Dat duplo in de wasmachine kan weet ik. Maar kunnen grote stukken ook in de vaatwasser ivm de afwasblokjes. En zou dan spoelen voldoende zijn? Moet namelijk voor school veel duplo schoonmaken. Kwebbel
heb even op google gekeken: - in een kussensloop en dan in de wasmachine - ik pak zo´n waszak waar je ook je fijne was in kunt doen en die doe ik vol duplo, doe er een knoop in, wil niet dat als de rits toch opengaat dat de duplo door de hele vaatwasser gaat.... bovenste lade want daar zijn de krachten het laagst, en dan op een kort programma en niet te warm ( ik kan 30 graden eco kiezen)
Ik heb het pas allemaal in de vaatwasser gezet, ook de grote stukken, en ze kwamen er mooi schoon uit.
Ik doe plastic speelgoed (dus ook duplo etc) altijd in een kussensloop en dan in de wasmachiene op 40 Wel dichtmaken dan natuurlijk. Bvb met een stel veiligheids spelden. Heeeeel klein beetje zeep er bij (doorgaans blijft er genoeg in je wasmachiene hangen er voor) en ze blinken weer als nieuw Ik stop trouwens knuffels etc ook altijd in n kussensloop. Maar goed ik heb dan ook geen vaatwasser. Ik neem aan dat t daar ook wel in zal gaan. Mits de stukken niet door je vaatwasser gaan rammelen door het water. Weet niet of dat kwaad kan.