Duplo alles bij elkaar of apart?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb bij de geboorte en verjaardag van mijn zoon (nu 14 maanden) een heleboel duplo gekregen. Daar ben ik erg blij mee want ik vind dat heel leuk speelgoed.
    Nu vroeg ik me af of jullie gewoon al die verschillende duplo blokken in een grote krat kiepen of proberen jullie de verschillende dozen (ik heb bijv de dierentuin, een politieauto, dierenkliniek) apart te houden?

Apart lijkt me handiger omdat je dan precies de blokjes bij elkaar hebt om bijv de dierenkliniek te bouwen aan de ander kant denk ik dat het onbegonnen werk is?

Hoe doen jullie dat?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Goeie vraag en ik lees mee. Wij vieren morgen de verjaardag van onze zoon en heb ook veel duplo gevraagd :D. Ik dacht er persoonlijk zelf aan om het in een grote bak bij elkaar te gooien maar ben benieuwd hoe anderen dat doen;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier zit alles gewoon in een grote plastic Curver bak :).

Aiden heeft sinds een paar maanden pas echt de Duplo ontdekt en bouwt het liefst torens en dergelijke op de bouwplaat.

Finley gooit en smijt er het liefst nog mee. Af en toe probeert hij twee stukjes op elkaar te zetten zoals broer doet, maar dat lukt hem nog niet goed.

Over een paar jaar beginnen we aan Lego, maar ik zit daarbij wel te overwegen om een vakjeskist of iets dergelijks aan te schaffen voor de verschillende stukjes. Lego is namelijk stukken kleiner en als je dan iets moet zoeken wat je nodig hebt......:$

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik denk dat het niet te doen is om alles uit elkaar te houden, tenzij je er zelf de regie op houdt. Dus de ene keer de ene doos met inhoud en de andere keer de andere doos. Dus alles apart houden. Vraag is echter wie je daar een groot plezier mee doet ;). Ik zou zelf alles apart willen houden, maar dat is meer mijn perfectionisme en controledrang. Denk dat het voor de kindjes niks uitmaakt, gewoon lekker alles door elkaar, lekker spelen ;).

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb ook al zitten denken om aan de binnenkant van de blokjes per soort doos een klein gekleurd stickertje te plakken (net als bij de takken van een nepkerstboom). Maar dit vond ik wel erg ver gaan voor een paar duplo blokken :D.

Ik denk inderdaad dat het voor mijn zoontje niks uit maakt maar ik vind het zelf wel fijn om het per doos te bewaren :D

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben alles door elkaar.

Het is ander geen doen gezien de hoeveelheid die we hebben en een gedeelte is al jaren oud, komt van nichtje/neefje.

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Slim zeg! Maar inderdaad wel wat perfectionistisch :D:D

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is dit serieus een vraag?

Okay... voor mij zit het knappe van duplo en lego in het feit dat het niets is maar dat je er alles mee kan maken. Het feit dat het aangeboden wordt als dierenkliniek is voor mij Eigen al een domper. Dat zet je dus één keer in elkaar en daarna maak je er allemaal andere dingen van. Anders kan je net zo goed een kant en klare dierenkliniek kopen. Alles bij elkaar dus.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Hier gaat alles door elkaar. Ik vind het juist leuk als ze straks met eigen fantasie iets nieuws bouwen ipv precies het plaatje op de doos..

Mijn dochter heeft voor haar tweede verjaardag het duplo huis gekregen en dat staat wel apart op de kast, hoewel het al diverse verbouwingen heeft ondergaan ;) maar we gebruiken ook blokjes uit de 'algemene bak' om er bij te bouwen. We hebben ook de hello kitty trein en mijn vriend bouwt hele tunnels etc met de andere blokken :D nou leuk toch?

10. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Alles bij elkaar.
    Bedenk je eens wat je straks leuker vindt: een kind wat straks voor de 541ste keer hetzelfde gebouwtje heeft gebouwd, of een kind wat alweer trots komt vertellen dat ze een "speeltuin/kermis/garage/bouwmarkt" (zo maar wat creaties die hier voorbij komen) heeft gemaakt, inclusief dinosaurussen, hondjes, zwaailichten, draaibloemen :)?), hekjes, deurtjes, ramen enz. Geloof me, daar heb je veel leukere gesprekken over met je kind dan over die voorgekookte creaties.

En serieus, duplo blokjes bestickeren....? Dat dat überhaupt in je opkomt:p

11. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Hier laatst alle duplo gesorteerd poppetjes en klein spul in bak 1 auto's trein etc in bak 2 en stenen en daken muren ect in bak 3. Het is een week zo geweest en daarna zat alles weer door elkaar. Mijn middelste bouwde gisteren een flat door vanalles te gebruiken( dak van het poppenhuis muren van de dokterspost etc

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,4 KB
      Weergaven:
      8
  12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Het leuke van duplo is juist met fantasie creeeren! In een grote bak dus en laat die stickers maar op je curverdozen zitten. Van de week kwam onze oudste mij trots zijn 'haven' laten zien, met hele creatieve gebouwen, trappen, boten en aanlegsteiger. Superleuk juist

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lekker alles in 1 bak gooien!:D Vanmorgen nog een prachtig huis met m'n zoontje gemaakt met op het dak een kassa en benzinepomp. Het is wel leuk om de voorbeelden die in de doos zitten te bewaren, zodat je het nog eens na kunt bouwen.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Bij elkaar! De trein hebben we wel apart.

Over dat steeds hetzelfde huisje maken, gebeurd hier ook wel hoor maar daarna spelen ze er een fantasiespel mee. Ook niks mis mee.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Voor onze kinderen is het onbegonnen werk gebleken om alles uit elkaar te houden. Ik heb het wel geprobeerd, want ik hou van orde, maar zij vinden het juist het leukst om iets anders te maken dan wat het eigenlijk zou moeten worden. Dus toen werden er toch onderdelen geleend uit andere setjes en uiteindelijk zat alles door elkaar. Idem met Leo.
    Ik heb wel nog een paar van die kartonnen platen bewaard, waarop staat hoe de set eruit zou moeten zien, dus als we willen kunnen we het wel weer opbouwen. Maar in de praktijk bouwen ze gewoon het liefst wat ze zelf willen.

Een vriendje van mijn zoon is trouwens wel zo. Die bouwt iets van Lego en laat het dan zo. Dan gaat hij er mee spelen. Mijn zoons geven meer om het bouwen zelf, dan om het ermee spelen.

16. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben alles in een grote bak. Wat je eventueel kunt doen is de plaatjes van de dozen bewaren. Als je dan persé een gebouw na wilt maken dan laat je je kind eerst de juiste blokjes bij elkaar zoeken.

Maar wat anderen ook al hebben gezegd: het is nog veel leuker als je kind uit eigen fantasie iets bouwt.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Alles in 1 grote bak.

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dit dus.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon in 1 bak. Goed voor de creativiteit.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.174
    113
    hier zit alles bij elkaar. Ook dingen van mp gekocht, geen sets maar gewoon een verzameling zeg maar. Enigste wat ik van duplo nu nog apart heb is de doos die uk kreeg bij dr geboorte. Die blijft dicht tot ze er zelf wat mee kan maar zal daarna ook rap in de bak verdwijnen denk ik ;)
    Kunnen ze heerlijk hun fantasie in kwijt, bouwen zonder voorbeeld

Deel Deze Pagina