Sperma onderzoek?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door naatje218, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Ik ben vandaag bij de gyn geweest en hij wil het nog 2 maanden aankijken of ik een normale nette cyclus krijg zoniet dan ga ik aan de clomid.. Maar nu moeten we as donderdag ochtend om 8 uur sperma inleveren.. nu hebben mijn vrien en ik het al 10 dagen dan niet gedaan ivm ziekte en nu ongi, heeft dat slechte effect op de sperma.. Je moet minstens 4 dagen van te voren onthouding hebben..

En nu heeft hij woensdag avond een feestje, waar hij wel 3 biertjes drink denk ik> Is dit erg slecht voor het onderzoek?

gr naatje

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Tja, ik zou denk ik persoonlijk niet gaan drinken.
    Lijkt me in ieder geval nooit beter worden door een paar biertjes.
    Misschien maar een keertje niet drinken?
    Succes!

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

mmmm ik zou ook niet (teveel) drinken. Wij moesten 2 tot 3 dagen onthouding hebben bij het zaadonderzoek bij mijn vriend. Misschien dat je vriend vandaag/vanavond nog even een feestje voor 1 persoon moet organiseren, zodat je donderdag op 2 dagen onthouding zit.... snap je wat ik bedoel? :oops:

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    opbellen en een ander afspraak maken meid, als jullie het al 10 dgn niet gedaan hebben en vanaf nu ook niet meer mogen (ivm onderzoek) heeft het onderzoek weinig zin en zul je niet raar op moeten staan te kijken als je een "slechte" uitslag krijgt...

ik zou je adviseren morgenochtend direct op te bellen, te zeggen hoe en wat (al 10 dgn geen sex, en dan ook nog eens die onthouding) dat jullie voorafgaand aan het onderzoek 2 wkn geen sex hebben gehad.....

dus tja kijk wat je met deze info doet, je kan het zo laten en het op het formulier invullen dat jullie al een bepaalde tijd geen sex hebben gehad, maar ik zou persoonlijk opbellen en uitleggen hoe en wat zodat je zeker weet dat het onderzoek goed gedaan wordt, en dat de uistlag ook "goed" zal zijn....

gr.smoekie

succes meid

5. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Tja het is moeilijk, nou donderdag zit het op 10 dagen... Vorige week zondag laatste keer dus donderdag 10 dagen..

Ze willen een onthouding van 2 tot 4 dagen, dus vanavond heeft ook geen zin want dan is het korter dan 2 dagen..

Ik lever het wel in donderdagmorgen en zal erbij zetten hoe of wat.. Is het slecht dan lever ik na 2 weken weer een potje in, werk er zelf dus dat is geen probleem..

groetjes

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij moesten ook minimaal 2 en maximaal 7 dagen onthouding hebben.

Zou idd niet gaan drinken en anders een paar biertjes

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey naatje,
    wij hadden hetzelfde. bij ons zat er ook 10 dagen tussen, dus mijn vriend heeft gebeld of dat een bezwaar was en dat was niet zo. er was één score niet helemaal goed dus toen heb ik nog aan de gyn gevraagd of het door die 10 dagen zou kunnen komen, maar dat was volgens hem geen probleem!
    je vriend zou ook even kunnen bellen wat ze bij dat lab adviseren over 10 dagen geen zaadlozing.
    en wat die biertjes betreft, sperma heeft een cyclus van 90 dagen dus een paar biertjes kunnen nu denk ik ook geen kwaad.

in het ergste geval is de uitslag slechter dan wat het had kunnen zijn en maak je je meer zorgen dan nodig. als je dat graag wil voorkomen, dan kun je de afspraak verzetten (maar in je vruchtbare periode is ook niet handig!)
    succes ermee!
    liefs, lauwie

Deel Deze Pagina