Ik denk dat het met beide kan. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Bij ons vinden alle kinderen het leuk, dat de duplo trein elektrisch kan rijden.
Ik ben ook van mening dat je met Duplo fantasievol kunt bouwen en spelen. Mijn dochter doet het in ieder geval. Maar goed, die speelt ook fantasievol met Playmobil...dus het zal vast ook aan je kind liggen.
Geen fantasiespel met Duplo? Echt wel! Wordt juist heel veel mee gemaakt! Trein door een stad, trein langs een dierentuin, dan weer een hele hoge brug. Ze proberen hier allerlei dingen uit. Buurjongens van 4 en 6 ook, oudste gaat dan iets bouwen voor onze peuter (ja ja vindt hij zelf gewoon leuk ).
Ligt er denk ik aan wat voor type kind je hebt. Mijn zoon raakt niet opgewonden van op een knopje drukken en een trein laten rijden. Die rijdt echt iedere dag met zijn Brio-treinen (gaat zelfs spoor mee op vakantie!). Met een houten treinbaan kan je ook veel meer type rails maken met spoorwegovergangen, kruisingen, bruggen etc. Ik heb serieus weleens gekeken naar de Duplo-trein, maar vond de prijs vs wat-je-ermee-kon gewoon te hoog. Wij hebben trouwens de Duplo onlangs opgeborgen, zoon speelt nu met Lego. En dan een station voor naast de rails bouwen enzo. Echt leuk!
Maar dan ligt het dus ook aan het elektrische en dat kan dus zowel met Brio als met Duplo en ook met beiden niet. Ik heb zelf geen ervaring met de Duplo trein, dus geen idee hoe het zit met wissels en overgangen, enz., maar ik dacht dat je van Duplo ook aardig wat losse onderdelen bij kon kopen. Maar goed, hier komt hij er ook niet meer. Als er al iets van een nieuwe treinbaan komt, dan zal dat ook van gewone Lego zijn.
Hier ook beide duplotreinen.. Ik moet het soms echt wegzetten zodat hij ook eens met wat anders gaat spelen. En dan nig vraagt hij erom.. De jongste vindt het nu ook al leuk!
Hier ook groot fan van de Duplo trein. Zeker voor de leeftijd van onze zoontjes. Onze oudste speelt ook weleens met de houten, maar het meest komt de DUPLO trein van stal
Hier hebben we de 2 elektrische sets van duplo met een bak extra rails en de batterij loze set. Onder de banken door over een brug heel de woonkamer word verbouwd met de treinen. Hele steden worden er gebouwd. Onderlaatst een set lego erbij gekocht dit word samen met de duplo gebruikt.
Hier word de duplo trein bijna niet gebruikt. De houte is goedkoper je kan er meer onderdelen van halen en er word langer mee gespeeld. Makkelijk op te bergen omdat het smaller is en de trein valt niet uit elkaar. En je kan voor de houte treinset ook een op batterijen kopen.
Hier beide en met beide wordt gespeeld. Maar het grappige is dan dat de elektrische trein blijft staan en zowel zoon als dochter liever zelf de trein rijdt. Maar wat een onzin dat de duplo trein geen fantasie behoeft. Je hebt precies dezelfde onderdelen, alleen is het materiaal anders. We hebben wissels, bruggen, bochten, kort, lang, keerpunten, overweg etc,.. En met de duplo wordt vervolgens een hele stad bijgebouwd. Met de houten trein wordt hetzelfde gedaan. Dus hout of duplo is voor mij gelijk qua uitdaging en fantasie. Oja ik had geluk, want ik heb via mp een hele bak met trein voor maar 25 euro op de kop getikt.
Hier ook beide treinen. Er wordt even vaak met beide gespeeld. Bij de Duplo trein bouwen ze zelf nog bouwwerken erbij zoals stationnetje, brug etc. Bij de houten trein vinden ze vooral de bruggen, tunnels en overgangen leuk. Ze hebben daarbij een elektrische Thomas treintje.
Duplo is hier favoriet, zowel bij dochter als manlief Dochter bouwt hele lange treinen die ze zelf voorttrekt, maar we hebben ook een elektrische lokomotief. Leuke is dat je het kan combineren met alle andere duplo, we hebben hier meestal een rijdende dierentuin.en makkelijk uit te breiden, op marktplaats veel te koop, tweedehands. Ook met rails etc, hier al hele bouwsels gezien.
Duplo is hier favoriet, zowel bij dochter als manlief Dochter bouwt hele lange treinen die ze zelf voorttrekt, maar we hebben ook een elektrische lokomotief. Leuke is dat je het kan combineren met alle andere duplo, we hebben hier meestal een rijdende dierentuin.en makkelijk uit te breiden, op marktplaats veel te koop, tweedehands. Ook met rails etc, hier al hele bouwsels gezien. En dit is het resultaat als je een groot kind ermee laat spelen: Duplo trein v1 - YouTube
Hier ook de duplotrein. De rails wordt zowel gebruikt als racebaan, als voor de elektrische, als voor de gewone trein. We bouwen er bruggen over, huizen langs, etc. Beide mannen vinden het geweldig. Wij hadden het geluk dat m'n schoonouders nog een lading duplo (incl trein) hadden van manlief vroeger. Dit heb ik gewoon uitgebreid met nieuwere spullen.
Ik zou nooit kiezen voor electrisch.. laat kinderen lekker zelf dingen doen.. in de loop van de tijd wordt al zo ontzettend veel gemechaniseerd. Wij hebben eigenlijk geen electrisch speelgoed in huis. Trouwens zowiezo weinig dingen die gepredestineerd zijn... laat ze het maar zelf verzinnen wat iets is.