Is dit een kinderziekte???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tokkel, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Zoonlief heeft afgelopen week koorst gehad en is flink verkouden geweest. Sinds gisteren heeft hij op zijn romp en op zijn hoofdje wat rode vlekjes en wat blaasjes (hele kleine).
    Ik vermoed zelf de zesde ziekte.

We zijn 2 weken terug met bijvoeden begonnen, omdat hij heel slecht drinkt (krijgt al neocate ivm mogelijk KMA) en daar al een paar keer voor opgenomen is geweest. Ik zelf twijfel al lange tijd of hij uberhaupt KMA heeft en wilde al aan provoceren denken, maar nu ben ik een beetje bang dat het een allergische reactie is. Hij is verder niet anders dan anders, poept goed, slaapt goed, is vrolijk. We hebben alleen nog peer, wortel en sperziebonen gegeven.

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Het zou de 6e ziekte inderdaad kunnen zijn. Eerst koorts en enkele dagen later rode vlekjes op romp (en hoofd). Alleen de blaasjes kan ik dan niet echt plaatsen.
    Het zou natuurlijk ook een allergische reactie kunnen zijn.

Het is nu weekend. Zolang hij gewoon vrolijk en alert blijft, goed drinkt etc. zou ik me even geen zorgen maken. Als het echt de 6e ziekte is, dan zijn de vlekjes met een dag of 2-3 weer weg.
    Zijn ze dan nog niet weg, zou ik de huisarts even raadplegen.
    Voor de 6e ziekte wordt verder niets voorgeschreven en is onschuldig!

En als je het nu al niet echt vertrouwd kun je natuurlijk de HAP bellen.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

met rode vlekjes en blaasjes denk ik aan waterpokken, dan zijn ze vaak ook verkouden voorafgaand. Bij de 6de ziekte heb je eerst (hoge) koorts en dan rode vlekjes, m,aar geen blaasjes.

Maar het kan ook een reactie zijn op het eten natuurlijk.

Hoe is het nu met hem en hoe is het met de vlekjes/blaasjes? Zijn het er meer geworden? Rode vlekjes zijn blaasjes geworden of niet?

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Vanmorgen waren de plekjes op zijn romp al minder. Het zijn geen echte blaasjes geworden en het zit alleen op zijn romp en 2 plekjes in zijn gezicht. Het is al minder rood.

De grote test is straks als ik hem weer eten geef, kijken of de plekjes daarna weer erger worden.
    Als het wel een reactie is op voeding baal ik als een stekker. Als hij namelijk goed reageert op bijvoeden zouden we gaan provoceren en dan hopelijk over op een andere melk die hij wel wil drinken.
    Ik heb dinsdag een afspraak bij een kinesioloog staan die gaat hem op allerlei voedingsstoffen testen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dan is het niet waterpokken, want dan had hij nu wel meer blaasjes gehad. Zesde ziekte zou nog kunnen, maar dat maakt verder niet zo veel uit omdat hij er toch niets voor krijgen en het een kewstie van uitzieken is.

Kan best van het eten zijn, lastig want dat word zoeken en uittesten. Heb je het schema gehanteerd van 3 dagen hetzelfde en dan pas wat anders?

6. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Ja, zelfs 5 dagen alleen maar hetzelfde gegeven. Hij heeft van de week wel voor het eerst worteltjes gehad. Ben daar even mee gestopt. Als de uitslag weg gaat ga ik het weer geven en dan kijken of het terug komt.
    Dacht ook meteen aan wasmiddel ofzo, maar daar hebben we niets in veranderd en het zit alleen op zijn romp en een beetje op zijn hoofd.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

iets nieuws gekocht en vergeten te wassen? Ergens anders een romper van daar aangekregen?

Zou inderdaad ook wortel kunnen zijn, over een week nog eens testen.

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Alleen van de week luuf gesmeerd, dus daar twijfelde ik ook over, maar dan hoort het niet in zijn gezichtje te komen toch? Verder alles zoals het al was.

Hopelijk verdwijnen de plekjes. Zou echt balen zijn als hij toch allergisch blijkt te zijn.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Kan een allergische reactie zijn, maar ook van de verkoudheid. Mijn ha zei eens dat bij kindjes elk virus gepaard kan gaan met vlekjes.

Als je naar de kinesioloog gaat, houd dan wel in je gedachten dat die test niet betrouwbaar is omdat het dmv een tussen persoon gebeurt. Wij hebben dit bij ons zoontje ook gedaan en als een voedingsmiddel te veel stress gaf, dan gaf hij dat niet door met de test. Wij dachten daardoor dat het voedingsmiddel wel kon en bij introduceren bleek dan van niet.

10. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Antje:
    Hoe merkte je aan je zoontje dat iets niet goed viel?
    Vind het zo moeilijk in te schatten bij Jesse.

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    KMA en toch al met 4 maanden beginnen met bijvoeden? In overleg met KA neem ik aan, want meestal is bij KMA het advies om écht tot 6mnd te wachten.

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hij reageert dan altijd met uitslag, eczeem. Dit begint dan altijd in zijn gezicht. Vaak reageert hij ook met onrustig slapen / huilen in slaap / vaak wakker worden. Hij kan ook met diarree erbij reageren. Bij fruit was het altijd eczeem en uitslag. Hij kreeg dat uitslag met wittte blaasjes. Net alsof hij in de brandnetels was gevallen. Vis met galbulten. Meest voorkomende reacties bij voedselallergieen is het maag / darmkanaal, huid en luchtwegen.

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ dj momo: Ja op advies van de KA en onder begeleiding van een dietiste. Ze staan met hun rug tegen de muur. Jesse weigert zijn fles en drinkt max 400 cc op een dag aan melkvoeding. De hoop is dat hij bijvoeden wel accepteert. We geven ook al papjes van rijstebloem, maar doordat hij nog zo klein is eet hij nog geen volle borden weg. De volgende stap zou sondevoeding zijn, wat we proberen te voorkomen. Zijn hapjes fruit en groente vind hij heerlijk, wat voor ons echt een verademing is.
    Daarnaast is er bij mij al lange tijd twijfel of Jesse wel KMA heeft. Ik denk dat ze te snel die richting op zijn gegaan. Sinds hij eerst pepti en daarna neocate krijgt is hij alleen maar slechter gaan drinken, terwijl je hoort dat kindjes met KMA vaak beter gaan drinken als ze merken dat er geen reactie komt.

@ Antje: Jesse heeft wel wat uitslag, maar een paar kleine plekjes die nu weer weg gaan. Op zijn hoofd heeft hij ook wat plekjes, maar dat kan ook door de kou komen. Zag van de week mijn neefje en die heeft vergelijkbare plekjes op zijn hoofd. Door alle toestanden van de afgelopen maanden vind ik het zo moeilijk om de normale baby dingen te onderscheiden van iets dat echt niet pluis is. Net werd hij ook huilend wakker, ging kijken en blijkt hij het gewoon warm te hebben. Was alweer van alles aan het denken, stom hè.
    Doordat hij verborgen reflux heeft wordt hij altijd wel wakker tijdens zijn slaapjes, dat was ook al voor het bijvoeden. En ik moet zeggen dat hij met bijvoeden betere ontlasting heeft dan daarvoor. Hij vindt het ook echt heerlijk, zijn hapjes.

Deel Deze Pagina