Duplo, playmobil 1-2-3 of little people?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melief, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Mijn dochter wordt volgende maand 1 en omdat ze al zoveel los speelgoed heeft zou ik graag iets geven/vragen wat uit te breiden is en waar ze langer mee kan spelen.
    Wat is jullie ervaring met bovenstaande en wat raden jullie aan?

2. KimK

KimK Niet meer actief

Haha. Ehm zoon heeft en bakken vol duplo en bijna alles van Little People & Toet Toet auto's. En hij speelt vooral het meeste met zijn bal ;).... Duplo wordt wel steeds leuker, maar hij is nu 16 maanden en nu wordt het dus pas boeiend. Lastig hoor. Voor een meisje is denk ik Little People het leukst? Playmobil vind ik zelf niet leuk hehe dus dat hebben we hier ook niet....

3. Vecorho

Vecorho Lid

17 apr 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duplo is op latere leeftijd ook nog heel leuk. Daar kunnen ze zeker nog mee door tot 4/5 jaar.
    Playmobil 1-2-3 vind ik zelf niet zo.
    Little people is erg leuk. Zitten vaak geluidjes bij die het interessant maken voor de kleine. En als je zelf mee speelt, dan zal je kindje dat erg leuk vinden.
    Ik zou voor little people gaan en als de 2e verjaardag komt duplo.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Duplo blijft lang leuk. Mijn dochtertje van ruim 1 jaar speelt er graag mee. Little people heb ik niet, er is al zoveel speelgoed met geluid.
    megabloks is nog leuker voor nu, maar daar spelen ze niet zo lang mee door als met duplo.

5. Melief

Melief Niet meer actief

Mm, ik wist niet dat er geluid bij little people zat, ik wil eigenlijk zoveel mogelijk elektronische geluidsdingen vermijden :)

6. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier speelt dochtertje het liefst met duplo! Little people is ook leuk maar duplo wint het;)

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou ook voor Duplo kiezen. Daaraan heb ik zelf leuke herinneringen ;) Ik heb er volgens mij zeker tot 6- 7 jaar mee gespeeld.

Ik heb zelf al een startsetje gekocht, is een wagentje waar je blokjes op kan stapelen. Van de blokjes kan je dieren maken.

Wat zouden jullie nog voorstellen om dan nog bij te kopen?

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duplo is hier al zeker sinds dochter 1 is een groot succes. Eerst vooral de diertjes en poppetjes, nu bouwt ze graag dingen samen en vindt ze de trein erg leuk. Nog steeds veel met poppetjes die bv met de trein op reis gaan etc. Mijn neefje van 4 speelt ook nog dagelijks met Duplo, vooral bouwen :D

Little People heeft ze een beetje, maar kijkt ze niet echt naar om thuis. We nemen 't wel vaker mee als we ergens op bezoek gaan, want niet echt veel losse onderdelen, gewoon bv een vliegtuig met drie poppetjes. Maar veel meer dan dat hebben we ook niet :D

Playmobil hebben we niet, ik was vroeger ook echt een Lego-kind en heb niet zoveel met Playmobil :D Mijn man vindt het wel leuk, dus dat komt er tzt vast ook, maar dan de 'gewone' versie, geen speciale peuter-versie ofzo.

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Lees even mee :) (denk dat wij voor de Duplo gaan)

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Duplo! Mijn kinderen van 6 en 7spelen er nog steeds mee.
    Little people is weinig mee te doen en wordt hier weinig naar omgekekn

11. Nati

Nati Niet meer actief

Bij ons is Little People een groot succes en Duplo kijkt ze amper naar om. Je kunt de batterijen weglaten, dan heb je er geen geluid bij. Maar mijn dochter vindt juist de dierengeluiden uit de Little People boerderij geweldig, haha.

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter, 14 maand, heeft little people boerderij en uitbreidingen (die zijn zonder geluid) ze vind ook de poppetjes en tractors erg leuk.

Duplo heeft ze ook al wat van maar dat is alleen maar leuk om uit de kiet te halen en door de kamer te gooien, hier speelt ze dus niet echt mee. Dat komt denk ik pas rond 2e verjaardag.

13. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duplo by far :D

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Duplo (en megablocks) wordt hier niet naar omgekeken. Dochter heeft niks met bouwen en vindt de poppetjes en diertjes van duplo ook niet tof.
    Little people daarentegen wordt veel gebruikt. Het geluid van het poppenhuis is stuk maar dat deert haar niet, ze maakt nu zelf de geluiden erbij.
    Playmobile 1-2-3 hebben we ook maar vind ze ook niet écht heel leuk. Die poppetjes mogen dan wel weer in het little people huis maar verder speelt ze er niet veel mee

15. Melief

Melief Niet meer actief

Ik lees het al jullie maken het me niet makkelijker ;)
    Playmobil valt wel af zo te lezen!

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Duplo vind onze dochter erg leuk.
    playmobil heeft pas sinds twee weken dat ze er mee speelt en litlle people doet Chloë helemaal niets mee.

denk dat het heel erg verschilt per kind.

17. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben (veel) Duplo en een autobaan + vliegveld van Toet toet
    De Duplo is een groot succes (bij beide) ze spelen er elke dag wel mee.
    De Toet toet auto's wordt eigenlijk zelden naar omgekeken (ook al staat het uitgestald in de woonkamer.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Hier hebben we duplo, little people en playmobile 123 en ze vinden het allemaal even leuk.

19. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    duplo!

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Little People is hier door allebei amper mee gespeeld. Duplo met name door de oudste heel veel, maar dat komt bij de jongste misschien nog. De jongste vindt vooral Playmobil (van haar zus ;)) erg leuk, maar dan de 'echte', niet de 1-2-3 versie.

Deel Deze Pagina