duplex vaten onderzoek

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Moon, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon

    Moon Lid

    9 okt 2005
    5
    0
    0
    callcentermanager
    westkapelle
    Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een duplex vatenonderzoek. Ik ben inmiddels bijna 36 weken zwanger en heb last van een grote spatader aan de binnenkant van mijn knie. Omdat de verloskundige dit ook wel erg groot vond werd er een onderzoek gedaan.
    Nu vertelde de dame in het ziekenhuis dat ik in mijn andere been een probleem heb met de dieper liggende vaten en dat de bloedvaten in deze knie lek zijn. Voor de bevalling hoef ik mij niet druk te maken maar ik heb wel kans op trombose. Wat ik van trombose heb gelezen daar wordt je niet rustig van. Hebben jullie ervaring met dit soort klachten?
    Ze sprak over ontstolling na de bevalling? En lekkende vaten, moet dat dan niet op een of andere manier bestreden worden?
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi moon,

    Het is verstandig om met je verloskundige en eventueel een gynacoloog over het plan ivm bloedverdunners in het kraambed. Het lastige is dat je op dit moment weinig aan je vaten kan doen omdat door de zwangerschap je vaten slaper zijn onder invloed van de zwangerschaps hormonen.
    Overleg het met je verloskundige of gynaecoloog!

    Imke
     

Deel Deze Pagina