Duplo bouwplaten

Discussie in 'De lounge' gestart door DCJ83, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Hoi! Vorige week hebben we op marktplaats een flinke hoeveelheid Duplo gekocht. Het ziet er allemaal nog hele mooi uit, maar we hebben een probleem: we kunnen er totaal niet wijs uit worden wat bij elkaar hoort. Ja, dat de leeuw en de olifant bij de dierentuin horen, zo ver komen we wel. Maar hoe we de complete dierentuin kunnen maken... nee, dat lukt ons niet. Ook zit er een winkel in, een familiehuis en nog wat andere pakketten. Maar geen bouwplaten. En het is een aantal jaren oud, dus de huidige pakketten in de winkels (en de bouwplaten op internet) komen niet overeen met de spulletjes die wij hebben. Dus mijn vraag aan jullie: wie heeft er ook 'oude' duplo en heeft er foto's van of kan de bouwplaten inscannen? Ik hoef niet alle stapjes te zien, maar hoe het uiteindelijk zou moeten worden, dan kunnen we het zelf wel bouwen. Hieronder wat foto's van een paar van de honderden blokjes die we hier hebben.

2. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Een badkuipje

3. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Ik denk dat dit wat spulletjes zijn voor in de winkel (we hebben ook wortels en maïs - niet zulke rechthoekige maar echt zoals een bos wortels er uit ziet)

4. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Een telefoon (denk ik), een schenkkannetje en een stofzuiger (wat ze toch al niet verzinnen :D)

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Kan je alleen een tip geven.
    De leverancier van de Duplo is Lego (toch?)
    Stuur daar een mailtje naar toe,met je vraag, en 9 vd 10 keer sturen ze je gewoon de boekjes toe.
    Hebben wij vroeger eens met Knexx gedaan van mijn broertje.

6. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Een schommel

7. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Echt? Ik ga het eens proberen :)

Ik zet wel de foto's hier neer, wellicht heeft iemand hier ook een idee voor als ik geen antwoord krijg (of als het erg lang duurt :p) Maar dankjewel :)

8. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

En wat vreemd gevormde blokjes...

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    die bruine is voor een boom, dat blauwe is een voerbak/wiegje

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    De schommel is nieuwe duplo de stofzuiger melkfles telefoon en bad hoord gewoon bij het huis Bij de speelgoedwinkel kan je gewoon een grote bauwplaat halen en dan kan je gewoon puzzelen. Wij hebben ook zo een soort huis gehad

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
  12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Onder op de duploblokjes staan nummers, die nummers corresponderen met de set waar hij bij hoort, als je het nummer dan in google intypt kom je vaak wel bij hoe de set eruit ziet en anders kan ze ook makkelijk aan lego doorgeven van welke sets je de bouwplaten nodig hebt.

13. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wauw! Dat is een goede tip! Wij hebben nl het zelfde probleem als de ts

14. DCJ83

DCJ83 Niet meer actief

Ja, ik herken veel van die foto. Dankje! Die ga ik zo eens in elkaar zetten.

En een super tip van dat nummer. Ik ga het eens opzoeken :)

15. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Dat rode blokje is om een plaat tussen te zetten! Zoals hier:

16. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1