hallo dames.. weet niet waar ik deze topic moet openen, dus doe ik het hier aangezien hier veel mama's zitten.. wie heeft deze en watt voor type en wat is je ervaring ermee? noem eens voor en nadelen.. zet er wel bij welke type phil & teds je hebt.. en die onder zitje, vanaf welke leeftijd kan ene kindje daar in?, is dat onder zitje het zelfde effect als soort van maxicosi zodat een kindje van 3 maanden er ook in zou kunnen?? en is dat onder stuk wel stevig?? lijkt mij dat ie niet veel gewicht kan hebben
Ik HAD een phil & teds, een kiwi explorer. Ik was er niet tevreden over, maar dat kwam voornamelijk omdat de zitting voor mijn oudste heel diep was, hij zat echt niet lekker rechtop. Ook vond ik de ruimte voor de baby, het nestje, erg klein, mijn jongste paste er net in bij haar geboorte. Daarnaast is er erg weinig boodschappenruimte onder de wagen, ook onhandig. Het stoeltje onderop is inderdaad een soort maxi-cosi-model, dus daar kunnen ze eerder in dan in een gewone zitting. Het onderstel van de kiwi-explorer is echt heel stevig, die kan wel wat hebben. Hij klapte ook heel makkelijk en redelijk klein in.
Wij hebben de phil&teds vibe met duo sit. We hebben deze nu dik drie maanden in gebruik. Voor onze jongste gebruiken we een babynestje van 70 cm (net zo groot als onze eerste kinderwagenbak) en middelste zit mooi voorop. Wij zijn er erg tevreden mee, kan de wagen met 1 hand 'besturen' en jongste ligt lekker beschut onderin. Ik loop er niet tegenaan zoals vele denken en heb de kleine altijd in zicht. Nadeel is wel dat het boodschappenmandje nu nauwelijk te bebruiken is, maar zodra de duo sit niet boven op, maar onder wordt vastgeklikt is dit 'probleempje' ook over.
dat boodschappen mandje niet gebruiken is niet een groot probleem.. mij gaat het erom dat beide kindjes kunnen zitten (zonder babynestje/wieg) makkelijk opklapbaar is en makkelijk in de auto past.. en stevig is.. dan kom ik toch elke keer op phil & teds uit.. maar weet geen persoonlijke ervaringen van mensen