Baby 16 weken, na uur weer wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MariskaM, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariskaM

MariskaM Lid

22 okt 2010
    36
    0
    6
    Vrouw
    Stadskanaal
    Hoi ,

Mijn dochtertje van 16 weken slaapt steeds maar een uurtje, en word dan weer wakker. Alleen de dagen dat ze in badje gaat slaapt ze wel 3 uurtjes.
    S ochtends gaat ze naar bed en word na een uurtje weer wakker, dan haal ik haar er altijd uit. S middags precies hetzelfde, ik laat der dan liggen omdat ze niet huilt, maar gewoon aan het kletsen of jengelen is. Doe ik hier goed aan? Soms valt ze wel weer in slaap, soms zet ze het op een huilen, probeer dan haar speen weer te geven, ze laat zien dat ze dan moe is, maar komt met geen mogelijkheid meer in slaap.
    Ook s avonds na de fles van 7 uur word ze na een uur weer wakker, na een paar keer de speen te hebben gegeven valt ze weer in slaap, maar dan 30 min, daarna weer 15 min. Dus geef ik haar laatste fles al om 22.00 ipv 23.00 en slaapt dan wel door tot de volgende ochtend.
    Of ze slaapt s avond dan pas om 9 uur, maar dan moet ik haar om 23.00 weer uit een hele diepe slaap halen voor de fles.

Ze krijgt nog 5 flessen op een dag van 180/6 maar drinkt al deze flessen niet leeg.
    Kan het hier aan liggen dat ze misschien toe is aan die 4 flessen en dan misschien weer beter slaapt?
    Of is dit normaal gedrag bij de kleintjes?
    Als ze wakker is, heb ik geen last hoor ze is een super vrolijk meisje, maar als ik der uit der bedje haal word ze weer moe als ze toe is aan de volgende fles. Weet soms hier geen raad mee .. Kan iemand me helpen???

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoe laat doe je haar 's ochtends na het wakker worden weer naar bed? Soms kunnen ze ook te moe naar bed gaan en dan slapen ze vaak kort. Althans, dat was hier het geval.

3. MariskaM

MariskaM Lid

22 okt 2010
    36
    0
    6
    Vrouw
    Stadskanaal
    Ik weet dat ze 1,5 uur wakker is, dus doe haar iets daarvoor ook haar bed weer in. Zo was ze vandaag om kwart over 7 wakker, fles en om kwart over 8 lag ze toch echt weer in bed. Sliep ook vrij snel. En kwart over 9 was ze alweer wakker, heb haar der om half 10 uitgehaald. En haar fles van 11 dus al eerder gegeven om half 11 en daarna direct naar bed gebracht, omdat ze al in slaap viel tijdens de fles. Werd ze even wakker in bed en sliep direct weer. En nu ligt ze al een hele tijd te kletsen in der bed, af en toe stil, en dan begint het weer.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dan gaat ze in ieder geval niet te moe naar bed. Doet ze overdag drie slaapjes van een uur?

5. MariskaM

MariskaM Lid

22 okt 2010
    36
    0
    6
    Vrouw
    Stadskanaal
    S ochtends doet ze een uurtje, s middags een uurtje, maar heb der nu een half uur laten kletsen en slaapt nu weer.
    En dan rond 4/5 uur meestal slaapje van 3 kwartier.
    En rond half 8 weer naar bed, ja die is erg wisselend soms een uurtje dat ze weer slaapt, maar soms moet ik der ook wakker maken voor de laatste voeding en de nachts slaapt ze dan meestal van 10 tot 7 , of van 11 tot 8

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dan slaapt ze gemiddeld wel genoeg in totaal, zo'n 14 uur als ik het zo snel even uitreken. Er komt vanzelf een mooier ritme in. Ik denk dat je het voor nu zo even moet accepteren. Er zijn veel baby's die alleen maar korte slaapjes doen overdag. Ik heb trouwens heel veel gehad aan het boek "Baby in een droomritme" van Stephanie Lampe. Dit als tip.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    En als ze 's middags nog slaapt tot bv. 18.00 uur (wat eigenlijk te laat is voor een overdag-slaapje), dan zou ik haar niet alweer om 19.30 uur op bed doen, maar wat later. Grote kans dat ze dan niet na een uur weer wakker wordt.

8. MariskaM

MariskaM Lid

22 okt 2010
    36
    0
    6
    Vrouw
    Stadskanaal
    Ja ik doe haar elke keer na 1,5 uur weer naar bed alleen na het middagslaapje zeg maar , dan slaapt ze meestal in de maxi cosi of wandelwagen , dan ga k meestal even boodschappen doen en als ik thuis ben slaapt ze meestal even in de schommelstoel, en als ze een slechte middag gehad heb dan doe ik haar alleen naar bed.
    Ik denk inderdaad ook dat ik me er bij neer moet leggen, ik mag ook niet klagen hoor! Als ze wakker is is het een super vrolijke meid, ze doet het zo goed! Lacht de hele dag, maar ik kijk denk ik teveel na mijn omgeving die kinderen van haar leeftijd slapen echt s middags gewoon 2 tot 3 uur , maar ja daar tegen over gaan die s ochtends ook niet meer naar bed. Dat zal het misschien ook zijn.

En k zal eens even kijken naar dat boek, dankjewel :)

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Het is heel herkenbaar hoor, dat gedoe met die slaapjes het eerste jaar. Ben zo blij dat mijn zoontje nu 1 keer per dag een lange ruk maakt (2 a 3 uur als we geluk hebben). Go with the flow...;)

10. MariskaM

MariskaM Lid

22 okt 2010
    36
    0
    6
    Vrouw
    Stadskanaal
    Ja dan word het allemaal een stuk makkelijker he. :) ..
    De tijden vliegen voorbij , en voor ik het weet word het bij ons ook makkelijker. Ik denk dat ze moet leren dat ze uit haar zelf weer in slaap komt. Ik heb haar eigenlijk nooit laten huilen, en sinds kort huilt ze ook niet meer als ze wakker word. Dus nu vind ik het ook makkelijker om haar even te laten liggen, als ze echt huilt ben ik er natuurlijk direct. Maar zolang ze dat nog niet doet dan laat ik haar ook liggen. Brabbelt ze na 3 kwartier/uur nog of gaat het over in huilen haal ik haar deruit. Nu heb ik der bijna 3 kwartier laten brabbelen, en ze is toch weer in slaap gevallen. Natuurlijk nu vlak voor de fles aan haha. Maar we komen er wel haha.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Heel herkenbaar. Mijn dochtertje van 15 weken slaapt overdag ook maar elke keer 45 minuten, heel soms wel eens 1.5 uur, maar dan alleen in de wagenbak of als ze bij mij ligt. Werd er ook heel onzeker van, maar probeer het inmiddels te accepteren. Dit is op dit moment gewoon haar ritme en ze doet het daar heel goed op. Ze wordt ook echt uitgerust en tevreden wakker na die 45 min en ongeveer 1.5 uur later gaat ze dan weer naar bed voor 45 minuten slaap. Gelukkig slaapt ze na haar fles om 19.30 uur wel gewoon door en in de nacht maakt ze vaak ook een uurtje of 13 a 14 (wordt alleen wakker voor haar laatste en eerste fles, maar valt daarna altijd meteen weer in slaap). Hoor om me heen dat ze vaak vanzelf, wanneer het aantal slaapjes minder worden, ze vanzelf langer gaan slapen en daar hoop ik wel een beetje op. Kun je net ff wat meer in het huis doen etc. Maar voor nu probeer ik het gewoon te accepteren, dit is blijkbaar gewoon het ritme van mijn dochter.

12. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Herkenbaar! L. slaapt ook steeds maar kleine tukjes, zo drie keer op een dag.

Ze is tussen 7 en 8 wakker en als ze dan 1,5 tot 2 uur wakker is dan gaat ze ook weer even een kort tukkie doen. Soms is het zelfs maar 30 min :(

Ik heb me er maar gewoon bij neergelegd. Zolang ze vrolijk wakker word is het prima toch :)

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier de jongste toen 3-4x een uur. S morgens sliep ze vaak tot een uur of 9.
    Rond 7 mnd ging ze zelf langer slapen en over naar 2, soms 3 slaapjes

Deel Deze Pagina