Duplo, duplo trein.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MB2005, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,156
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft de elektrische trein van duplo. Hij speelt er wel mee, maar het laten rijden van de trein vind hij eigenlijk niet zo interessant. Dan speelt hij liever met de houten treinbaan (ikea) bij opa en oma. Want zelf een trein laten rijden is veel leuker dan op een knopje duwen en kijken hoe de trein rijdt. (En dat terwijl hij wel dol is op knopjes hoor!)
    Dus terugkijkend zou ik nu eerder rails en een gewone duplotrein kopen, dan de veel duurdere elektrische set. Tegen de tijd dat ze de leeftijd hebben voor 'echte' lego is zo'n elektrische trein voor de liefhebbers denk ik wel leuk. Maar voor peuters (zelfs als ze dol zijn op knopjes en treinen) is een gewone trein volgens mij veel leuker.

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij Tupp...

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ook iets om over na te denken inderdaad.
    Mijn jongste speelt met de houten treinen van zijn broers, en hij is gek op thomas de trein ( wat er ook bij zit ). Hij zingt het hele liedje tig keer op een dag en neemt de thomas treintjes mee naar bed.
    Zelf ben ik gek op hout, vind het mooi en degelijk spul.
    Weet je wat het is. Met 3 jongens is er gewoon een hoop in huis, en een ze kunnen met alles spelen. Voor de jongste is het gewoon een paradijs. Er is lego, Bblocks, houten blokken, houten treinen, houten keuken met houten pannen e.d, heel veel auto's want daar is mijn oudste helemaal gek van, boeken, puzzels, megablocks, houten knikkerbanen enz enz.
    Ik weet gewoon niet veel te verzinnen, dus ik dacht misschien is duplo wel leuk voor hem zelf. Maar aan de andere kant doet hij alles met zijn broers;)
    Luxe probleem he? haha.

4. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Mijn zoon heeft vandaag de starters set van de duplo trein gekregen en vindt het reuze leuk. Vooral de trein bij tanken wat echt geluid maakt vindt hij fantastisch. Zeker een aanrader tot nu toe. Ik vind de baan wel vrij klein en zou er zeker extra rails bij kopen.

M. Krijgt voor sinterklaas extra rails en de treinbaan deluxe en voor zijn verjaardag in december de andere versie er van. Ook heb ik als schoen cadeau de extra rails en brug gekocht zodat hij echt een grote baan kan maken waar meerdere treinen tegelijk kunnen rijden.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Wij hebben ook de trein van duplo. Wij moeten de baan uiteraard in elkaar zetten. Maar ze kijkt vol bewondering ernaar en zet steeds haar treintje weer aan. Hier dus succes maar ze speelt al vanaf ze 11 mnd is met duplo. En nu begint ze ook echt te bouwen

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Kan je nog even delen of je de 10508 treinbaan inderdaad geleverd hebt gekregen voor Eur 45,- en waar je die dan gekocht hebt? ;)

7. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hebben onze dochter voor d'r verjaardag de 'oude' basisset (5608) gegeven, en met kerst krijgt ze van ons de Luxe treinset (10508), en van m'n moeder de nieuwe basisset 'Mijn eerste treinset' (10507). Ook krijgt ze nog de uitbreiding met rails, overgang & wissel. Hier wordt er wel veel mee gespeeld. En je kunt natuurlijk ook gewoon de batterij eruit halen, dan is het een 'normale' trein die ze met de hand moeten besturen.

8. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
  9. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ja, die zag ik ook in de eerste instantie!
    Met extra rails.
    Nou heb ik ook weer een mooie houten treinbaan van Kidkraft gezien, afgeprijsd voor 39,99.
    Ga ik weer twijfelen, haha.
    Is maar goed dat ik ruim van tevoren verzin wat ik zou willen geven voor sint, anders zou ik mooi te laat zijn.

Share This Page