Menstruatie na OHSS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Narcisje, 1 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Ik heb 15 mei een punctie gehad van 25 follikels waarbij 21 eicellen zijn geoogst. Ik heb daarna OHSS ontwikkeld zonder terugplaatsing en heb toen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. 10 dagen na de punctie werd ik ongesteld, netjes op dag 27... maar sindsdien is het rustig en het voelt ook niet alsof m'n menstruatie er aan zit te komen. Wel heel frustrerend want ik wil door!

Ik zit inmiddels op dag 38 en ik heb ruim 2 weken geleden een controle echo laten maken waarop m'n rechter eierstok er weer normaal uitzag en links nog ietsje vergroot was, en er was een beetje vocht te zien wat waarschijnlijk kwam door een gesprongen follikel.. Maar ik zou denken dat ik dan ondertussen al wel ongesteld zou moeten zijn en dat is niet zo.

Iemand ervaring met een veranderde cyclus na OHSS en hoe lang duurde het bij jou voordat het weer normaal werd?

2. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Geen specifieke ervaring na OHSS, maar in de rustmaand na een punctie duurde mijn cyclus altijd plots een pak langer... M'n lichaam was altijd ontregeld na die hoge dosis hormonen. Frustrerend is het zeker, want je wilt idd zo snel mogelijk door hé. Hopelijk breekt het snel door!

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Na een punctie is je lijf gewoon ontregeld is heel normaal dat je cyclus dan van slag is. Komt ook niet specifiek door ohss.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Ik heb 4 puncties gehad en de vorige keren had ik dit niet dus ik denk dat het wel door de overstimulatie komt.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Dat is dan toeval geweest, je cyclus is namelijk helemaal stil gelegd en nu moet je lichaam het weer allemaal zelf oppakken. Net zoals na het stoppen met de pil bijv.

Deel Deze Pagina