Aan PCO'ers

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Soetjeee, 1 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Hallo allemaal,
    Heb voor het eerst clomid( 50MG) gebruikt en vandaag op CD 13 een follikelmeting gehad. Er was niet veel te zien. De grootste was 10 mm. Nou is mn vraag kan de folikkel nog doorgroeien? Of moet ik me erbij neerleggen dat de clomid helaas niet heeft aangeslagen? Wie had dit ook en heeft uiteindelijk toch een eisprong gegkregen?

2. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Moet woensdag terug om te kijken of de follikel is doorgegroeid

3. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Niemand?

4. LilyB

LilyB Niet meer actief

Hoi, als het goed is groeien ze nog door, zou kunnen dat je eisprong later in de cyclus is.
    Ikzelf heb ook pcos en zit nu na 7jr weer terug op clomid maar bij mij is alleen progesteronbepaling op cd25.
    Wil je bij deze succes wensen!

5. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Heel erg bedankt! Ja mijn gynaecoloog zei ook dat het zou kunnen doorgroeien. Ik heb van mezelf altijd lange cyclussen gehad dus kan zijn dat ik ook gewoon een trage eicelreiping heb.

6. LilyB

LilyB Niet meer actief

Uit ervaring weet ik dat je niet per se een “normale” cyclus hoeft te krijgen als clomid aanslaat. Mijn gyn zei dat je max 10 dagen “overtijd” mag zijn, dus een cyclus mag niet langer dan 42 dagen duren. Dus kan goed zijn dat je pas rond cd 19 een volgroeid eitje hebt, wie weet word dan je little fase wel wat korter (maar hoeft niet)
    Voorlopig zou ik er gewoon positief over blijven denken, ookal begrijp ik als geen ander dat het niet altijd even gemakkelijk is. Moet je nog terug voor een nieuwe meting?

7. LilyB

LilyB Niet meer actief

Sorry, bedoelde Lutale fase

8. Arlo

Arlo Actief lid

29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Ik ben zwanger geraakt dankzij clomid. Ik heb de pillen geslikt op dag 3 tm 7 en op dag 18 had ik een eisprong. Op dag 11 had ik de eerste follikelmeting en toen had ik drie follikels, eentje van 12, eentje van 10,5 en eentje van 10 precies. Uiteindelijk zijn ze alledrie doorgegroeid, twee dagen later waren ze alledrie flink gegroeid. Even uit mijn hoofd 14, 15 en 16 mm. En nu zwanger van een tweeling. 10 mm op dag 10 kan nog wel doorgroeien hoor! Mijn eisprong was pas op dag 18 of 19.

Rosa5 vindt dit leuk.
  9. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Ehm ik moet a.s woensdag weer terug om te checken. En ja idd dat wachten is echt supermoeilijk

10. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    O
    Oh dat is idd fijn! Ik had trouwens op cd13 10mm en niet op cd10. Maar nu weet ik dus dat je eisprong ook later kan komen met clomid. Ik hoop dat mijn enige follikel van 10 mm toch doorgroeit haha.

11. Arlo

Arlo Actief lid

29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Oh sorry verkeerd gelezen! Ik duim voor je dat er een mooi eitje gaat springen!

12. Soetjeee

Soetjeee Lid

27 apr 2018
    56
    9
    8
    Bedankt! Ik hou je op de hoogte :)

13. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Kan zeker nog groeien, geduld! ;)
    Ik ben ook zwanger geraakt met clomid in 2017. Ook pco en verder gewoon gezond. Mijn eisprong was op dag 16. Had 1 follikel en die was ook meteen goed, eerste ronde zwanger.
    Ik ben langzaam aan het nadenken over een tweede. Ergens zou ik heel graag 3 kindjes willen, maar ik zie het niet zitten eigenlijk om nog 2x dit traject te moeten gaan doen. Vorige keer heeft me genoeg frustratie gekost. Al hoef ik dit keer niet eerst een jaar te proberen.. maar mijn zwangerschap was ook verre van een roze wolk.
    Ik zei voor de grap tegen mijn man, als het nou een tweeling zou worden dan is het helemaal klaar, perfect, probleem opgelost! :p
    Ik heb gelezen dat je een hogere kans hebt met clomid op een tweeling. Ik heb ook ergens gelezen dat de gyn het kan faciliteren om voor die tweeling te gaan. Heeft iemand daar ooit van gehoord? Moet je dan meer clomid slikken, of juist iets anders doen? Puur uit interesse ben ik me daar wat over aan het verdiepen :)

14. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Als ik het goed begrijp is het je eerste kuur chlomid?

Ja natuurlijk kan het doorgroeien. Maar het kan ook zijn dat de eerste keer niet aanslaat. Of dat je iets hogere dosering nodig hebt. Bij mij sloeg 50 en 100 nu niet aan bij de hoogste dosering kreeg ik 1 eitje en werd ook zwanger. Eisprong op 17 dagen. Het is een uitzoek werkje en kan soms moeilijk zijn om te accepteren dat niet iedere kuur resultaat geeft. Wees je bewust van dat het niet gelijk kan lukken en dat het je ook meerdere stappen kan kosten, zodat je niet jezelf door teleurstelling ontmoedigd. (Tipje)

Deel Deze Pagina