Ik ben dus zon muts die zich altijd overal druk om maakt. Maar heb toch even een geruststelling nodig. Ben nu 33+3 zwanger. Vorige week donderdag uit eten geweest, een salade besteld vegetarisch waar kaas op zat. Ik denk geitenkaas of feta. Maar weet dit niet zeker. Ben helemaal vergeten te vragen of de kaas gepasteuriseerd was. Sinds zondag wat keelpijn, maandag hoesten en snotteren en vandaag echt flink verkouden. Ik heb geen koorts maar voel me ook niet echt fantastisch. Nu maak ik mij dus zorgen. Was het geen rauwmelkse kaas, is dit een gewone verkoudheid of toch een listeria besmetting? Wat zouden jullie doen? Maak ik mij echt druk om niets?
@Anniek88 Misschien even het restaurant bellen om het alsnog te vragen? Hopelijk kunnen ze je gerust stellen! Verkoudheid heerst enorm hoor, dus dat zou het ook gewoon kunnen zijn, maar snap wel dat je je druk maakt
De symptomen van lysteria / lysteriose zijn diarree, braken, misselijkheid, buikpijn en koorts. Daar heb je dus last van begrijp ik? Verkoudheid heeft er niks mee van doen namelijk.
Je kreeg na 3 dagen pas klachten van je verkoudheid. Ik denk zelf dat het niks met het etentje te maken heeft. Zou eerder denken aan wisselvallig weer van de laatste tijd. Je kan natuurlijk altijd bellen naar het restaurant maar daar heb je niet zoveel meer aan. Voel je de baby nog goed? Andere klachten naast verkoudheid? Mocht je het niet vertrouwen gwn he vk bellen.
Ik denk idd dat het totaal los staat. Heb her restaurant gemaild, toch even qua geruststelling. Baby beweegt goed, geen klachten anders dan maagzuur en moeheid door het slechte slapen. Gewoon even uitzieken denk ik dus.
Geen diarree eerder obstipatie, 1x gebraakt van maagzuur, geen buikpijn en koorts. Alleen wat spierpijn na zwemmen maandag. Oké ik geloof dat ik gerustgesteld ben .
Nouhouuuu ik had het niet over verkouden door listeria . Ik bedoel natuurlijk griepachtige verschijnselen obv listeria. Restaurant heeft teruggemaild dat alles gepasteuriseerd is.