Wie heeft er ervaring met Duphaston? Ik lees dat vrijwel iedereen Primolut krijgt om de menstruatie op te wekken... Dit was het advies van mijn gynaecoloog toen ik na 40 dagen nog niet positief teste (en ook niet ongi werd) na de eerste ronde clomid.. Het advies is na dag 42 een zwangerschapstest te doen. Als deze negatief is starten met de duphaston en bellen als de bloeding komt om een afspraak voor een echo te maken en de dosering voor de clomid te horen (waarschijnlijk 100 clomid dd.)
Ik heb ook Duphaston gekregen, heb het 12 dagen moeten slikken om de menstruatie op te wekken. Menstruatie brak bij mij door op dag 5 na de laatste pil! Ik reageerde echt vreselijk op Duphaston.. Bijwerkingen waren bij mij erger dan die van Clomid Niet echt een positieve ervaring dus.. Sorry! Maar, aan de andere kant; Ik zou het zo nog 20 keer opnieuw doen hoor, dus het is ook niet echt verschríkkelijk. Ik werd alleen vreselijk emotioneel, boos om de meest stomme dingen, dat soort dingen.
Ik heb ook duphaston gehad, 10 dagen slikken en een week na de laatste pil ongi. Heb er ook wel last van gehad, qua hormonen enzo.. Maar dat heb ik bij clomid ook en waarschijnlijk bij alle hormonen due extra naar binnen gaan! Succes!
duphaston zie ik als een middel om de boel weer even schoon te krijgen. Clomid is om de eieren rijp te laten worden zodat ze hopelijk vanzelf gaan springen. Wat er dus gaat gebeuren is als er niets zit (negatieve test) dan wordt de boel opnieuw schoongemaakt zodat je aan een nieuwe rond Clomid kunt gebruiken...
Dank voor jullie antwoorden! Vraag me af of ik hiermee moet beginnen of toch nog een weekje afwacht of mijn ongi niet vanzelf komt... Ik heb een setje met 14 pilletjes gekregen waarbij ik 2 pillen per dag moet nemen. Hebben jullie ook een dubbele dosis per dag genomen?
Ik hoefde er maar eentje per dag te slikken.. Zou wel nu beginnen als ik jou was! Dan weet je écht zeker dat je binnenkort verder kunt. Als jij 2 pilletjes per dag slikt, ben je dus ook klaar in een weekje. Datzelfde weekje wat je anders misschien voor niets aan het afwachten bent
wat Shaddixxx zegt, begin zo snel mogelijk, maar test wel even eerst voor je eraan gaat beginnen!!! Als je twijfelt kun je natuurlijk ook een paar dagen later beginnen, maar ja als je negatieve test krijgt kun je ervan uit gaan dat deze ronde niet gelukt is Dan is het misschien maar beter om opnieuw te beginnen met een nieuwe ronde...
Jullie hebben ook gelijk. Ik ga denk ik morgen beginnen! Het heeft idd geen zin om het steeds uit te stellen..doe ik morgenochtend mijn laatste testje, het is nu ook alweer een paar dagen geleden...dan is het even niet anders. dank voor jullie reacties!
Ook ik heb Duphaston gekregen. Een kuur van 10 pilletjes... Hierna werd ik na ongeveer een week ongesteld als ik het met goed kan herinneren... Ik moest elke dag 1 tablet slikken. Zelf heb ik eigenlijk niet zoveel bijwerkingen ervaren met Duphaston. Behalve dat ik iets korter af was..maar dat viel reuze mee. Andere mensen merkten niks aan mij. Mijn vriend een beetje... haha.. Daarna heb ik Clomid 50 mg gekregen ( ook hiervan geen last van bijwerkingen ) en zie het resultaat.... Morgen alweer 24 weekjes zwanger van een 2 eiige tweeling Idd morgen gewoon beginnen... Ik moet wel zeggen dat ik een echo's van tevoren heb gehad... dus eigenlijk zeker wist dat ik niet zwanger was ( kan ook niet he zonder eisprong ) Succes meid!