muur sjabloneren

Discussion in 'De lounge' started by talia, Jun 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    aangezien ik geen leuke interieurstickers kan vinden en petrol kleur heb ik besloten om onze muur te sjabloneren.
    maar heeft er iemand tips hoe ik de sjabloon mooi op zijn plaats kan houden?
    dacht aan gewoon met tape maar ben bang dat de andere verf dan mee loskomt want die zit er ook nog niet zo lang op.

en met welke borstel heb ik het mooiste resultaat?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je kunt misschien beter met een projector een afbeelding op de muur projecteren en dit overtrekken. Heb het al een paar keer gezien en vind de resultaten altijd erg mooi.

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    idd met n projector werkt denk ik t beste in geval van andere verf die mogelijk los laat. Wel even kijken waar je dan moet staan om t makkelijk te doen zodat je niet uit schiet.
    En in de doe het zelf zaken zijn speciaale kwastjes te koop om de verf erop te..euh hoe heet t ...
    Zijn kwastjes met korte haren die helemaal vlak zijn van boven. Je doet dan een beetje verf op n schoteltje en doopt de kwast er lichtjes in zodat je niet teveel op de topjes hebt en "stempelt" dan als t ware de verf daar waar het wezen moet. Is wel even uitkijken dat je niet over de randjes stempelt dan als je een projector gebruikt.
    Als je nml met een sjabloon werkt stempel je gewoon over de randjes ...zie je toch niet.
    Wil je het toch liever met sjabloon dan kan je eventueel gewoon afplak tape gebruiken...HEEEL licht aan drukken dan gaat t ook 99 van de 100 % goed. Moet je wel een vaste hand hebben anders verschuif je hem miss omdatie niet zo heel goed vast zit.
    En anders zijn er in kunst schilder winkels ook speciale tapes te koop die mogelijk nog beter werken...maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor.
    Heel veel succes!

4. voor sjabloneren heb je een 'tamponeerkwast' nodig.
    de sjablonen hoef je niet vast te maken, als je ze maar goed vasthoud..

5. in mijn album staat een foto van een vloer. de sierrant heb ik ook met een sjabloon gedaan.

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    JA! die bedoelde ik dus :)

7. hangt er vanaf wat voor sjabloon je op de muur wilt maken. als het om de zoveel cm terugkomt kan je het uitmeten en met potlood markeren. wil je de hele muur sjabloneren, dan moet je in een hoek beginnen en naar buiten werken.

wilma, een kwast met zo'n rare naam vergeet ik niet snel :)

maak m wel goed schoon, anders kan je hem weggooien.

8. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    met een projector is echt niets voor mij zo geduldig ben ik echt niet :).

het is aan 1 kant van de muur wil ik blaadjes sjabloneren alsof ze aan het vallen zijn.

ik ga eens proberen met ze gewoon vast te houden hopelijk schuif ik niet uit haha.

@rach: wat een prachtige vloer heb je die helemaal zelf gemaakt?

9. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja ik wist t ergens wel maar dacht dus dat ik t fout had...juist door die naam :)

10. ja, zelf ontworpen en geschildert. die rand dus met sjabloon.

als je blaadjes wilt maken die vallen is het leuk als je verschillende sjablonen maakt he. en die hoef je dus echt niet vast te maken hoor! de blaadjes staan allemaal los van elkaar, dus dat moet prima gaan :)
    plaats tzt maar een foto ;)

wilma, ik had ook gedacht dat ie op een tampon leek, valt nog mee haha

11. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    @rach84
    Mooie vloer! Welke verf heb je gebruikt en is het slijtvast?

12. dank je sheann :)
    ik heb gewoon lakverf gebruikt en het overschildert met scheepslak (vochtwerend en heel sterk spul). mar ik denk dat het na 3 of 4 jaar helaas wel uitgelopen zal zijn. ach ja, dan neem ik een nieuw motiefje :D

13. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Is ook mooi als je een beetje slijtage krijgt. Dan kan je het vintage noemen :)

14. :) hahaha bestaat dat? een 'vintage vloer'?

15. trouwens.. ik heb net even een kijkje in jou album genomen, maar ook leuk uit zeg :D heb je die tas ( en/of muurschildering) zelf gemaakt?

16. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Nee die tas is van een collega (zal hem even weg halen en mijn eigen erin zetten)

17. en die muurschildering? bij de buurvrouw? :p

18. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    haha nee die is wel van mij.

19. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    @ talia

Ben je al begonnen met sjabloneren. Ben erg benieuwd naar hoe het eruit gaat zien.

Share This Page