hoi hoi, mijn zoontje Ties is een heel eigenwijs mannetje. tot 4,5 maand sliep hij bij ons op de kamer en dat ging goed. toen is hij op zijn eigen kamer gaan slapen. nu komt hij meerdere keren per nacht, en slaapt alleen soms door als hij bij de gastouder is geweest. daar slaapt hij minder omdat er veel meer te zien is (andere kinderen enzo) als hij de hele dag thuis is, slaapt hij overdag 3 uur. (met moeite, hij wil meer) ik wil hem eigenlijk dan minder laten slapen in de hoop dat hij snachts doorslaapt, maar dat lukt nauwelijks. ik heb het idee dat hij veel uitdaging nodig heeft en het thuis maar saai vindt. daar ziet hij natuurlijk steeds hetzelfde. herkennen anderen dit?
ik heb ooit weleens gelezen dat een uitgerust kind beter slaapt, misschien eens proberen om hem overdag zoveel te laten slapen als hij wil?
Dat zou ik ook denken.. helemaal omdat hij nog maar 7 maand is.. Lekker laten slapen overdag en hopen dat snachts een fase os ofzo
Mijn ervaring is ook dat als ze meer overdag slapen, ze ook beter 's nachts slapen!! Maar dat is dan wel tegenstrijdig met het feit dat hij weinig slaapt bij de gastouder en dan wel doorslaapt... Je zou het wel eens kunnen proberen en dan kijken of het beter gaat?! Veel succes! Helaas weet ik hoe slopend het is als je weinig nachtrust krijgt....
Helaas helemaal herkenbaar..slaapt idd ook door als hij naar kdv is geweest. Heb geen tips....gaat hij ook gewoon kletsen en is klaarwakker? Hoop dat het gauw weer overgaat.
he, ik zie nu dat dit topic ook is geplaatst terwijl de computer uitviel, dus ik dacht dat deze er niet opstond. nu lopen er 2 dezelfde topics van mij ik ga proberen hem overdag zoveel te laten slapen als hij wil, kijken of dat helpt. @MvYeE (jeetje wat een naam ) ik lees idd regelmatig dat je ermee worstelt... Youri en Esmee zitten ook vrij dicht op elkaar en dat lijkt me erg pittig. ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat!