook een vrouw heb haar nog nooit gezien dus ben benieuwd.maar heb gelukkig altijd wel em mondje klaar.heb helaas heel wat medice bage gehad!dus moest wel.wel weer een voordeel zo is het iets minder moeilijk om te vertellen wat je wilt.
    en over die vriend wta raar zeg:haar gyn zei dus dat die zwmmers te langzaam zijn en dat het mss daar aan licht.nou jah we zien wel.ergens heb ik zwaar het gevoel dat ze zwanger is:D!vrijdag ga ik naar der toe dus kijken of me gevoel waar is.Ik gun het haar heel erg!

10. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Wat een reacties! geweldig hoor :D , het is zo fijn om te merken dat je niet de enige bent. Bij mij kwam de gyn. zelf met het idee. Volgens mij is dat standaardprocedure. Wij hebben overigens netjes de avonden voor de testen geklust, vandaar dat ik er verbaasd over was dat er geen levende cel te zien was :( ...Gelukkig deden ze na de test meteen een inwendige echo en daarop was te zien dat er wel een nieuwe eicel aan het rijpen was. Omdat ze tussen die onderzoeken altijd een dag overslaan hoef ik donderdag pas weer heen. Nu maar hopen dat ie niet al gesprongen is tegen die tijd. Op die echo was trouwens ook te zien dat het eitje in mijn 'goeie' eierstok zat (er is er 1 beschadigd door endometriose). Wat adviseren jullie nu? Gewoon ook vanavond aan de klus of er netjes een dagje tussen laten zitten? ;)

Daan

11. sookie

sookie Fanatiek lid

Dec 13, 2007
    1,727
    0
    0
    Middelrode
    Hey Danielle, Je staat er hier nooit alleen voor!! En het is idd standaard in de vruchtbaarheidsonderzoeken, maar niet verplicht, vandaar mijn advies aan snippie om er op aan te dringen als je er een wil.

Maarre, lekker aan de klus!! Uiteindelijk heb je er maar eentje nodig ;) Dus dan is het niet zo erg dat er wat minder zaadjes zijn door het elke dag klussen ipv om de dag. Het zou zonde zijn als je eitje besluit om morgen al te springen, zeker nu je gezien hebt dat ie nu aan de goeie kant zit, om deze ronde voorbij te laten gaan voor een SLT !!
    Enne, als je nu gaat klussen en dan pas morgenavond laat weer, zit er al weer meer als 24u tussen, en meer als 24u is 2dagen! ;)
    Altijd van de zonnige kant bekijken!!

Knuf Sookie

Share This Page